פיגום עצמאי הוא דרך הוראה המעודדת את הלומדים לחשוב בעצמם ולהשתמש במשאבים שלהם כדי לענות על שאלות.
פיגום עצמאי הוא מבנה שנבנה למטרות בנייה. הוא עשוי בדרך כלל ממתכת, עץ או שניהם.
ניתן להשתמש בפיגומים עצמאיים מסיבות רבות ושונות. הם יכולים לשמש כדי לתמוך במשקל של בניין לא יציב בזמן העבודה עליו, והם יכולים לשמש גם ליצירת מבנים זמניים הדרושים לפרק זמן קצר. אנשים משתמשים בהם כאשר הם צריכים לעבוד בחלק החיצוני של בניין ואין מספיק מקום בפנים לעבוד בו.
פיגומים עצמאיים הוא מונח המשמש בענף הבנייה לתיאור המבנים הזמניים המשמשים לתמיכה בבניית בניין קבע.
בחלק זה נדון כיצד נעשה שימוש בפיגומים עצמאיים בבנייה וכיצד הוא מועיל בתהליך הבנייה.
פיגומים עצמאיים הם אלטרנטיבה לפיגומים המסורתיים יותר המשמשים בכיתות. סוג זה של פיגומים משמש בדרך כלל לילדים שמוכנים לקחת על עצמם יותר אחריות, אבל לא רוצים להיות מסוגלים לעשות הכל בעצמם.
הפיגומים העצמאיים מאפשרים לילד לקבל תחושת עצמאות, תוך כדי התמיכה הדרושה לו. ניתן להשתמש בפיגומים העצמאיים במגוון דרכים, מה שהופך אותם למגוון מאוד ומתאימים להרבה סוגים שונים של לומדים.
פיגום עצמאי הוא צורת פיגום המשמשת ילדים לייצור מבנים. פיגום מסוג זה אינו דורש סיוע ממבוגר והילד יכול לעשות זאת בעצמו.
טכניקת הפיגומים העצמאיים פותחה על ידי ז'אן פיאז'ה בשנות ה-30 כדרך לעזור לילדים לפתח את היכולות המנטליות שלהם. הוא האמין שיש לאפשר לילדים לחקור ולהתנסות בחומרים ורעיונות ללא כל התערבות של מבוגרים.
פיגומים עצמאיים שימושיים גם לילדים צעירים מדי או מבוגרים מדי לצורות מסורתיות של פיגומים, כגון סולמות או שרפרפים.
פיגום עצמאי הוא טכניקה המשמשת לסיוע לאנשים עם מוגבלויות. הוא משמש גם בתעשיית הבנייה כדי לספק תמיכה לעובדים בבניינים גבוהים.
בענף הבנייה, פיגום זה יכול לשמש לעובדים לעמוד או לטפס למעלה ולמטה ללא צורך בסולמות. הפיגום יכול לשמש גם כמבנה זמני המוסר כאשר אין בו עוד צורך.
פיגום עצמאי הוא גישה להוראה שבה ניתנת לתלמיד הזדמנות ללמוד ולתרגל מיומנויות בסיוע מינימלי או ללא סיוע מהמורה.
גישת הפיגומים העצמאיים הוצגה לראשונה על ידי Gagne and Briggs בשנת 1968. הם גילו שילדים היו מוצלחים יותר כשאפשרו להם ללמוד מיומנויות באופן עצמאי לפני שלימדו אותם כיצד לעשות אותם.
גישה זו הייתה בשימוש נרחב בכיתות, במיוחד עבור תלמידים שנאבקים עם מיומנות או מלמדים אותם מיומנות חדשה. שיטה זו יכולה לשמש כדרך ללמד כל נושא, אך היא משמשת לרוב למקצועות כמו מתמטיקה, קריאה וכתיבה.
הפיגומים הם מרכיב קריטי בתהליך הבנייה. הוא מספק מבנה תמיכה זמני כדי לשמור על הבניין במקום בזמן שהוא נבנה. הפיגומים העצמאיים הם מרכיב חשוב בתהליך הבנייה וניתן להשתמש בו כדי לסייע לפועלי בניין לבנות מבנים באזורים שקשה להגיע אליהם, כמו גבוה על גשר או על גבי בניין גבוה.
הוא משמש גם כאשר יש חששות בטיחותיים, כגון כאשר קיים סכנת נפילה או אם עובדים צריכים לעבוד בגובה שבו אולי אין להם מספיק מקום לכלים ולחומרים שלהם.
פיגום עצמאי הוא טכניקה המסייעת לאנשים עם מוגבלות להיות עצמאיים יותר. זה גם עוזר להם לפתח את כישורי העצמאות והכישורים החברתיים שלהם.
פיגומים עצמאיים הם לא טכניקה חדשה, אבל היא קיימת כבר למעלה מארבעים שנה. הוא פותח על ידי ד"ר ראלף טאב, שהיה מרפא בעיסוק ופרופסור באוניברסיטת אילינוי באורבנה-שמפיין. ד"ר טאב האמין שפיגומים עצמאיים יסייעו לאנשים עם מוגבלויות ללמוד כיצד להיות עצמאיים יותר ועצמאיים בחיי היומיום שלהם.
פיגום עצמאי הוא טכניקת הוראה המשמשת כדי לעזור לתלמידים לבנות ידע. זוהי צורה של למידה שיתופית שבה המורה מספק מידע והדרכה בזמן שהתלמיד עובד באופן עצמאי על מטרות הלמידה שלו.
טכניקת הפיגומים העצמאיים עוזרת לתלמידים לבנות את ההבנה שלהם במושגים ולפתח ביטחון ביכולתם ללמוד. זה גם עוזר להם לפתח עצמאות ואוטונומיה.
פיגום עצמאי הוא טכניקה שבה נותנים לילדים תמיכה אך לא מובלים ביד.
הרעיון מאחורי פיגומים עצמאיים הוא לתת לילדים את ההזדמנות לחקור וללמוד בעצמם תוך שהם עדיין נתמכים על ידי הוריהם או המורים. ניתן להשתמש בטכניקה זו עם ילדים בכל גיל, אך היא יעילה ביותר כאשר ילדים הם בין הגילאים 3 עד 5.
פיגום עצמאי לא חייב להתבצע במסגרת של אחד על אחד; זה יכול להיעשות גם בסביבה שבה יש יותר מילד אחד באינטראקציה עם מבוגר.
נושא המדור: מה זה אומר להיות אזרח טוב?
מילות מפתח של מדור:
מבוא:
להיות אזרח טוב פירושו לעקוב אחר כל החוקים, לכבד אחרים ולעזור
פיגום עצמאי הוא דרך לתמוך באדם שלומד מיומנות חדשה. יש לו שלושה מרכיבים עיקריים:
1) הלומד צריך להיות מוטיבציה ומעורב בתהליך.
2) יש להתאים את הפיגום לרמת המיומנות של הלומד.
3) יש להסיר את הפיגום לאחר שהלומד שולט במיומנות.