הזעת יתר בידיים – האם אתם סובלים מהתופעה ומהם הפתרונות?

 

 

ישנן תופעות רפואיות שאינן עומדות בגדר סכנת חיים לשמחתנו הרבה, אך הסימפטומים שלהן עשויים להוות השפעה עצומה על אורח חיינו. זיעה היא תוצר טבעי של הגוף אשר מופרשת על גבי העור, ומטרתה הביולוגית לסייע בצינון הגוף. אך מה קורה כאשר מנגנון ייצור הזיעה משתבש וכיצד ניתן לטפל בתופעה? הנה התשובות לכל השאלות.

 

הזעת יתר בידיים – מה זה?

 

כפי שציינו קודם לכן הזעה היא הדרך הטבעית של הגוף לקרר את עצמו, אך כאשר ההזעה מתרחשת בצורה בלתי פוסקת, וללא כל קשר לפעילות גופנית או מצבי לחץ, סביר להניח שמדובר בתופעה של הזעת יתר. תופעה זו משפיע על אחוז אחד מכלל האוכלוסייה וכשלושים וחמישים אחוזים יחוו הזעת יתר בידיים בלבד.

 

הזעת יתר נגרמת מפעילות לקויה של מערכת העצבים הסימפתטית. מערכת זו אחראית על תגובת הגוף למצבי סכנה שבהם יש לבצע נסיגה מהירה או להילחם באיום מידי. בעת התגובה של מערכת זו, עולה לחץ הדם בגוף בשל עליית קצב הלב. כך נוצר מצב שבו חום הגוף עולה גם כן, דבר המעודד את בלוטות הזיעה לפעול יתר על המידה.

 

קיימים שני סוגים של הזעת יתר: ראשונית ומשנית, כאשר הזעת יתר בכפות הידיים משתייכת לסוג הראשון. הזעת יתר ראשונית מתאפיינת בפעילות מוגברת של העצבים שתפקידם לאותת לבלוטות הזיעה להתחיל לפעול ללא כל קשר לפעילות פיזית חיצונית. הזעת יתר ראשונית מתבטאת לרוב בכפות הידיים ובכפות הרגליים. לעומת זאת, הזעת יתר משנית קשורה בעיקר למצבים רפואיים שונים, כמו תפקוד לקוי של בלוטת התריס, הפרעות בתפקוד מערכת העצבים, השמנת יתר ועוד.

 

כיצד ניתן לטפל בהזעת יתר בכפות הידיים?

 

מטבענו אנו בני האדם יצורים חברתיים, אנו מבלים את חיינו בקרב בני אדם אחרים ויוצרים עמם קשרים משמעותיים. כשאדם סובל ללא הרף מהזעת יתר בכפות הידיים הוא עשוי להימנע ממפגשים חברתיים, מפעילויות ספורטיביות, ממפגשי עבודה ואף מיצירת קשרים רומנטיים. למרבה המזל עולם הרפואה מציע מגוון פתרונות אפשריים לתופעה, שיאפשרו ניהול אורח חיים שגרתי ונעים.

 

אחת הדרכים לטפל בתופעה היא באמצעות הזרקה של בוטוקס באזור שבו נמצאים העצבים המפעילים את בלוטות הזיעה. בוטוקס הוא רעלן טבעי אשר גורם לחסימת נתיב התקשורת בין העצבים לבלוטות.

 

ניתן לטפל בתופעה גם באמצעות ניתוח זעיר פולשני. במהלך הניתוח מתבצעת כריתה של רשת העצבים במערכת הסימפתטית האחראית על שליחת אותות לבלוטות הזיעה. כך נפסקת לגמרי ההזעה מכפות הידיים. אחד החסרונות של שיטה זו הוא שלאחר הניתוח עשוי המטופל לחוות הזעה מוגברת באזורים אחרים בגוף.

 

דרך טיפול נוספת היא באמצעות העברת זרמים חשמליים באמצעות מכשיר שנקרא יונטופורוזיס על גבי עור הידיים. כתוצאה מהטיפול משתבש הקשר בין מערכת העצבים לבלוטות הזיעה, והסימפטומים של הזעת היתר פוחתים.

 

 

pexels-daria-shevtsova-1030885
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
חידוש הבית לקראת הפסח

עם בוא עונת ההתחדשות, בתי אב רבים בישראל מתחילים במסורת של ניקיון ורענון בתיהם לקראת חג הפסח. תקופה זו אינה עוסקת רק בסדר פיזי אלא גם מסמלת ניקיון רוחני עמוק יותר, שיוצר מקום להתחלות חדשות. מאמר זה נועד להדריך אתכם במסע ההתחדשות הזה. קראו

גיוס עובדים
בלוג
כיצד ניתן לייעל את תהליך הגיוס שלך?

בסביבת העסקים המהירה של ימינו, גיוס העובד הנכון חיוני יותר מתמיד. הוא לא רק תורם לצרכים המיידיים של העסק שלך, אלא גם ממלא תפקיד משמעותי בהצלחתו לטווח הארוך. 

ביטוח
בלוג
מדוע ביטוח אחריות מקצועית הוא ההשקעה החשובה ביותר לעסק שלך

תארו לעצמכם שאתם עובדים ללא לאות כדי לבנות את עסק החלומות שלכם, רק כדי שהוא יהיה מאוים על ידי תביעה משפטית בלתי צפויה. עצם המחשבה מעבירה צמרמורת בעמוד השדרה של כל בעל עסק. בחברה המשפטית של ימינו, הגנה על העסק שהרווחת בעמל רב מפני פגיעויות משפטיות ופיננסיות אינה רק אופציה; זה הכרח. זה המקום שבו ביטוח אחריות מקצועית הופך לא רק לרשת ביטחון אלא אבן פינה ליציבות וצמיחה של העסק שלך.

שיפור עיצוב הבית עם תריסים מושלמים

מדריך זה נועד לנווט אתכם בתהליך בחירת התריסים המושלמים לביתכם, תוך הדגשת תפקידם בעיצוב הבית, היתרונות המעשיים שלהם וכיצד ניתן ליצור הרמוניה בינם לבין סגנון העיצוב הכללי של ביתכם. בואו נצלול פנימה ונראה כיצד תריסים יכולים להפוך את ביתכם למרחב יפה יותר, יעיל ונוח יותר למגורים.

בלוג
מכירת רכב ישן לפירוק- איך עושים את זה הכי מהר?

תעשיית הרכב הולכת ומתפתחת ללא הרף. למרות זאת, עדיין ניתן למצוא לא מעט אנשים אשר מחזיקים רכבים ישנים או פגומים ותוהים מה כדאי להם לעשות איתם שהרי למכור אותם, זה כבר די חסר סיכוי. חשוב לדעת כי מכירת רכב לפירוק מהווה אופציה טובה ביותר לכל אדם שיש לו רכב פגום או ישן שאין לו מה לעשות בו. אם אתם שואלים את עצמכם למה כדאי לכם למכור את הרכב הישן שלכם לפירוק או כיצד תעשו את זה בצורה הכי מהירה ויעילה, הנה מדריך שיעשה לכם סדר בעניינים.