חל"ת – זכויות העובדים בחופשה ללא תשלום

חל"ת – זכויות העובדים

מגפת הקורונה יצרה מהפך משמעותי בכל מה שקשור לעובדים. רבים מהם הוצאו לחופשה ללא תשלום עקב העובדה שבתחום העיסוק שלהם אין כעת עבודה או שהעבודה הצטמצמה משמעותית ולכן הם נאלצו להישאר בבית במשך תקופות ארוכות. עם זאת יש מגמה לעשות כל שניתן כדי לא לפגוע בזכויות של העובדים ובהכנסתם. במסגרת חל"ת – זכויות העובדים זהו נושא שהוא אקוטי עבורם, כיוון שהרצון של רובם הוא לחזור לשגרה ולמקום העבודה כאשר המשבר יהיה מאחורינו.

מרבית מקומות העובדים שומרים על זכויותיהם של העובדים, אך לנוכח המשבר העמוק יש גם חריגים הן מעבידים שנקלעו לבעיות כלכליות ואף לפשיטת רגל והן מעבידים שמתחמקים מהשמירה על הזכויות, כדי להפחית ככל האפשר את רמת ההוצאות שלהם וזאת כדי לשרוד. בשני המקרים הללו העובדים פונים לקבלת סיוע של עו"ד דיני עבודה אשר מודע לחוקים, לפסקי הדין ולדקויות והוא עוזר להם למימוש מלוא הזכויות שלהם מול המעסיק, או מול המוסד לביטוח לאומי אם המעביד נמצא בתהליך של פשיטת רגל.

בדיקה של הנתונים בעת חל"ת – זכויות העובדים

לכל התנהלות המסועפת של עובדים מול הנהלה יש חוקים ותתי חוקים ולכן כל עובד צריך לוודא שהוא מקבל את כל הזכויות של עובד שנמצא תחת אילוץ של המצב הנוכחי שנכפה עליו.

תקופת החל"ת נמדדת בזמן, המעביד קובע את פרק הזמן ואין לו אפשרות להחליט כי התקופה תהיה ללא הגבלה. קביעה מסוג זה היא מקבילה לפיטורין ולכן העובד יכול לפנות למעביד ולדרוש את מלוא הפיצויים בהתאם לוותק שלו ולזכויות שצבר לאורך שנות העבודה שלו.

בתחילת תקופה זו העובדים דיווחו לשירות התעסוקה שהם הוצאו לחל"ת ובהתאם לכך הם מקבלים מהמוסד לביטוח לאומי שכר חודשי בשווי כ – % 75 משכרם ברוטו במקום העבודה. המצב שלהם במקום העבודה נותר סטטי ולכן לא נוצר שינוי בכמות ימי החופשה והם לא מנוצלים לטובת ימי החופשה ללא תשלום.

גם מצבן של ההטבות נותר סטטי, אלא קיימת החלטה חריגה לאור הסכם עבודה קיבוצי. לכן קיימת התחשבות בנושאים כמו שווי רכב חברה, כיוון שהעובד נוסע מעט מאד אם בכלל, שימוש בטלפון סלולרי או במחשב נייד של החברה, שי לחג ועוד.

המעביד אמור בנושא חל"ת – זכויות עובדים לדאוג לכך שהזכויות הסוציאליות של העובד כמו פנסיה יישמרו על ידי הפעלת מנגנון של הפרשת כספים באופן יזום על ידי העובד או באמצעות הסדר של ריסק.

זכויות מיוחדות של עובדים שהם מעל גיל 67

עובדים רבים בגיל זה עדיין עובדים לפרנסתם אך על פי התקנות של המוסד לביטוח לאומי אינם זכאים לדמי אבטלה. לכן הוחלט להעניק להם מענק הסתגלות ייעודי בסכום שנע בין 4,000-1,000 ₪ בכל חודש וזאת על פי קריטריונים שנקבעו מראש. במקרים חריגים שבהם חלה פגיעה משמעותית בהכנסתם, יכולים העובדים המבוגרים שיצאו לתקופת חל"ת – זכויות העובדים, לקבל כחלק ממסגרת זו גם הבטחת הכנסה בהתאם לכמה פרמטרים שנקבעו לכך.

חלת
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
איפור קבוע לעומת איפור זמני: בחירת האפשרות הנכונה עבורך

בחירת סגנון האיפור הנכון – קבוע או זמני – היא יותר מעניין של העדפה; זו החלטה המשפיעה באופן משמעותי על השגרה היומית שלך, המראה שלך והביטחון העצמי שלך. בעולם המהיר של ימינו, הפיתוי להתעורר עם מראה ללא רבב הוא בלתי ניתן להכחשה, מה שהופך איפור קבוע לאופציה אטרקטיבית עבור רבים. עם זאת, הגיוון והאופי החולף של איפור זמני מחזיקים בערעור נצחי. מאמר זה צולל ליתרונות ולחסרונות של איפור פנים קבוע וזמני כאחד, תוך הדגשת החשיבות של יישור הבחירה שלך עם הצרכים האישיים שלך, אורח החיים וההעדפות שלך. מהבנת הניואנסים של כל סוג איפור ועד התחשבות בגורמים כמו סוג עור ותקציב, אנו מנחים אותך לקבלת החלטה מושכלת. בין אם אתה איש מקצוע פעיל המחפש פתרון לחיסכון בזמן או מישהו שמטפח את היכולת לשנות את המראה שלו כרצונו, מציאת גישת האיפור הנכונה יכולה לשפר את חייך בדרכים בלתי צפויות.

סלון לבית מבית פולרם
צרכנות
כיצד לקנות ספה נפתחת למיטה אונליין? טיפים מועילים

כאשר קונים ספת מיטה באינטרנט, חיוני לחקור אפשרויות שונות כדי למצוא את הטוב ביותר שמתאימה לצרכים שלך. חפשו ספות מיטה הדומות למה שאתם רוצים מבחינת סגנון, גודל ופונקציונליות. קרא ביקורות והשווה מחירים כדי להבטיח שאתה מקבל את העסקה הטובה ביותר.

שמלת כלה
בלוג
טיפים לבחירת שמלת כלה בוהו שיק שתהפוך את היום הגדול למושלם

דמיינו שמלת כלה המשלבת את האלגנטיות של העבר עם הקסם החופשי של ההווה. שמלה שלוחשת סיפורי רומנטיקה והרפתקאות דרך הבד, העיצוב והפרטים שלה. זו המהות של שמלת כלה בוהו שיקית, בחירה שמדברת לכלות שרוצות שהיום הגדול שלהן יהיה קסום וייחודי כמו סיפור האהבה שלהן. מבדים זורמים שרוקדים עם הרוח ועד תחרה מורכבת ששוזרת סיפורים על יופי על-זמני, אסתטיקת הבוהו שיק מציעה אלטרנטיבה חלומית לבגדי הכלה המסורתיים.

אנרגיה סולארית
בלוג
האם מערכת סולארית ביתית היא ההשקעה הנכונה עבורך? כל מה שצריך לדעת

בעוד השמש מלטפת את האופק בחיבוק החם שלה, טרנספורמציה מהפכנית מתרחשת על גגות ברחבי העולם. עידן האנרגיה המתחדשת מתקרב, ובחזית שלו נמצאת המהפכה הסולארית, המשנה את האופן שבו אנו מפעילים את בתינו ועדים לטביעת הרגל הכלכלית והאקולוגית שלנו על פני כדור הארץ. הפיתוי לרתום את האנרגיה האינסופית של השמש שבה את לב בעלי בתים בכל מקום, והוביל רבים להרהר בשאלה אחת משמעותית: האם מערכת סולארית ביתית היא ההשקעה הנכונה עבורי? היציאה למסע ירוק זה מבטיחה לא רק להאיר את משכנכם באנרגיה בת קיימא, אלא גם מציעה מגדלור של תקווה לסביבה שלנו. חקירה זו תחשוף את שכבות שיקולי העלות, תחשוף את הפוטנציאל לחיסכון משמעותי בחשבון האנרגיה, ותעמיק בקדושה הסביבתית המוענקת לנו באמצעות אימוץ האנרגיה הסולארית. יתר על כן, הוא ישפוך אור על מסע התחזוקה של השקעה כזו ועל התמריצים הממשלתיים המופעלים כדי לעודד קפיצה זו לעבר קיימות. אז כשהעולם פונה לעבר עתיד בהיר ונקי יותר, בואו לנווט בנתיב המאור של האנרגיה הסולארית ונגלה אם זו אכן ההשקעה הנכונה לבית שלכם.