פרסום מסוג אחר, און יבין מסביר על פרסום במשחקים

האתגר המרכזי בפרסום הוא לצוד את תשומת הלב של הלקוח, הצרכן. בשביל לצוד את תשומת הלב יש צורך להבין קודם כל איפה הצרכן נמצא. לאחר מכן, צריך לדבר אליו בשפה המתאימה ולעורר אותו לבצע פעולה. לאט לאט בעשור האחרון, מסביר און יבין, לצד ערוצי פרסום מסורתיים, הגיע פרסום מסוג אחר. פרסום במשחקים מבוססי בלוקצ'יין, כלומר דרך חשיפה בענף הגיימינג. ואם נדמה שזה נשאר בתור נישה, דעו לכם שהנישה הזאת מגלגלת כיום מיליארדי דולרים ברחבי העולם.

און יבין: למה בכלל לפרסם במשחקים

הדבר היסודי שצריך להבין זה שכל תחום הגיימינג הפך ל"מפלצת" כלכלית. כיום זו תעשייה שלמה והיא כוללת משחקי מחשב, קונסולות (פליסטיסיישן, נינטנדו וכדומה), משחקי רשת, משחקים בסלולר (סגנון היפר קזואל, למשל) ועוד. העולם כבר לא מתחלק בין גיימרים לבין כל השאר. במובן מסוים, כמעט כולם גיימרים, פשוט משום שזו תעשיית הפנאי הצומחת ביותר. הכנסה של הענף הזה גדולה יותר משל ענף הספורט המקצועני ומדובר על הכנסות של קרוב ל-200 מיליארד (בדולרים). אפשר לסכם את הכל למשפט אחד: הפרסום בגיימינג עובד, משום שפה נמצאת חשיפה אדירה. אבל זה לא הכל, זוהי רק ההתחלה.

הנעה לפעולה דרך פרסום במשחקים

גיימרים וחובבי משחקי מחשב, לרוב מאוד מחוברים למותג מסוים או לכמה כותרים. און יבין מסביר כי החיבור הזה לכותרים או לסדרת משחקים, מאוד דומה להערצה של שחקני קולנוע או לאהדה לקבוצות ספורט. את ההערצה הזאת ואת התשוקה למשחק או לכוכבי המשחקים המובילים, אפשר לתרגם להנעה לפעולה.

המעורבות של הרבה גיימרים במשחק ובתרבות של המשחק, היא מעורבות גבוהה מאוד. אפשר לרתום את זה לכדי מעורבות גבוהה למותג שאותו רוצים לפרסם. אם לצורך הדוגמא, כוכב המשחק נוסע ברכב של פרארי, זה מחזק את המותג פרארי. אם במשחק מסוים מופיע חטיף X או חולצה Y זה מחזק את המותגים הללו ואף יכול להוביל לנעה ישירה לפעולה. אפילו מותגים שנמצאים ברקע של העלילה המרכזית של המשחק זוכים ל"הייפ" אך גם זה לא הכל. בענף הפרסום אפשר להשיג הנעה לפעולה תוך כדי מעורבות בקהילות של גיימרים ובפורומים שבהם הם מחליפים מידע, סטטיסטיקות ועדכונים. שיתופי פעולה פרסומיים נעשים גם בשילוב משפיעני רשת בתחום הגיימינג.

בגיימינג אי אפשר לדלג על פרסומות

לסיום, כדאי לציין את העובדה שהרבה צרכנים למדו עם השנים להתעלם מפרסומות ברשת. חשבו, אומר און יבין, על כל הפעמים שבהם אתם מדלגים על פרסומות ביוטיוב או בערוצים אחרים. האם אתם יכולים לזכור את הפרסומות שראיתם לאחרונה בגוגל? וזהו יתרון עצום של פרסום במשחקים – פה אי אפשר לדלג על הפרסומת. השחקנים מעורבים עד הפרטים הכי קטנים, והפרסומות הטובות נתפסות כחלק מחוויית המשחק.

 

 

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה