ענף המוניות עובר שינויים רבים בשנים האחרונות. עם הצגת אפליקציות נסיעות כמו Uber ו- Lyft, עסקי המוניות המסורתיים ספגו מכה קשה. הכנסת מכוניות לנהיגה עצמית היא גם עניין של דאגה לנהגי מוניות.
אפליקציות ההסעות שיבשו את המודל העסקי המסורתי של מוניות על ידי מתן אלטרנטיבה לאנשים שמחפשים מוניות. תכונת ה-carpool באפליקציות אלו סייעה לאנשים רבים לחסוך כסף על ידי הפחתת עלויות ההובלה שלהם. שירותים אלה הציגו גם דרך חדשה להרוויח כסף עבור נהגים שמשתמשים במכוניות הפרטיות שלהם כמוניות ומתחברים ללקוחות דרך האפליקציות הללו.
מכוניות לנהיגה עצמית צפויות להיות מוצגות ב-2020, מה שיביא לשינויים נוספים בענף זה. ההערכה היא שיהיו כ-3 מיליון מכוניות בנהיגה עצמית על הכבישים עד 2021 וכמעט כל כלי הרכב יהיו אוטונומיים עד 2040, על פי מחקר של McKinsey & Company. נהיגה עצמית
חלק זה ידון בהשפעה של מוניות גדולות על מוניות קטנות, וכיצד מוניות גדולות משנות את ענף המוניות.
ענף המוניות משתנה במהירות בשנים האחרונות. חברות המוניות הגדולות הקשו על נהגי מוניות קטנים להתחרות. המחיר לרכישת מונית גבוה מדי עבור נהגים רבים, וההלוואות יקרות. המשמעות היא שנהגים שרוצים להקים עסק משלהם לא יכולים לקבל הלוואה, מה שמקשה עליהם להתחרות בחברות גדולות שיש להן גישה ליותר הון.
חברות המוניות הגדולות מתמודדות עם תחרות קשה מהקטנות. החברות הקטנות יותר מציעות חווית לקוח טובה יותר ויש להן יותר גמישות בפעילותן.
חברות המוניות הגדולות מתמודדות גם עם תחרות משירותי שיתוף נסיעות כמו אובר וליפט. שירותים אלו מציעים אלטרנטיבה זולה יותר לשירותי המוניות המסורתיים.
הופעתו של תעשיית המוניות הייתה מחליפה בתחום התחבורה. הרעיון של להיות מסוגל להגיע למונית מהטלפון, או אפילו להתקשר למונית מהבית, הוא משהו שהיה נחשב למדע בדיוני לא מזמן.
העלייה של Uber ו- Lyft הייתה אפילו יותר משבשת, כאשר החברות הללו מציעות שירות לפי דרישה לכל מי שיש לו סמארטפון. הן גם זולות יותר ממוניות מסורתיות, מה שהפך אותן לפופולריות בקרב נוסעים ותיירים כאחד. המשמעות היא שענף המוניות מתמודד כעת עם תחרות קשה משתי האפליקציות הסלולריות הללו.
עם המחירים הנגישים שלהן, מוניות גדולות היו אופציה טובה עבור אנשים רבים. הם מספקים אלטרנטיבה למערכת התחבורה הציבורית היקרה והלא אמינה.
הפופולריות של שירותי מוניות אלו נובעת לא רק מהמחירים הנמוכים שלהם אלא גם בגלל שהם מציעים שירות לקוחות טוב יותר ממוניות מסורתיות אחרות.
זה הוביל ליצירת מקומות עבודה חדשים גם בתעשייה. נהגי מוניות גדולים הם כיום יותר מקצועיים, ומסוגלים להציע שירות לקוחות טוב יותר מבעבר. ניתן לייחס זאת להכשרה שהם מקבלים מחברות אלו המאמנות אותם כיצד עליהם להתנהג מול הלקוחות וכיצד עליהם לתחזק את כלי הרכב שלהם בכל עת.
המאמר דן בהופעתם של מוניות גדולות והשפעתן על ענף המוניות. הוא גם מדבר על המשמעות של זה עבור הצרכן, כמו גם על המשמעות של זה עבור נהגי מוניות.
המאמר מתחיל בדיון עד כמה מוניות גדולות הן סוג חדש של חברת מוניות שצמחו בשנים האחרונות. לאחר מכן המאמר ממשיך ואומר שהן שונות ממוניות מסורתיות מכיוון שהן מציעות יותר מכוניות, שירות טוב יותר ויותר נהגים. לאחר מכן המאמר ממשיך לדון כיצד חברות אלו השפיעו על ענף המוניות, במיוחד על ידי הצעת שירות טוב יותר במחיר נמוך יותר מאשר מוניות מסורתיות. המאמר דן גם בהשלכות שהיו לכך על הצרכנים, כאשר אנשים רבים עוברים למוניות גדולות מכיוון שהן מספקות שירות טוב יותר במחיר זול יותר ממוניות מסורתיות. לבסוף, המאמר דן כיצד זה השפיע על נהגי המוניות מכיוון שנהגים רבים פוטרו וכמה נהגים שעדיין עובדים בחברות מסורתיות מוצאים את עצמם עובדים פחות שעות או ששכרם מופחת עקב תחרות ממוניות גדולות
בשנים האחרונות, ענף המוניות מופרע על ידי הופעת שירותי שיתוף נסיעות כמו Uber ו- Lyft. חברות אלו שינו את הדרך שבה אנשים מסתובבים והקלו על אנשים לחלוק נסיעות. עם זאת, עדיין יש כמה בעיות עם שירותים אלה שעשויים להפוך אותם לפחות מושכים עבור חלק מהלקוחות. לדוגמה, לעתים קרובות קשה ללקוח לדעת אם נהג נמצא בקרבת מקום או כמה זמן הוא ימתין לנסיעה.
הענף משובש כעת עם כניסת מכוניות לנהיגה עצמית. מכוניות אלו נתפסות כאופציה בטוחה יותר מכיוון שהן אינן דורשות שום קלט אנושי בזמן נהיגה והן יכולות להיות יעילות יותר ממכוניות מסורתיות מכיוון שהן אינן זקוקות להפסקות או דלק. הם גם נתפסים כאופציה ידידותית לסביבה מכיוון שהם יכולים להפחית את עומסי התנועה ולמזער את הזיהום מגזי הפליטה.
זוהי טעות נפוצה שענף המוניות הוא תחום גוסס. אבל, במציאות, זה רק משתנה והתאמה לטכנולוגיות חדשות.
חברות המוניות הגדולות משקיעות בטכנולוגיות החדשות הללו ומשלבות אותן במודלים העסקיים שלהן. הם גם משתפים פעולה עם סטארט-אפים כדי לעזור להם לפתח פתרונות חדשניים לתעשייה.
ענף המוניות הוא שוק תחרותי ביותר עם שחקנים רבים. אחת הדרכים הנפוצות ביותר להתחרות היא על ידי השקעה בטכנולוגיות חדשות וניצול החידושים האחרונים.
בשנת 2016, Uber החלה לבדוק מכוניות בנהיגה עצמית בפיטסבורג, פנסילבניה. הם גם מתנסים עם הטסת מוניות בדובאי ובדאלאס. בשנת 2017, Uber שיתפה פעולה עם נאס"א כדי לפתח מערכת ניהול תעבורה עבור מל"טים בטיסות נמוכות שתשמש למשלוח חבילות ומשימות אחרות.
אנשים מנסים לחזות איך ייראה עתיד התחבורה כבר עשרות שנים. יש האומרים שהערים יתמלאו במכוניות לנהיגה עצמית, בעוד שאחרים אומרים שכולנו נשתמש בסוג כלשהו של תחבורה ציבורית או הליכה במקום.
תעשיית המוניות היא אחת מצורות התחבורה העתיקות ביותר, והיא קיימת כבר מאות שנים. אבל עם כניסתה של הטכנולוגיה, המוניות הללו התפתחו למשהו יותר מסתם אמצעי תחבורה.
חברות מוניות משתמשות כעת באפליקציות כדי לחבר את הנוסעים עם הרכבים שלהן. אפליקציות אלו הקלו על הרוכבים למצוא מוניות באזור שלהם ולשלם עבורן מראש, ללא צורך באינטראקציה עם נהגים או קופאים.
אבל ענף המוניות אינו חף מבעיות. עדיין יש אנשים שמרגישים שהאפליקציות החדשות הללו יקרות מדי ואינן מספקות מספיק אינטראקציה עם שירות לקוחות.
תעשיית המוניות השתבשה על ידי אפליקציות נסיעות כמו Uber ו- Lyft. אפליקציות אלו השתמשו במודל עסקי המבוסס על שימוש בטכנולוגיה לחיבור בין נהגים לנוסעים.
ההקדמה לסעיף זה היא כדלקמן:
"מוניות גדולות" הפכו למונח פופולרי לשחקן החדש בענף המוניות, אשר נמצאות כיום בשימוש חברות רבות. המונח "מונית גדולה" מתייחס לחברה המספקת שירותי מוניות בהיקפים גדולים. חברות אלו משתמשות במגוון סוגי רכב ומציעות שירותים מגוונים. הם גדולים מספיק כדי לספק שירות במדינות או אזורים שונים.