כל מה שחשוב לדעת על בדיקת קורונה

אחד הנושאים החשובים והמרכזיים המעסיקים את כולנו במהלך השבועות האחרונים הינו בדיקת קורונה. העלאת המודעות לגבי חשיבות ביצוע הבדיקה הינה אחת המטרות המרכזיות של משרד הבריאות וכמובן ששיתוף הפעולה מצד הציבור הינו חיוני על מנת שנוכל לצאת מהמשבר המתמשך ששיבש את שגרת חיינו לאורך השנה האחרונה. בדיקת קורונה נועד לאתר ולאבחן חולים חדשים במהירות האפשרית, לבודד אותם ובכך למנוע המשך הפצה והתפשטות המחלה, הבדיקה הינה חשובה גם על מנת לבדוק החלמה של חולים קיימים והעניק להם את האפשרות לשוב לשגרת חיים נורמלית ותקינה.

סוגי בדיקת קורונה  – מאפיינים, יתרונות וחסרונות

ישנם שני סוגים מרכזיים של בדיקות קורונה:

  • בדיקה המזהה באופן ישיר את הנגיף – זהו הסוג הנפוץ ביותר של בדיקות המבוצע כיום במדינת ישראל וזאת בהתאם להנחיות של ארגון הבריאות העולמי. בבדיקה זו נלקחת דגימה באמצעות מטוש מחלל הפה והאף של הנבדק, המטוש עובר תהליך שנועד לזהות את החומר הגנטי של הנגיף וזאת בשיטת PCR.
  • בדיקה לזיהוי התגובה החיסונית לנגיף – מדובר בבדיקות סרולוגיות בהן נלקחת דגימת דם ולאחר מכן מתבצע בה חיפוש של נוגדים כנגד הנגיף. המונח בדיקה סרולוגית מבוסס על כך שנוזל הדם קרוי סרום.

לשתי הבדיקות הללו ישנם יתרונות וחסרונות שחשוב להבין אותם וזאת על מנת לקבל החלטות אישיות בצורה נכונה ולהבין את התפקיד של הבדיקות בניהול המשבר והמגיפה. בדיקות מטוש מסייעות לזהות מחלה רק במידה והיא פעילה. בדיקה זו הינה יעילה לצרכי אבחון של מי שחולה בזמן ביצוע הבדיקה. הבדיקה מזהה נוכחות של נגיף הקורונה במערכת הנשימה גם אם מדובר במחלה קלה בלבד וזאת עוד לפני התפתחות תסמינים. הבדיקה אינה אפקטיבית במידה ואנחנו רוצים לזהות אנשים שחלו והחלימו וזאת משום בזמן הבדיקה הנגיף נעלם מגופם.

אבחון, שליטה ובקרה על המחלה בדרך לחזרה לשגרה

בדיקות סרולוגיות לא מאפשרות זיהוי של המחלה בשלבים הראשונים שלה, אולם הן יעילות לזיהוי תחלואה שנמצאת בשלבים מתקדמים ולזהות מחלה שהתרחשה גם בעבר. מידת האמינות של הבדיקות הסרולוגיות השתפרה למדי לאורך הזמן וכיום מדובר בכלי אפקטיבי לאבחון חולים. בדיקת קורונה חשובה על מנת להמשיך בתהליכי השליטה והבקרה על המחלה בצורה יעיל, למנוע התפרצות חוזרת ולהגיע לסיום המשבר במהירות האפשרית. בדיקות הקורונה נמצאו כאמינות ומהוות כלי מקצועי המסייע בקבלת החלטות נכונה ברמה הלאומית והאישית. הכנסה של בדיקות מהירות חדשות, בדגש על מוסדות חינוך, מקומות בילוי ציבוריים ושדות תעופה נמצאת בשלבים מתקדמים, אולם היא מחייבת זהירות רבה ועל כן מתבצעת בצורה מבוקרת ותוך נקיטה בכל כללי הזהירות האפשריים ועמידה בתקנים והסטנדרטים הבריאותיים והרפואיים המחמירים ביותר.

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
חידוש הבית לקראת הפסח

עם בוא עונת ההתחדשות, בתי אב רבים בישראל מתחילים במסורת של ניקיון ורענון בתיהם לקראת חג הפסח. תקופה זו אינה עוסקת רק בסדר פיזי אלא גם מסמלת ניקיון רוחני עמוק יותר, שיוצר מקום להתחלות חדשות. מאמר זה נועד להדריך אתכם במסע ההתחדשות הזה. קראו

גיוס עובדים
בלוג
כיצד ניתן לייעל את תהליך הגיוס שלך?

בסביבת העסקים המהירה של ימינו, גיוס העובד הנכון חיוני יותר מתמיד. הוא לא רק תורם לצרכים המיידיים של העסק שלך, אלא גם ממלא תפקיד משמעותי בהצלחתו לטווח הארוך. 

ביטוח
בלוג
מדוע ביטוח אחריות מקצועית הוא ההשקעה החשובה ביותר לעסק שלך

תארו לעצמכם שאתם עובדים ללא לאות כדי לבנות את עסק החלומות שלכם, רק כדי שהוא יהיה מאוים על ידי תביעה משפטית בלתי צפויה. עצם המחשבה מעבירה צמרמורת בעמוד השדרה של כל בעל עסק. בחברה המשפטית של ימינו, הגנה על העסק שהרווחת בעמל רב מפני פגיעויות משפטיות ופיננסיות אינה רק אופציה; זה הכרח. זה המקום שבו ביטוח אחריות מקצועית הופך לא רק לרשת ביטחון אלא אבן פינה ליציבות וצמיחה של העסק שלך.

שיפור עיצוב הבית עם תריסים מושלמים

מדריך זה נועד לנווט אתכם בתהליך בחירת התריסים המושלמים לביתכם, תוך הדגשת תפקידם בעיצוב הבית, היתרונות המעשיים שלהם וכיצד ניתן ליצור הרמוניה בינם לבין סגנון העיצוב הכללי של ביתכם. בואו נצלול פנימה ונראה כיצד תריסים יכולים להפוך את ביתכם למרחב יפה יותר, יעיל ונוח יותר למגורים.

בלוג
מכירת רכב ישן לפירוק- איך עושים את זה הכי מהר?

תעשיית הרכב הולכת ומתפתחת ללא הרף. למרות זאת, עדיין ניתן למצוא לא מעט אנשים אשר מחזיקים רכבים ישנים או פגומים ותוהים מה כדאי להם לעשות איתם שהרי למכור אותם, זה כבר די חסר סיכוי. חשוב לדעת כי מכירת רכב לפירוק מהווה אופציה טובה ביותר לכל אדם שיש לו רכב פגום או ישן שאין לו מה לעשות בו. אם אתם שואלים את עצמכם למה כדאי לכם למכור את הרכב הישן שלכם לפירוק או כיצד תעשו את זה בצורה הכי מהירה ויעילה, הנה מדריך שיעשה לכם סדר בעניינים.