מסמכים חשובים להקמת חברה

חברה בע"מ היא התאגדות של אדם אחד או יותר לצורך פעולות שונות למטרות רווח, מתוקף חוק החברות, חברה היא גוף משפטי והיא מתחילה את הפעילות שלה רק לאחר רישום אצל רשם החברות. תהליך הקמת חברה בע"מ עשוי לעיתים להראות מסובך, מורכב ואולי אפילו מאיים. הוא דורש מסמכים משפטיים חשובים שיש צורך להגיש וחשוב מאוד להבין איזה מסמכים נדרשים וכיצד מקימים חברה בע"מ בצורה הקלה והמהירה ביותר.

 

שלבים בהקמת חברה בע"מ

ראשית כל חשוב להדגיש כי רגע לפני היציאה לדרך, כדאי מאוד לבחון את המיזם ואת כל הסוגיות השונות המשפטיות והעסקיות ולהגיע להסדרה בין השותפים באמצעות כתיבת הסכם מייסדים וזאת בכדי שבעתיד לא יהיה חוסר וודאות כלשהו לגבי ניהול או משימות. ההסכם מפרט בעצם את כלל הזכויות והחובות של כל צד למיזם ומשאיר מעט מקום לוויכוחים עתידיים. עבר לכך, יש לבחור שם חברה ולוודא דרך רשם החברות שהוא איננו תפוס וכן, יש לחתום על הסכם סודיות שמטרתו היא למנוע העברה של מידע עסקי, שיווקי או טכנולוגי בין שני שותפים במיזם.

יש לנסח תקנון חברה שישלח  לרשם החברות במועד הקמת החברה. התקנון הוא חוזה בכתב בין בעלי המניות, לבין עצם ובין החברה והוא יכלול את שם החברה, מטרות החברה, הון מניות רשום והון מניות מוקצה, הגבלת אחראיות של בעלי מניות ועוד.

לאחר מכן, מגיע השלב שבו רושמים את החברה אצל רשם החברות. על מנת שלחברה יהיה תוקף חוקי, יש לנסח מספר מסמכים המאומתים על ידי עורך דין ולשלוח אותם בדואר לבדיקת הרשם. ניתן כיום לבצע רישום חברה באינטרנט ולשלוח את כל המסמכים הנדרשים אונליין.

 

איזה מסמכים יש להגיש לרשם החברות?

הקמת חברה דורשת הגשת מסמכים רלוונטיים לרשם החברות. המסמכים שיש צורך להגיש הם:

בקשה לרישום חברה שבה ניתן למצוא את הפרטים העיקריים על החברה כגון: שם החברה באנגלית ובעברית, כתובת החברה, פרטים מלאים של מגיש הבקשה ועוד.

טופס שמות חלופים אשר מכיל 3 חלופות לשם החברה בעברית ובאנגלית. יש לספק את השמות בהתאם לסדר עדיפות.

יש לצרף הצהרת דירקטורים ולצורך הצהרה זאת יש למנות דירקטור אשר יקבל את הכינוי דירקטור ראשון ויחויב לחתום על הצהרה שהוא מסוגל  לקחת  על עצמו את התפקיד.

מסמך נוסף הוא הצהרת בעלי מניות. כאשר מקימים את החברה ניתן להקצות מניות לכמה בעלי מניות כאשר כל אחד מהם מחויב לחתום על הצהרה אשר לפיה הוא כשיר להחזיק במניות.

מסמך נוסף כאמור שיש להגיש הוא תקנון החברה.

 

כיצד רואה חשבון יכול לסייע בתהליך הקמת חברה

תהליך הקמת חברה הוא אמנם תהליך שכיום ניתן להשלים גם באמצעות האינטרנט, אך חשוב מאוד ללמוד את כל הפרטים הקטנים על התהליך המדובר ולהיות מודעים לכל השלבים ההכרחיים מבחינה משפטית בכדי לרשום את החברה. רואה חשבון מקצועי ומנוסה יכול לסייע בהקמת חברה כיום על ידי הגשת המסמכים הרלוונטיים לרשויות המס, דבר מהותי וחשוב מאוד בתהליך הקמת חברה. כמובן שמעבר להגשת המסמכים הרלוונטיים לרשויות המס, הוא יכול לסייע בניהול ספרי החשבונות של החברה בצורה מקצועית ואמינה.

 

 

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
אבטחת מידע
עסקים
למה העסק שלך צריך לשקול גיבוי בענן?

בעידן הדיגיטלי, שבו נתונים הם יקרים כמו זהב, עסקים מחפשים כל העת את הדרכים הטובות ביותר להגן על הנכסים הדיגיטליים היקרים שלהם. גיבוי בענן, שיטה של אחסון נתונים מקוון מרחוק, הפך למשואה של תקווה לעסקים מכל הגדלים. הוא מציע פתרון מאובטח, יעיל וניתן להרחבה לאתגר הגובר של ניהול והגנת נתונים. מבוא זה יעמיק אל תוך מהותו של גיבוי בענן ויסלול את הדרך להבנת תפקידו המרכזי בפעילות העסקית המודרנית, תוך הבטחה שהנתונים שלכם יישארו בטוחים, נגישים ומאובטחים נגד כל הסיכויים.

טכנולוגיה
עסקים
מי משתמש בטפסים מקוונים ומדוע הם חשובים?

בתחום הקידמה הדיגיטלית, טפסים מקוונים הפכו לאבן יסוד ביעילות הארגונית ובניהול נתונים. כלים דיגיטליים אלה חוללו מהפכה בדרך שבה חברות וארגונים אוספים מידע, מתקשרים עם לקוחות ומייעלים תהליכים פנימיים. על ידי החלפת טפסים מסורתיים בנייר בעמיתיהם המקוונים, ישויות במגזרים שונים לא רק חוסכות זמן ומשאבים אלא גם משפרות את הדיוק והנגישות של הנתונים. מעבר זה לטפסים מקוונים הוא עדות לטרנספורמציה הדיגיטלית שמעצבת מחדש את הנופים התפעוליים של תעשיות ברחבי העולם, ומייצרת תהליכים חלקים וידידותיים יותר למשתמש.

האם אינסטלטור עובד בכל שעה?

האינסטלטור הוא חלק חיוני בכל משק בית מודרני, אבל הרבה אנשים לא יודעים איך להעסיק ולעבוד איתו. במאמר זה נדון