קרדיט תמונה: freepik

מסמכים חשובים להקמת חברה

חברה בע"מ היא התאגדות של אדם אחד או יותר לצורך פעולות שונות למטרות רווח, מתוקף חוק החברות, חברה היא גוף משפטי והיא מתחילה את הפעילות שלה רק לאחר רישום אצל רשם החברות. תהליך הקמת חברה בע"מ עשוי לעיתים להראות מסובך, מורכב ואולי אפילו מאיים. הוא דורש מסמכים משפטיים חשובים שיש צורך להגיש וחשוב מאוד להבין איזה מסמכים נדרשים וכיצד מקימים חברה בע"מ בצורה הקלה והמהירה ביותר.

 

שלבים בהקמת חברה בע"מ

ראשית כל חשוב להדגיש כי רגע לפני היציאה לדרך, כדאי מאוד לבחון את המיזם ואת כל הסוגיות השונות המשפטיות והעסקיות ולהגיע להסדרה בין השותפים באמצעות כתיבת הסכם מייסדים וזאת בכדי שבעתיד לא יהיה חוסר וודאות כלשהו לגבי ניהול או משימות. ההסכם מפרט בעצם את כלל הזכויות והחובות של כל צד למיזם ומשאיר מעט מקום לוויכוחים עתידיים. עבר לכך, יש לבחור שם חברה ולוודא דרך רשם החברות שהוא איננו תפוס וכן, יש לחתום על הסכם סודיות שמטרתו היא למנוע העברה של מידע עסקי, שיווקי או טכנולוגי בין שני שותפים במיזם.

יש לנסח תקנון חברה שישלח  לרשם החברות במועד הקמת החברה. התקנון הוא חוזה בכתב בין בעלי המניות, לבין עצם ובין החברה והוא יכלול את שם החברה, מטרות החברה, הון מניות רשום והון מניות מוקצה, הגבלת אחראיות של בעלי מניות ועוד.

לאחר מכן, מגיע השלב שבו רושמים את החברה אצל רשם החברות. על מנת שלחברה יהיה תוקף חוקי, יש לנסח מספר מסמכים המאומתים על ידי עורך דין ולשלוח אותם בדואר לבדיקת הרשם. ניתן כיום לבצע רישום חברה באינטרנט ולשלוח את כל המסמכים הנדרשים אונליין.

 

איזה מסמכים יש להגיש לרשם החברות?

הקמת חברה דורשת הגשת מסמכים רלוונטיים לרשם החברות. המסמכים שיש צורך להגיש הם:

בקשה לרישום חברה שבה ניתן למצוא את הפרטים העיקריים על החברה כגון: שם החברה באנגלית ובעברית, כתובת החברה, פרטים מלאים של מגיש הבקשה ועוד.

טופס שמות חלופים אשר מכיל 3 חלופות לשם החברה בעברית ובאנגלית. יש לספק את השמות בהתאם לסדר עדיפות.

יש לצרף הצהרת דירקטורים ולצורך הצהרה זאת יש למנות דירקטור אשר יקבל את הכינוי דירקטור ראשון ויחויב לחתום על הצהרה שהוא מסוגל  לקחת  על עצמו את התפקיד.

מסמך נוסף הוא הצהרת בעלי מניות. כאשר מקימים את החברה ניתן להקצות מניות לכמה בעלי מניות כאשר כל אחד מהם מחויב לחתום על הצהרה אשר לפיה הוא כשיר להחזיק במניות.

מסמך נוסף כאמור שיש להגיש הוא תקנון החברה.

 

כיצד רואה חשבון יכול לסייע בתהליך הקמת חברה

תהליך הקמת חברה הוא אמנם תהליך שכיום ניתן להשלים גם באמצעות האינטרנט, אך חשוב מאוד ללמוד את כל הפרטים הקטנים על התהליך המדובר ולהיות מודעים לכל השלבים ההכרחיים מבחינה משפטית בכדי לרשום את החברה. רואה חשבון מקצועי ומנוסה יכול לסייע בהקמת חברה כיום על ידי הגשת המסמכים הרלוונטיים לרשויות המס, דבר מהותי וחשוב מאוד בתהליך הקמת חברה. כמובן שמעבר להגשת המסמכים הרלוונטיים לרשויות המס, הוא יכול לסייע בניהול ספרי החשבונות של החברה בצורה מקצועית ואמינה.

 

 

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

Uncategorized

מה זה ביטוח מבנה לדירה?

נמאס לכם שיש לכם כל הזמן תקלות חוזרות בבית? רכשתם בית ממיטב כספכם ואתם רוצים לשמור עליו מכל משמר? ביטוח

עסקים

מסמכים חשובים להקמת חברה

חברה בע"מ היא התאגדות של אדם אחד או יותר לצורך פעולות שונות למטרות רווח, מתוקף חוק החברות, חברה היא גוף