מתנה יוצאת דופן ליום הולדת 60

מתנה יוצאת דופן

לרבים מתושבי חדרה שכבר יצאו לפנסיה, היו חיים מאד מרתקים. אצל חלקם הדבר התבטא בקריירה מעניינת שהייתה להם בלב ים, בצבא, מפעל תעשייתי פורץ דרך ועוד. לאורך השנים רבים שמהם לא סיפרו לאנשים הקרובים להם ביותר את כל מה שעבר עליהם בכל השנים האקוטיות בחייהם. כשהנכדים גדלים למציאות הזו, הנושאים הללו מעניינים אותם מאד ולאט לאט סבא מספר טפח ועוד טפח.

לכבוד יום הולדת 60 של סבא, כל הנכדים החליטו להעניק לו מתנה יוצאת דופן והיא הוצאת ספר אשר כולל את תולדותיו ואת כל סיפור חיים המרתק שלו. מדובר במסע קסום ומסקרן אל העבר שלו, החל בילדותו במדינה אחרת, דרך התלאות של העלייה ארצה ועד היום. סבא התרגש מאד מהמחווה של הנכדים והבטיח להיפגש בכל יום עם סופר הצללים כדי לסיים את כתיבת הספר תוך פרק זמן קצר.

ספר משפחתי של סבא שלנו – מתנה יוצאת דופן

בחלוף השנים ובאופן טבעי, כל אחד שוכח את הפרטים של דברים שקרו לו בגילאים שונים. אך כאשר ההוצאה לאור מצמידה למספר הסיפור סופר צללים מיומן ששמע כבר הרבה מאד סיפורי היסטריה של עולים שעלו ארצה ממדינות שונות, הוא יודע לשאול את השאלות הנכונות והמדויקות וכך לעורר את הזיכרון ואת החשיבה.

הדרך הנוחה ביותר היא לעבוד באופן כרונולוגי מהילדות כלפי מעלה ולכתוב בכל פרק את מה שקרה בגיל זה ובגיל אחר. אם בשלב מאוחר יותר מספר הסיפור נזכר במידע חשוב, אפשר תמיד לחזור לפרק הרלוונטי ולהוסיף מידע חשוב.

בתום כתיבת הספר, מבצעים בהוצאה לאור עריכה ספרותית, עריכה לשונית, הגהה, מכינים גרפיקה עבור הכריכה והספר יוצא להדפסה.

התרגשות גדולה עם קבלת הספרים

אפילו סבא לא ציפה שתוכנית מתנה יוצאת דופן תצא כל כך מיוחדת ותכלול כל כך הרבה נתונים וסיפורים. עכשיו כל אחד מהנכדים קיבל ספר הביתה וכך הוא יוכל לקרוא אותו בזמנו החופשי ולהפנים את דרך הבריחה של סבא, ימי בית הספר, השירות הצבאי והקריירה האזרחית.

מתנה נפלאה לסבא ולסבתא

הרעיון של כתיבת תולדות החיים של סבא וסבתא הוא נושא חשוב מאד ששופך אור על תקופות ייחודיות של העם היהודי במיקומים שונים ברחבי הגלובוס. הנכדים שותים את המידע הזה בצמא רב וזה מזכיר להם את הסיפורים על התקופות הללו שהם למדו בשיעורי היסטוריה. אך כשמדובר על מקרים דומים שקרו לסבא ולסבתא שלך, שאיתם יש לך קשר דם, הדברים נראים אחרת לחלוטין.

לאופציה של מתנה יוצאת דופן יש גם השלכות נוספות, מזמינים את סבא שיעביר הרצאה בבית הספר וכל המעשים של סבא הופכים לגאווה משפחתית. הנכדים מספרים לחברים בבית הספר, בחוג ובצבא על סבא. אף על פי שהוא כל החיים נמצא בסביבתם, הפריצה הגדולה וההבנה נוצרה רק לאחר הפקת הספר.

 

pexels-andrea-piacquadio-3768168
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
חידוש הבית לקראת הפסח

עם בוא עונת ההתחדשות, בתי אב רבים בישראל מתחילים במסורת של ניקיון ורענון בתיהם לקראת חג הפסח. תקופה זו אינה עוסקת רק בסדר פיזי אלא גם מסמלת ניקיון רוחני עמוק יותר, שיוצר מקום להתחלות חדשות. מאמר זה נועד להדריך אתכם במסע ההתחדשות הזה. קראו

גיוס עובדים
בלוג
כיצד ניתן לייעל את תהליך הגיוס שלך?

בסביבת העסקים המהירה של ימינו, גיוס העובד הנכון חיוני יותר מתמיד. הוא לא רק תורם לצרכים המיידיים של העסק שלך, אלא גם ממלא תפקיד משמעותי בהצלחתו לטווח הארוך. 

ביטוח
בלוג
מדוע ביטוח אחריות מקצועית הוא ההשקעה החשובה ביותר לעסק שלך

תארו לעצמכם שאתם עובדים ללא לאות כדי לבנות את עסק החלומות שלכם, רק כדי שהוא יהיה מאוים על ידי תביעה משפטית בלתי צפויה. עצם המחשבה מעבירה צמרמורת בעמוד השדרה של כל בעל עסק. בחברה המשפטית של ימינו, הגנה על העסק שהרווחת בעמל רב מפני פגיעויות משפטיות ופיננסיות אינה רק אופציה; זה הכרח. זה המקום שבו ביטוח אחריות מקצועית הופך לא רק לרשת ביטחון אלא אבן פינה ליציבות וצמיחה של העסק שלך.

שיפור עיצוב הבית עם תריסים מושלמים

מדריך זה נועד לנווט אתכם בתהליך בחירת התריסים המושלמים לביתכם, תוך הדגשת תפקידם בעיצוב הבית, היתרונות המעשיים שלהם וכיצד ניתן ליצור הרמוניה בינם לבין סגנון העיצוב הכללי של ביתכם. בואו נצלול פנימה ונראה כיצד תריסים יכולים להפוך את ביתכם למרחב יפה יותר, יעיל ונוח יותר למגורים.

בלוג
מכירת רכב ישן לפירוק- איך עושים את זה הכי מהר?

תעשיית הרכב הולכת ומתפתחת ללא הרף. למרות זאת, עדיין ניתן למצוא לא מעט אנשים אשר מחזיקים רכבים ישנים או פגומים ותוהים מה כדאי להם לעשות איתם שהרי למכור אותם, זה כבר די חסר סיכוי. חשוב לדעת כי מכירת רכב לפירוק מהווה אופציה טובה ביותר לכל אדם שיש לו רכב פגום או ישן שאין לו מה לעשות בו. אם אתם שואלים את עצמכם למה כדאי לכם למכור את הרכב הישן שלכם לפירוק או כיצד תעשו את זה בצורה הכי מהירה ויעילה, הנה מדריך שיעשה לכם סדר בעניינים.