תמא 38 תיקון 2 בחדרה

בעשורים האחרונים רבים מאתנו נתקלים במבנים הנמצאים בתהליכי שיפוץ, עליהם רשום כי "במקום מתבצעת תכנית תמ"א "38. מבנים אלה עוברים הרס מבוקר ולאחר מכן בנייה מחןדשת, וזאת כדי להעניק לדיירי הבניינים מקום בטוח ונעים יותר לחיות בו. אבל מה זה אומר: תמ"א38 ומהם היתרונות בביצוע התהליך? כל הפרטים בהמשך.

תמא 38 – מה זה אומר ומדוע זה כדאי?

בעשורים האחרונים מתבצעות במדינת ישראל תכניות מתאר ארציות אשר נועדו לאפשר התחדשות עירונית במקומות בהם אוכלוסיות מוחלשות, או באזורים בהם מבנים ישנים.

תמ"א 38 הלוא היא תכנית מתאר ארצית נפוצה, החלה את דרכה בתחילת שנות ה 2000 תוך שהתכנית נודעה לחזק מבנים כנגד רעידות אדמה, להרחיב מבנים קיימים, להוסיף דירות לבניין ולהפוך את מרחב המגורים לנעים ונוח יותר.

מאז החלה התכנית לשים את אותיותיה בכל רחבי הארץ, חלו כמה שינויים בדרך הבנייה והשיפוץ וכיום: כל מבנה שעובר את התהליך נהרס בצורה מבוקרת, נבנה מחדש והופך לחדיש, רב קומות, מרווח יותר וכזה שנעים לחיות בו.

מדוע כדאי לבצע פרויקט תמ"א 38 בבניין שלכם?

כיום ישנם לא מעט מבנים אשר דרושים תחזוקה/הרס ובנייה מחדש, בעוד שמרבית הדיירים הגרים במבנים ישנים, מייחלים כי פרויקט זה יתבצע במבנה שלהם.

ולמרות הכל, המציאות בשטח מגלה כי לא כל הדיירים מעוניינים בתכנית וזאת עקב חששות, פחד מעזיבת הדירה באופן זמני לצורך השיפוצים והבנייה, העדר הסכמה עם הדיירים האחרים ושאר סיבות וטענות. עם זאת, ביצוע פרויקט זה בכל מבנה, יביא ליתרונות חשובים כגון:

העלאת ערך נכס – מבנים שעוברים שיפוץ בהם גם הדירות הופכות לנאות ורחבות יותר, נחשבים כבעלי ערך גבוה בזמן שבאמצעות ביצוע תמ"א 38 יכולים רבים ליהנות מנכס ששוויו גבוה יותר משהיה בעבר.

בטחון – תמ"א 38 היא תכנית מתאר שנועדה בראשית לחזק מבנים כנגד רעידת אדמה. בזמן שהמבנה נבנה מחדש או עובר שיפוצים, כמו גם הוספת ממ"ד: רבים יכולים ליהנות ממבנה בטוח.

חדרים נוספים – באמצעות תמ"א 38 בחדרה בעלי דירות נהנים מנכס רחב יותר תוך הוספת חדרים של 21 מטרים רבועים לכל דירה.

נוחות – בשל שיפוץ לובי, הוספת חניות, טיפוח שטחים משותפים ומגוון פעולות שנעשות בפרויקט: הדיירים במבנה יכולים ליהנות מנוחות ואיכות חיים.

אוכלוסייה צעירה במקום – בשל מכירת דירות אשר נוספות למבנים שעוברים את השיפוץ, דיירים במקום נהנים מאוכלוסייה צעירה שרוכשת דירות באזור ומפריחה את ה"שיממון החברתי" שהיה בו. בשל כך אלה, מומלץ להיות בעד תמ"א38  בחדרה במבנה שלכם ובכך ליהנות מאורח חיים טוב ונוח.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
שמלת כלה
בלוג
טיפים לבחירת שמלת כלה בוהו שיק שתהפוך את היום הגדול למושלם

דמיינו שמלת כלה המשלבת את האלגנטיות של העבר עם הקסם החופשי של ההווה. שמלה שלוחשת סיפורי רומנטיקה והרפתקאות דרך הבד, העיצוב והפרטים שלה. זו המהות של שמלת כלה בוהו שיקית, בחירה שמדברת לכלות שרוצות שהיום הגדול שלהן יהיה קסום וייחודי כמו סיפור האהבה שלהן. מבדים זורמים שרוקדים עם הרוח ועד תחרה מורכבת ששוזרת סיפורים על יופי על-זמני, אסתטיקת הבוהו שיק מציעה אלטרנטיבה חלומית לבגדי הכלה המסורתיים.

אנרגיה סולארית
בלוג
האם מערכת סולארית ביתית היא ההשקעה הנכונה עבורך? כל מה שצריך לדעת

בעוד השמש מלטפת את האופק בחיבוק החם שלה, טרנספורמציה מהפכנית מתרחשת על גגות ברחבי העולם. עידן האנרגיה המתחדשת מתקרב, ובחזית שלו נמצאת המהפכה הסולארית, המשנה את האופן שבו אנו מפעילים את בתינו ועדים לטביעת הרגל הכלכלית והאקולוגית שלנו על פני כדור הארץ. הפיתוי לרתום את האנרגיה האינסופית של השמש שבה את לב בעלי בתים בכל מקום, והוביל רבים להרהר בשאלה אחת משמעותית: האם מערכת סולארית ביתית היא ההשקעה הנכונה עבורי? היציאה למסע ירוק זה מבטיחה לא רק להאיר את משכנכם באנרגיה בת קיימא, אלא גם מציעה מגדלור של תקווה לסביבה שלנו. חקירה זו תחשוף את שכבות שיקולי העלות, תחשוף את הפוטנציאל לחיסכון משמעותי בחשבון האנרגיה, ותעמיק בקדושה הסביבתית המוענקת לנו באמצעות אימוץ האנרגיה הסולארית. יתר על כן, הוא ישפוך אור על מסע התחזוקה של השקעה כזו ועל התמריצים הממשלתיים המופעלים כדי לעודד קפיצה זו לעבר קיימות. אז כשהעולם פונה לעבר עתיד בהיר ונקי יותר, בואו לנווט בנתיב המאור של האנרגיה הסולארית ונגלה אם זו אכן ההשקעה הנכונה לבית שלכם.

חידוש הבית לקראת הפסח

עם בוא עונת ההתחדשות, בתי אב רבים בישראל מתחילים במסורת של ניקיון ורענון בתיהם לקראת חג הפסח. תקופה זו אינה עוסקת רק בסדר פיזי אלא גם מסמלת ניקיון רוחני עמוק יותר, שיוצר מקום להתחלות חדשות. מאמר זה נועד להדריך אתכם במסע ההתחדשות הזה. קראו

גיוס עובדים
בלוג
כיצד ניתן לייעל את תהליך הגיוס שלך?

בסביבת העסקים המהירה של ימינו, גיוס העובד הנכון חיוני יותר מתמיד. הוא לא רק תורם לצרכים המיידיים של העסק שלך, אלא גם ממלא תפקיד משמעותי בהצלחתו לטווח הארוך.