איך מטפלים בעורף תפוס באופן כרוני

כאבי עורף יכולים להופיע בכל אחת מהרקמות שבונות את העורף: עצבים, שרירים, חוליות ודיסקים בין חולייתיים. כמו כן, גם בעיות בכתפיים, בלסת, בראש או בזרועות העליונות או התחתונות עלולות לגרום להקרנת כאב באזור העורף. כאב עורף יהיה מלווה בקשיים לסובב את הראש לכיוון אחד. רבים מתארים את התופעה המדוברת כ"צוואר תפוס". כאשר הכאבים נובעים ממקור עצבי כגון: במקרים של התכווצות שרירים חמורה שלוחצת על העצב או במקרים של פריצת דיסק באחת מהחוליות של הצוואר, התחושה יכולה להיות מלווה בעקצוצים שונים, תחושה של חולשה בזרועות, תחושת אלחוש ועוד.

הגורמים לעורף תפוס באופן כרוני

רבים כאמור סובלים מעורף תפוס, כאשר ישנם אנשים אשר סובלים מהתופעה המדוברת פעם אחר פעם עד שהיא מוגדרת כרונית. הגורם השכיח ביותר לכאבי צוואר הוא שריר תפוס או מתוח אשר נגרם לרוב כתוצאה מפעילות לא שגרתית כגון: תנוחת ישיבה לא נוחה, התכופפות, מיקום צג מחשב גבוה מדי או נמוך מדי, שינה בתנוחה לא נכונה, סיבוב צוואר בצורה מהירה תוך כדי פעילות ספורטיבית ועוד. גורם נוסף יכול להיות תאונות או נפילות שונות שעלולות לגרום לנזק חמור לצוואר לרבות שברים בחוליות. סיבות נוספות שיכולות לגרום לכאבי צוואר הן: דאבת השרירים, דלקת פרקים בצוואר, קשחת חוליות הצוואר, סדקים ושברים בחוט השדרה, היצרות תעלת עמוד השדרה ועוד. ניתן לומר כי מרבית האנשים שסובלים מכאבי עורף כרוניים, סובלים מהם כתוצאה מעומס, תנועות חדות שהם ביצעו או יציבה לא נכונה.

כיצד מטפלים בכאבי עורף כרוניים?

כאשר מדובר על כאבי עורף כרוניים מינוריים, הפתרון הטוב ביותר הוא מנוחה. יש לחדול מפעילות גופנית למספר ימים וכן להיעזר במשככי כאבים. כמו כן, ניתן לחמם את האזור הכואב באמצעות מגבה לחה חמה או לחילופין לקרר את האזור באמצעות קרחונים. דבר נוסף  שניתן לעשות הוא למתוח את הצוואר מתיחות עדינות, לסובב את הראש ימינה ושמאלה, למטה ולמעלה וכן להטות את האוזן והכתף לשני הצדדים. כדאי מאוד לישון על מזרן קשיח  ללא כרית  או עם כרית צוואר מיוחדת וכן, ניתן להשתמש במגן צווארי לפרקי זמן קצרים וזאת כדי להקל על אי הנוחות.

כמו כן, עבור טיפול בכאבי צוואר ניתן להיעזר בעיסויים יומיומיים עם שמנים מיוחדים שמטרתם היא להקל על הכאב וכן לשחרר שרירים תפוסים ואמבטיות חמות הרלוונטיות לצורך הקלה על שרירים תפוסים לרבות שרירי צוואר.

כיצד ניתן למנוע כאבי עורף כרוניים?

ישנם כמה טיפים שיכולים לסייע במניעת כאבי עורף כרוניים: אם אתם עובדים בעבודה הדורשת מכם ישיבה ממושכת, חשוב מאוד לעשות הפסקות מדי פעם בפעם על מנת למתוח שרירים. יש להתאים את גובה הכיסא שאתם יושבים עליו ולשולחן וכן, אם אתם עובדים מול מחשב גם את גובה מסך המחשב. מעבר לכך, חשוב מאוד להקפיד על ישיבה נכונה במנח זקוף  על מנת למנוע את העומס על הצוואר. מעבר לכך, כדאי מאוד לנטרל כמה שיותר גורמים אשר מסיבים לכם לחץ ומתח בחיים שכן, גם מתח מתמשך עלול ליצור כאבי עורף כרוניים.

מתי חשוב לגשת לרופא?

חשוב מאוד לגשת לרופא במקרים שבהם כאבי העורף מלווים בכאבי ראש, חום ונוקשות עד כדי כך שבלתי אפשרי לגעת עם הסנטר בחזה. כמו כן, חשוב לגשת לרופא במידה והכאב לא חולף תוך שבוע, אם מתפתחת תחושה של אלחוש, עקצוץ או חולשה בזרועות ובידיים. אם כאבי הצוואר נגרמים כתוצאה מחבלה או אם מרגישים גוש בצוואר. כמו כן,  אם משככי כאבים אינם מעבירים את הכאב ואם הכאב מלווה בקשיי בליעה ונשימה ואף מחריף בשכיבה, יש צורך לפנות באופן מיידי לרופא.

 

 

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
בריאות וספורט
שיטת NLP או פסיכודרמה? מה עדיף

אנשים רבים יכולים להוציא מעצמם הרבה מעבר למה שהם מוציאים מעכשיו כרגע. לכל אחד מאיתנו יש את המחסומים שלו, מה

בריאות וספורט
טיפול בכאב באמצעות קנאביס רפואי

הנתונים השונים מראים כי מעל למחצית מהאנשים שצורכים קנאביס רפואי נדרשים לו בתור משכך כאבים. אומנם קיימים לא מעט סוגים

בריאות וספורט
השמנת יתר

השכיחות של עודף משקל והשמנת יתר נמצאים בעלייה חדה בעולם המערבי. ממדי הבעיה גדלו עד למצב שבו ארגון הבריאות העולמי