איתור תשתיות בחדרה

בכל עבודה המבוצעת בשטח ודורשת חפירה של אדמה, חובה על האדם המבצע את העבודה לוודא מראש כי פעולות החפירה שלו לא תפגענה בתשתיות הממוקמות או עוברות באזור. מצד שני, איך יכול אדם לדעת מה עובר מתחת לפני הקרקע? ובכן, לטובת העניין עומדות לרשותו שתי אפשרויות של איתור תשתיות, או אולי בעצם אפילו שלוש אפשרויות, שעליהן נפרט בשורות הבאות.

איתור תשתיות באמצעות קריאת מפות

האפשרות הראשונה העומדת בפני אדם המעוניין לחפור בקרקע ועליו להיזהר מפגיעה בתשתיות העוברות באזור היא האפשרות של בדיקת תשתיות באמצעות מפות ותכניות בנייה. בכל תכנית בנייה חייבות להיות מפורטות התשתיות שעוברות באזור ובדרך כלל ישנן מפות המפרטות את נתיבי התשתיות בדיוק רב. יחד עם זאת, הסתמכות על אפשרות זו מתאימה יותר לעולם המושלם בו הכל קורה כפי שצריך. בפועל, תשתיות רבות בישראל אינן ממופות כלל ועבור אחרות, המפות כבר אינן מדויקות והן לא עודכנו בעקבות שינויים שנערכו בשטח. על כן, הסתמכות על אפשרות זו יכולה לסייע בהימנעות מפגיעה בתשתיות אבל לחלוטין לא בצורה מהימנה.

איתור תשתיות בפועל

האפשרות השנייה הרלוונטית לעניין זה היא האפשרות של ביצוע תהליך הנקרא פנדה איתור תשתיות. במסגרת התהליך נעשה שימוש בטכניקות שונות המאפשרות להביט אל תוך הקרקע ולזהות תשתיות שעוברות במקום, ממש כפי שעושים בבדיקת אולטרה סאונד בכדי לראות את העובר בתוך בטנה של האישה ההריונית. הטכניקה השכיחה והאמינה ביותר היא טכניקת הגלים האלקטרומגנטיים. באמצעות מכשור מתאים שולחים אל תוך האדמה גלים אלקטרומגנטיים ובוחנים את האופן בו הם חוזרים מעלה ונקראים במכשיר עצמו. בכל מקרה של תשתית שעוברת במקום, תהיה לכך אינדיקציה על ידי המכשיר ובצורה זו אפשר פשוט למפות בזמן אמת את התשתיות העוברות במקום.

טכניקה נוספת של איתור תשתיות בפועל היא טכניקה של חישוף התשתיות. טכניקה זו מבוצעת אך ורק במקרים בהם השיטה האלקטרומגנטית אינה מאתרת את התשתיות בצורה אפקטיבית והיא מבוצעת בצורה מאוד נקודתית ברמה של דגימת השטח ולא של חשיפת כלל התשתיות לכל אורכן.

איתור משולב

האפשרות השלישית והטובה ביותר היא שילוב של שתי הטכניקות הקודמות, קרי איתור תשתיות באמצעות בחינת מפות קיימות ובאמצעות בחינת השטח בפועל ובזמן אמת. בצורה זו אנו יכולים להגיע לרמות הסתברות גבוהות מאוד של זיהוי כל תשתית שעוברת בשטח ולהבטיח שלא נפגע בתשתיות העוברות באזור.

חשוב לציין כי על פי החוק, אדם שפוגע בתשתיות באמצעות חפירה בשטח, חושף את עצמו לתביעות פליליות ולתביעות אזרחיות כאחד. פגיעה בתשתיות יכולה להוביל לנזק כלכלי רב, בנוסף לנזקים רבים אחרים, ולכל אחד מן הגורמים הניזוקים, ישנה הזכות להגיש תביעה אזרחית כנגד אותו גורם שפגע בתשתיות. איך שלא מסתכלים על זה, עדיף לאתר את התשתיות מראש מאשר להצטער אחר כך.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
חידוש הבית לקראת הפסח

עם בוא עונת ההתחדשות, בתי אב רבים בישראל מתחילים במסורת של ניקיון ורענון בתיהם לקראת חג הפסח. תקופה זו אינה עוסקת רק בסדר פיזי אלא גם מסמלת ניקיון רוחני עמוק יותר, שיוצר מקום להתחלות חדשות. מאמר זה נועד להדריך אתכם במסע ההתחדשות הזה. קראו

גיוס עובדים
בלוג
כיצד ניתן לייעל את תהליך הגיוס שלך?

בסביבת העסקים המהירה של ימינו, גיוס העובד הנכון חיוני יותר מתמיד. הוא לא רק תורם לצרכים המיידיים של העסק שלך, אלא גם ממלא תפקיד משמעותי בהצלחתו לטווח הארוך. 

ביטוח
בלוג
מדוע ביטוח אחריות מקצועית הוא ההשקעה החשובה ביותר לעסק שלך

תארו לעצמכם שאתם עובדים ללא לאות כדי לבנות את עסק החלומות שלכם, רק כדי שהוא יהיה מאוים על ידי תביעה משפטית בלתי צפויה. עצם המחשבה מעבירה צמרמורת בעמוד השדרה של כל בעל עסק. בחברה המשפטית של ימינו, הגנה על העסק שהרווחת בעמל רב מפני פגיעויות משפטיות ופיננסיות אינה רק אופציה; זה הכרח. זה המקום שבו ביטוח אחריות מקצועית הופך לא רק לרשת ביטחון אלא אבן פינה ליציבות וצמיחה של העסק שלך.

שיפור עיצוב הבית עם תריסים מושלמים

מדריך זה נועד לנווט אתכם בתהליך בחירת התריסים המושלמים לביתכם, תוך הדגשת תפקידם בעיצוב הבית, היתרונות המעשיים שלהם וכיצד ניתן ליצור הרמוניה בינם לבין סגנון העיצוב הכללי של ביתכם. בואו נצלול פנימה ונראה כיצד תריסים יכולים להפוך את ביתכם למרחב יפה יותר, יעיל ונוח יותר למגורים.

בלוג
מכירת רכב ישן לפירוק- איך עושים את זה הכי מהר?

תעשיית הרכב הולכת ומתפתחת ללא הרף. למרות זאת, עדיין ניתן למצוא לא מעט אנשים אשר מחזיקים רכבים ישנים או פגומים ותוהים מה כדאי להם לעשות איתם שהרי למכור אותם, זה כבר די חסר סיכוי. חשוב לדעת כי מכירת רכב לפירוק מהווה אופציה טובה ביותר לכל אדם שיש לו רכב פגום או ישן שאין לו מה לעשות בו. אם אתם שואלים את עצמכם למה כדאי לכם למכור את הרכב הישן שלכם לפירוק או כיצד תעשו את זה בצורה הכי מהירה ויעילה, הנה מדריך שיעשה לכם סדר בעניינים.