מדוע היפנים כה אוהבים את ארה"ב?

בעד:

  • ההפצצה הייתה עדיפה על פלישה שעשויה הייתה להביא להרג של מיליונים. הנשיא טרומן טען כי פלישה אל תוך יפן עצמה בסגנון הפלישה לאוקינאווה תעלה בחייהם של מיליון חיילים אמריקאיים, טרומן אמר שהוא רוצה לחסוך את חייהן של מיליוני אמריקאים ולכן החליט על הפצצה גרעינית במקום על פלישה.
  • ישנה טענה האומרת כי יפן היא זו שהתחילה, במלחמה יש לגייס כל מה שאפשר ולכן סיום המלחמה יכול להציל חיים. בהפצצה על טוקיו נהרגו הרבה יותר אנשים אז אם יש אפשרות לסיים את המלחמה, גם אם זה על ידי הפצצה גרעינית, אז יש לעשות זאת.

 

נגד:

  • הסברים מוסריים – זה היה דבר שאסור לעשותו. המדענים שפיתחו את הפצצה התנגדו לה.
  • היה בכך חוסר תוחלת פוליטית כי זה רק גרם לבריה"מ ליצור פצצה גרעינית משלה, ארה"ב נתנה תנופה לבריה"מ לפתח פצצה כזו.

 

בתוך יפן עצמה מסתבר שלמרות ההרס האדיר לא כולם חשבו שיש להפסיק את הלחימה אך הקיסר לבסוף הוא זה שהכניע באוגוסט 1945. הקיסר יוצא בהצהרה בשפה לא ברורה. הוא קורא ליפנים ואומר כי המלחמה לא התקדמה כצפוי, היפנים הבינו בדיוק מה הכוונה. בסוף המלחמה האבידות היו עצומות, לפחות 10 מיליון סינים נהרגו, ביפן היו עשרות אלפי קוריאנים שנהרגו בהפצצות, כ-400 אלף תושבים יפנים שנהרגו בהפצצות האוויריות על יפן.

יפן הייתה על הקרשים בסוף המלחמה ובפעם הראשונה היא הייתה תחת כיבוש של מדינה זרה, היא מאבדת את האימפריה שלה ומקור הכוח שלה, מיליוני חיילים רעבים חוזרים הביתה ומקבצים נדבות, שדרת ההנהגה הצבאית והפוליטית עוברת טיהורים אדירים ויפן חוזרת לנקודת האפס שהיא הייתה בה בתקופת מייג'י. היא צריכה לשקם את עצמה מחדש ולהתחיל מההתחלה והיא בהחלט עושה את זה. יפן עושה קפיצה גבוהה הרבה יותר ממה שעשתה במאה ה-19 והיא הופכת לכלכלה מבין הגדולות בעידן המודרני, אנו לא נדבר על כך בקורס זה.

יפן בונה דמוקרטיה יציבה בעלת חברה אזרחית פעילה וזוהי הדמוקרטיה הפעילה והיציבה ביותר באסיה, עד שנות ה-80 מדובר במדינות טוטאליטאריות. יפן עושה זאת בצורה אשר טורפת את החוקים במדעי החברה, הפוליטיקה היפנית היא מיוחדת, הכלכלה והצמיחה הכלכלית היפנית שוברת את המוסכמות במדעי הכלכלה ואף יש שאומרים כי יפן המציאה כלכלה חדשה. היפנים "מחבקים" את הכיבוש ומפיקים את הטוב ביותר ממנו, הם הופכים לשותפים של ארה"ב. היינו מצפים שתתקיים שנאה כלפי האמריקאיים שכבשו את יפן למשך 7 שנים אך זה לא כך, ארה"ב היא המדינה המוערצת ביותר ביפן עד היום וניתן להוכיח זאת על ידי סקרי דעת קהל.

סימן שאלה גדול – מדוע היפנים כה אוהבים את ארה"ב?

גם בשאלה זו לא נעסוק בקורס.

 

הבחינה:

  1. מבנה – מדובר על שתי שאלות, שאלה גדולה ושאלה קטנה כאשר תהיה בחירה- יהיו שתי שאלות גדולות מתוכן נענה על אחת וכנ"ל לגבי השאלות הקטנות. השאלות הגדולות הן בעלות מימד השוואתי – נתבקש להשוות בין תהליכים שונים או בין תקופות שונות. לכן חשוב לדעת תהליכים ותקופות. השאלה הקטנה תעסוק במגמה או התפתחות מסוימת או קרבות מסוימים או פוליטיקה מסוימת או אימפריאליזם מסוים.
  2. חשיבות חומר הקריאה – ללא התייחסות ספציפית למקורות לא נקבל את מירב הנקודות. השאלות כתובות בצורה כזו שנתבקש להתייחס לפריטים מחומר הקריאה. אין אפשרות לקבל את מלוא הנקודות בלי קריאה של חומר הקריאה. על מה מדבר המאמר? מה הטענות המרכזיות? ומיקום זאת בקונטקסט של השאלה. לדוגמא: כיצד שילוני מסייע לנו להבין תהליך זה או אחר?
  3. כיצד להתכונן – לחשוב על תהליכים שקרו ולהשוות ביניהם.
  4. לכתוב בצורה אסטרטגית –  לא רק לשפוך את החומר. התשובה צריכה להיות עשירה אבל יש להציג קודם טענה ואז לפרט. לכתוב בצורה בהירה, לא ע"י דימויים ולא לכתוב בסלנג.

 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
העצמת העצמאות: התפתחות טכנולוגיות מסייעות לנכים

בעידן שבו התקדמויות טכנולוגיות מעצבות מחדש כל היבט בחיים האנושיים, התפקיד של טכנולוגיות מסייעות בולט כמשואה של תקווה והעצמה לאנשים עם מוגבלויות. מאמר זה צולל אל תוך העולם המהפכני של כלים מיוחדים אלו, שנועדו לשפר את איכות החיים, העצמאות והאינטגרציה החברתית של אנשים עם מוגבלויות.

אנגלית עסקית
כדאי לדעת
הרם את התקשורת העסקית שלך: קורס מקוון באנגלית לאנשי הייטק

כאיש הייטק, תקשורת אפקטיבית באנגלית חיונית להצלחה בעולם העסקים הגלובלי. קורס האנגלית המקוון שלנו תוכנן במיוחד כדי לעזור לך לשפר את האנגלית המדוברת שלך למטרות עסקיות. תלמד כיצד לתקשר בביטחון ובמקצועיות בפגישות, מצגות ומשא ומתן.