עקרונותיה של עיר חכמה

העולם המודרני עבור תהליך עיוור אשר הולך ומתעצם מרגע לרגע. על פי נתוני האו"ם הצפי הוא שעד שנת 2050 כ64 אחוזים מהאוכלוסייה בעולם המתפתח וכ-85 אחוזים מתושבי העולם המפותח יחיו בערים. כחלק ממגמת המעבר לעיר אנו שמים לב לתופעת הערים הגדולות מאוד שמכילות בהן כמות משמעותית ביותר של תושבים, כאשר עד שנת 2025 עתידות להיות כ-37 ערים שכאלה. גם ערים קטנות מתפתחות בצורה משמעותית ונדרשות להתמודד עם אתגרים שונים המחייבים התנהלות חדשה ויעילה. המציאות החדשה מניעה כאמור ערים רבות לגבש אסטרטגיה של ניהול חדשה הכוללת מערכות שליטה ובקרה יעילות יותר כאשר המגמה היא להפוך ערים רבות לערים חכמות באמצעות שדרוג טכנולוגי של התשתיות השונות.

 

עיר חכמה- במה מדובר?

עיר חכמה היא עיר בעלת מטרה ברורה והיא לשפר את השירות אשר מוצע לתושבי העיר וכן את איכות החיים שלהם על ידי שימוש בטכנולוגיות וכן בשיטות עבודה חדשות, אשר מגבירות את היעילות של השירותים השונים ומעניקות מענה איכותי לצרכים של התושבים. העיר החכמה תהיה למעשה מעין מערכת גדולה אשר תחובר למערכות נוספות רבות שבהן יתקיים תהליך דינמי מתמשך על עבודה ופעילויות שונות.

העיר החכמה תאסוף מידע רב ממקורות מידע שונים, תעבד אותו, תנתח אותו ותפיק תובנות מועילות כך למעשה היא תחזה תחזיות שונות, תוזיל עלויות ותאפשר לעיר לתפקד בצורה יעילה ומשופרת. השילוב שבין טכנולוגיות מידע לבין תקשורת ופתרונות, פועל לטובת ניהול מושכל ואיכותי של הנכסים של העיר ושל המערכות השונות בעיר לרבות מערכות מידע מקומיות, מוסדות חינוך, מערכות תחבורה, מוסדות בריאות, תשתיות, מים, מערכות תאורה, שירותים קהילתיים ועוד.

מאפיין נוסף של עיר חכמה גובל בשיתוף פעולה של העיר עם תושביה תוך שיפור הממשק של התושבים מול העירייה. מדובר על שיתוף פעולה חשוב שמטרתו היא לקדם רעיונות שונים שיספקו את המענה הטוב ביותר לצרכים אשר התושבים מציגים בהתאם לסביבת המגורים שלהם וכן, לפתור בעיות שונות ולשפר את העיר בצורה חדשנית, חסכונית ומהירה. כאשר יש מידע שקוף וזמין בין הצדדים השונים ניתן לנהל דיאלוג פורה ולשתף פעולה בצורה טובה.

מאפיין נוסף של עיר חכמה בא לידי ביטוי בשיתוף הפעולה של העיר עם התושבים תוך שיפור הממשק של התושבים אל מול העירייה. שיתוף פעולה זה נועד לקדם רעיונות שיספקו מענה לצרכים שמציגים התושבים בהתאם לסביבת מגוריהם, לפתור בעיות ולהביא לשיפור העיר בדרך החדשנית, החסכונית והמהירה ביותר. כשהמידע זמין, שקוף וזורם בין הצדדים, ניתן לנהל דיאלוג שוטף, ולקיים שיתוף פעולה בזמן אמת, במסגרתו גם התושבים יכולים לקחת חלק במלאכת העירייה ופעילותה.

 

כיצד מיישמים עיר חכמה כיום?

כיום ניתן למצוא לא מעט חברות אשר משיקות סטארט אפים שונים למערכות טכנולוגיות מתקדמות שהמטרה שלהן היא ליישם את העקרונות והמאפיינים של עיר חכמה. מדובר על סטארטאפים הנוגעים לתחום מציאת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לאיסוף נתונים בעיר, למעורבות של התושבים באופן אקטיבי ובצורה קלה ונוחה בעיר, לאיסוף מידע הנוגע לתחומים שונים בעיר, הסקת מסקנות רלוונטיות ויישום המסקנות הללו בפועל למעשה. יש לא מעט תוכניות בישראל הנוגעות לערים חכמות והשאיפה העתידית היא להפוך כמה שיותר ערים בישראל לערים הללו וזאת כדי להעניק לתושבים איכות חיים ולאפשר לנהל את הערים בצורה קלה, מהירה ונוחה יותר.

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
חלוקי נחל
בלוג
מדריך מלא: איך לבחור חלוקי נחל לעיצוב נוף מושלם

בישראל, שבה האקלים המקומי ומשאבי הטבע הזמינים מכתיבים את סוגי חלוקי הנחל הזמינים, מקובל למצוא מגוון חלוקי נחל המתאימים לעיצובי הנוף המגוונים הפופולריים באזור. החל מחלוקי הנחל החמימים בגווני אדמה המשקפים את גווני מדבר הנגב ועד לשבבי השיש הלבנים והאלגנטיים האידיאליים ליצירת חללים בהירים בהשראה ים תיכו

ממצה לפיצה: מדריך מתכונים ללא גלוטן לכל השנה

אימוץ תזונה נטולת גלוטן אינו רק בחירה באורח חיים עבור רבים; עבור אנשים המתמודדים עם צליאק, או רגישים לגלוטן זה הכרח המציאות. עם המודעות, הידע והיצירתיות הנכונים, בישול ואפייה ללא גלוטן יכולים לפתוח עולם של טעמים ומרקמים שכולם יכולים ליהנות מהם. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף למתכונים ללא גלוטן המושלמים לחגיגות הפסח וכן מנות שניתן ליהנות מהן כל השנה. ממצה ביתית עם טוויסט ועד פסטות ולחמים טעימים, המסע לבישול ללא גלוטן יכול להיות גם מתגמל וגם מהנה. בין אם מסיבות בריאותיות או העדפה אישית, אימוץ תזונה נטולת גלוטן אינו אומר שצריך להקריב טעם או מגוון.

איפור קבוע לעומת איפור זמני: בחירת האפשרות הנכונה עבורך

בחירת סגנון האיפור הנכון – קבוע או זמני – היא יותר מעניין של העדפה; זו החלטה המשפיעה באופן משמעותי על השגרה היומית שלך, המראה שלך והביטחון העצמי שלך. בעולם המהיר של ימינו, הפיתוי להתעורר עם מראה ללא רבב הוא בלתי ניתן להכחשה, מה שהופך איפור קבוע לאופציה אטרקטיבית עבור רבים. עם זאת, הגיוון והאופי החולף של איפור זמני מחזיקים בערעור נצחי. מאמר זה צולל ליתרונות ולחסרונות של איפור פנים קבוע וזמני כאחד, תוך הדגשת החשיבות של יישור הבחירה שלך עם הצרכים האישיים שלך, אורח החיים וההעדפות שלך. מהבנת הניואנסים של כל סוג איפור ועד התחשבות בגורמים כמו סוג עור ותקציב, אנו מנחים אותך לקבלת החלטה מושכלת. בין אם אתה איש מקצוע פעיל המחפש פתרון לחיסכון בזמן או מישהו שמטפח את היכולת לשנות את המראה שלו כרצונו, מציאת גישת האיפור הנכונה יכולה לשפר את חייך בדרכים בלתי צפויות.

שמלת כלה
בלוג
טיפים לבחירת שמלת כלה בוהו שיק שתהפוך את היום הגדול למושלם

דמיינו שמלת כלה המשלבת את האלגנטיות של העבר עם הקסם החופשי של ההווה. שמלה שלוחשת סיפורי רומנטיקה והרפתקאות דרך הבד, העיצוב והפרטים שלה. זו המהות של שמלת כלה בוהו שיקית, בחירה שמדברת לכלות שרוצות שהיום הגדול שלהן יהיה קסום וייחודי כמו סיפור האהבה שלהן. מבדים זורמים שרוקדים עם הרוח ועד תחרה מורכבת ששוזרת סיפורים על יופי על-זמני, אסתטיקת הבוהו שיק מציעה אלטרנטיבה חלומית לבגדי הכלה המסורתיים.