אומנות בינלאומית – איך מתבצעת מכירה פומבית של יצירות אומנות

אמן אשר יוצר יצירות אומנות, בין אם זה ציור, פיסול, תרשים או כל דבר אחר, רוצה בסופו של דבר שהיצירה שלו תוצג במקומות מסוימים ותימכר. זו הדרך שלו גם לקבל הכרה כאמן וגם להרוויח מהיצירה שהוא יצר. העבודה הקשה, בסופו של דבר, צריכה להיות מתוגמלת בשני היבטים אלו. כך הוא מצפה שיקרה.

אחת הדרכים להציע פריטי אומנות בינלאומית למכירה, היא באמצעות בית מכירות פומביות. הרעיון הוא מאוד פשוט, המקום שזוכה למכור את היצירה מציע אותה לכל מי שמתעניין, ומי שהציע את הסכום הגבוה ביותר, יזכה לקנות אותה אחרי שהוא ישלם את הסכום שהוא הציע.

בית מכירות פומביות מציע אומנות בינלאומית במגוון דרכים ושל שלל אמנים. היום, בזכות האינטרנט, אפשר לראות מה מוצע למכירה עוד לפני שהיא מתבצעת בפועל. היום במקרים רבים, המכירה עצמה יכולה להתבצע רק באינטרנט ולא חייבים בהכרח שהיא תתבצע באולם תצוגה כפי שהיה נהוג בעבר. מי שמתעניין ברכישות של יצירות, יכול להיכנס לאתר ולהתרשם ממה שהמקום מציע.

איך זה עובד מהצד של האמן ומהצד של הרוכש?

אמן יכול להציע יצירות אומנות לבית מכירות פומביות אם הוא מעוניין למכור את היצירות שלו בצורה פשוטה נוחה מבלי שהוא יצטרך להתעסק בכל התהליך. הוא פונה אל בית המכירות, מציע את היצירות, המחיר נקבע על פי השווי בה היצירה מעורכת על ידי איש מקצוע. המחיר הוא כמובן התחלתי, במהלך המכירה יכול להיות שהרוכשים הפוטנציאליים יעלו את ערך הסכום שיהיו מוכנים לשלם עבור היצירה. המטרה היא לקבוע ערך התחלתי שהאמן לא יפסיד ממנו.

הרוכשים, כאמור, יכולים להציע סכומי כסף שונים עבור היצירה, עד לנקודה בה הם מחליטים להפסיק או להבדיל, הנקודה בה אין להם מתחרים יותר ולכן הם יכולים לרכוש את היצירה בסכום הסופי שהם הציגו. לאחר מכן מתבצעת תהליך הרכישה באופן פורמאלי והיצירה עוברת לידיהם.

חשוב לציין, לא רק האמן יכול למכור יצירות אלא גם גורמים אחרים. למשל, מי שמחזיק ברשותו יצירות אומנות בינלאומית או מקומית ומעוניין למכור אותם בשביל לקבל עבורם כסף או מי שקיבל יצירות אומנות בירושה, יכול להציע אותן למכירה. בית מכירות פומביות מתעסק גם במקרים כאלה.

מדוע אנשים רוכשים יצירות אומנות?

על פניו, יצירות אומנות בכלל ובפרט יצירות אומנות בינלאומית של אמנים שונים מרחבי העולם, נועדו לקשט קירות וחללים, בבית, בעסק או בכל מקום אחר. אך ישנם רבים המעדיפים לרכוש יצירות אומנות מסיבות אחרת.

למשל, אספנים המבקשים לייצר אוסף של יצירות אומנות גם מבלי להציג אותם במקום כזה או אחר. ישנם אנשים המבקשים לרכוש יצירות אומנות בשביל שיוכלו להשתמש בהן למסחר עתידי או על מנת להוריש אותן לילדיהם בעתיד, ובכך להבטיח ביטחון כלכלי מסוים. יצירות ייחודיות, יוצאות דופן ונדירות יכולות להיות שווה הרבה מאוד, ויכולות לשמש לא רק כפריט אומנותי אלא גם מוצר בעל ערך כלכלי עצום.

יצירות אומנות

יצירות אומנות
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email