פונדקאות לזוגות חד מיניים

הליכי פונדקאות לזוגות חד מיניים התאפשרו עד כה בעיקר במדינות מסוימות בארצות הברית, בקנדה וביעד חדש יחסית שהוא מדינת קולומביה שבדרום אמריקה. עד לפני מספר שנים, זוגות חד מיניים נהגו לבצע תהליכי פונדקאות מוצלחים גם במדינות המזרח הרחוק כגון: נפאל, הודו ותאילנד, אך המדינות הללו סגרו את שעריהן בפני זרים המעוניינים לבצע בהן את ההליך המדובר וכך נותרו זוגות חד מיניים עם האופציות שצוינו לעיל. יחד עם זאת, בשל פסיקה שהתקבלה לאחרונה בבג"צ, בקרוב מאוד זוגות חד מיניים יוכלו לבצע הליך פונדקאות בישראל.

 

איך מתבצע הליך פונדקאות לזוג חד מיני?

זוגות חד מיניים המעוניינים בהליך פונדקאות, ידרשו לאתר תורמת ביצית ופונדקאית. תורמת הביצית תתרום להם את הביצית שלה, על מנת שהיא תופרה בתהליך הפריה חוץ גופית באמצאות תאי הזרע של אחד מבני הזוג. לאחר שהביצית הופרתה והתפתחו ממנה עוברים, יתבצע תהליך ההחזרה שבו יוחדרו העוברים לרחמה של האם הנושאת הנבחרת, הלא היא הפונדקאית. אם ההחזרה תצלח, הפונדקאית תהיה בהריון עם העובר של הזוג, כאשר המטרה היא שתעבור הריון תקין ובריא ושתלד עבור הזוג את ילדם המשותף. לאחר שייוולד התינוק, בן הזוג שזרעו איננו מעורב בתהליך, יאמץ אותו באופן חוקי.

מדובר על תהליך לא פשוט, אשר דורש מהזוג לבחור את המדינה שבה הם מעוניינים לבצע את ההליך, לאתר פונדקאית, לאתר תורמת ביצית ולבצע את כל תהליך ההפריה והחזרת העוברים בחו"ל. מעבר לכך, זוגות חד מיניים מרגישים מופלים על רקע החוק המדובר ומוצאים את עצמם חוזרים לישראל לאחר שתהליך ההפריה צלח וחוששים לשלום ההיריון והפונדקאית מרחוק בכל התהליך. בעוד שזוגות שמבצעים את ההליך המדובר בישראל מלווים את הפונדקאית לבדיקות שונות ומעודכנים באופן מהיר ותמידי במצבה ובמצב ההיריון, לזוגות חד מיניים לא נותר אלא לשמור על קשר עם הפונדקאית מרחוק עד כמה שניתן ולקוות להריון תקין וטוב.

 

מדוע הליך פונדקאות בישראל לא אפשרי כיום לזוגות חד מיניים?

החוק הישראל המסדיר הפונדקאות נחקק בשנת תשנ"ו 1996. החוק קרוי: חוק הסכמים לנשיאת עוברים והוא איננו מתיר לגבר יחידי או  לזוג גברים להשתמש בפונדקאות בישראל. בהתאם לחוק זה, זוג נשוי או זוג של ידועים בציבור שמוכיחים כי הם ידועים בציבור,  אשר בהם האישה המצויה בגיל הפוריות איננה יכולה להתעבר או לשאת הריון מכיוון שהדבר עלול לסכן באופן משמעותי את הבריאות שלה זכאים לעבור הליך פונדקאות. יחד עם זאת, בשנת 2018 נכנס לתוקף תיקון מספר 2 לחוק הסכמים לנשיאת עוברים כאשר עיקרון התיקון אומר כי גם אם מיועדת יחידה ללא בן זוג יכולה לבחור בהליך פונדקאות ובלבד שיעשה שימוש ביצית שלה.

אולם, ב11 ביולי 2021, בג"ץ פסק כי תיקון חוק הפונדקאות אשר נחקק ב2018 ומפלה זוגות חד מיניים וגברים יחידניים המעוניינים בהליך פונדקאות יתוקן ותוך חצי שנה ייכנס לתוקפו, כך שבקרוב מאוד זוגות חד מיניים יוכלו לעבור תהליך פונדקאות בישראל.

עד שיכנס לתוקפו החוק זוגות חד מיניים יכולים לבצע את הליך הפונדקאות בקולומביה, באוקראינה, בקנדה ובמדינות שונות בארצות הברית וחשוב מאוד לברר מראש אודות חוק הפונדקאות בכל מקום, טרם בוחרים את היעד הנכון לביצוע ההליך.

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
חלוקי נחל
בלוג
מדריך מלא: איך לבחור חלוקי נחל לעיצוב נוף מושלם

בישראל, שבה האקלים המקומי ומשאבי הטבע הזמינים מכתיבים את סוגי חלוקי הנחל הזמינים, מקובל למצוא מגוון חלוקי נחל המתאימים לעיצובי הנוף המגוונים הפופולריים באזור. החל מחלוקי הנחל החמימים בגווני אדמה המשקפים את גווני מדבר הנגב ועד לשבבי השיש הלבנים והאלגנטיים האידיאליים ליצירת חללים בהירים בהשראה ים תיכו

ממצה לפיצה: מדריך מתכונים ללא גלוטן לכל השנה

אימוץ תזונה נטולת גלוטן אינו רק בחירה באורח חיים עבור רבים; עבור אנשים המתמודדים עם צליאק, או רגישים לגלוטן זה הכרח המציאות. עם המודעות, הידע והיצירתיות הנכונים, בישול ואפייה ללא גלוטן יכולים לפתוח עולם של טעמים ומרקמים שכולם יכולים ליהנות מהם. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף למתכונים ללא גלוטן המושלמים לחגיגות הפסח וכן מנות שניתן ליהנות מהן כל השנה. ממצה ביתית עם טוויסט ועד פסטות ולחמים טעימים, המסע לבישול ללא גלוטן יכול להיות גם מתגמל וגם מהנה. בין אם מסיבות בריאותיות או העדפה אישית, אימוץ תזונה נטולת גלוטן אינו אומר שצריך להקריב טעם או מגוון.

איפור קבוע לעומת איפור זמני: בחירת האפשרות הנכונה עבורך

בחירת סגנון האיפור הנכון – קבוע או זמני – היא יותר מעניין של העדפה; זו החלטה המשפיעה באופן משמעותי על השגרה היומית שלך, המראה שלך והביטחון העצמי שלך. בעולם המהיר של ימינו, הפיתוי להתעורר עם מראה ללא רבב הוא בלתי ניתן להכחשה, מה שהופך איפור קבוע לאופציה אטרקטיבית עבור רבים. עם זאת, הגיוון והאופי החולף של איפור זמני מחזיקים בערעור נצחי. מאמר זה צולל ליתרונות ולחסרונות של איפור פנים קבוע וזמני כאחד, תוך הדגשת החשיבות של יישור הבחירה שלך עם הצרכים האישיים שלך, אורח החיים וההעדפות שלך. מהבנת הניואנסים של כל סוג איפור ועד התחשבות בגורמים כמו סוג עור ותקציב, אנו מנחים אותך לקבלת החלטה מושכלת. בין אם אתה איש מקצוע פעיל המחפש פתרון לחיסכון בזמן או מישהו שמטפח את היכולת לשנות את המראה שלו כרצונו, מציאת גישת האיפור הנכונה יכולה לשפר את חייך בדרכים בלתי צפויות.

שמלת כלה
בלוג
טיפים לבחירת שמלת כלה בוהו שיק שתהפוך את היום הגדול למושלם

דמיינו שמלת כלה המשלבת את האלגנטיות של העבר עם הקסם החופשי של ההווה. שמלה שלוחשת סיפורי רומנטיקה והרפתקאות דרך הבד, העיצוב והפרטים שלה. זו המהות של שמלת כלה בוהו שיקית, בחירה שמדברת לכלות שרוצות שהיום הגדול שלהן יהיה קסום וייחודי כמו סיפור האהבה שלהן. מבדים זורמים שרוקדים עם הרוח ועד תחרה מורכבת ששוזרת סיפורים על יופי על-זמני, אסתטיקת הבוהו שיק מציעה אלטרנטיבה חלומית לבגדי הכלה המסורתיים.