שיווק דיגיטלי בשנת 2020 הוא אפיק נהדר לעסקים שרוצים לקבל זרם קבוע של לקוחות חדשים ממגוון פלטפורמות ובתקציבים שפויים לחלוטין. בכתבה הזו נסקור את הפלטפורמות המובילות והמומלצות ביותר לבעלי עסקים שרוצים לגדול ולצמוח באמצעות שיווק דיגיטלי חכם.
מנועי חיפוש
מנועי חיפוש הם מקום נהדר לשווק ולפרסם את העסק שלכם. גוגל לדוגמא היא מנוע חיפוש פופולארי במיוחד ורק בישראל למעלה מ-95% מהצרכנים מחפשים בגוגל באופן אקטיבי מוצרים ושירותים שונים.
בגוגל ניתן לפרסם ולקדם את עצמכם בשתי דרכים עיקריות, קידום אורגני וקידום ממומן.
קידום אורגני בגוגל
בשיטה הזו אנו רוצים להגיע לעמוד הראשון בגוגל בתוצאות האורגניות בגוגל, התוצאות האלו לא עולות לנו כסף והקליקים שם הם למעשה ללא הגבלה. כדי להגיע לתוצאות הראשונות בקידום האורגני אנו נדרשים לתהליכי אופטימיזציה, יצירת פרופיל קישורים, תוכן מעניין באתר ועוד.
קידום ממומן בגוגל
כדי לקדם בצורה ממומנת בגוגל, כל מה שצריך לעשות הוא פשוט להקים קמפיין ברשת החיפוש של גוגל באמצעות מערכת גוגל ADS. קמפיין שכזה מתומחר לפי מודל שנקרא PPC – תשלום לפי הקלקה. היתרון המשמעותי של קידום ממומן על פני קידום אורגני הוא מהירות ההקמה של הקמפיין הממומן לעומת החודשים הרבים שלוקח לקדם אתר בצורה אורגנית.
רשתות חברתיות
רשתות חברתיות הן מקום מצוין לשווק את העסק שלכם ללקוחות שנמצאים באותן רשתות כמו פייסבוק ואינסטגרם וגולשים שם להנאתם. הרעיון בפרסום ברשתות חברתיות הוא די פשוט, אנחנו משלמים כסף לפלטפורמות השונות כמו פייסבוק לדוגמא ובתמורה לכך אנו מקבלים חשיפות ממוקדות לפי פילוחים שקיימים במערכת המידע של פייסבוק.
ככל שהמידע שקיים באותה רשת חברתית הוא מדויק יותר, כך קל יותר להגיע ללקוחות המדויקים שלנו ולהציע להם הצעות שיווקיות כאלו ואחרות.
לסיכום
ישנן המון פלטפורמות מומלצות לקידום העסק שלכם במישור הדיגיטלי. הפלטפורמות המובילות בעולם הן פייסבוק וגוגל כאשר כל אחת מהן מותאמת לסוג אחר של קמפיינים. בעוד שבגוגל אנו משווקים את השירותים שלנו ללקוחות חמים שמחפשים ממש עכשיו את ביטויי המפתח שלנו, בפייסבוק אנו מנסים למצוא את קהל היעד שלנו על בסיס ההתנהגות ותחומי העניין שלו.
בכל דרך ופלטפורמה שלא תבחרו, חשוב לעבוד עם אנשי מקצוע איכותיים ומקצועיים שיוכלו לתת לכם את התוצאה הטובה ביותר.
למאמרים נוספים היכנסו לאתר של יוסי לוי