גירוד בגוף עם פריחה – ברפואה סינית

גירוד בגוף עם פריחה יכול להיות חוויה מעצבנת ולא נוחה. הגירוד בעור יכול להיגרם על ידי מגוון רחב של גורמים, כולל אלרגיות, מצבי עור, זיהומים ועוד. למרות שהגירוד בעור עשוי להיראות כמו בעיה קלה, לעתים, אם הגירוד לא יטופל עלולות להיות לו השלכות חמורות ובמקרים קיצוניים גם סכנת חיים.

הגירוד בעור יכול להיות מקומי אשר מופיע במקום מסוים בגוף או גרד כללי בכל הגוף או במספר מקומות בגוף.

הבנת הסוגים השונים של פריחות והסיבות להם יכולה לעזור להחליט על הטיפול המתאים לגירוד בעור עם פריחה.

 

מהן הסיבות לגרד בגוף

גירוד בגוף הוא בעיה העלולה להיגרם ממגוון גורמים. זה יכול להיגרם מתגובה אלרגית, מזיהום, מעור יבש, הפרעות מטבוליות שונות, בעיות אנדוקריניות, מחלות עור שונות כגון: אקנה, דרמטיטיס, אקזמה, פסוריאזיס, אורטיקריה ועוד, סרטן ומחלות שקשורות בדם או אפילו מבעיות פסיכולוגיות כמו מתח וחרדה.

הגורם השכיח ביותר להופעת גירוד בגוף הוא ככל הנראה גורם פסיכולוגי, לרוב כתוצאה של לחץ וחרדה. הרפואה הסינית מאמינה בקשר שבין העור לנפש. לפי התורה הסינית, העור הוא ההשתקפות של הנשמה, ולכן הרפואה הסינית מקשרת בין סימפטום פיזי בעור למצב רגשי. באמצעות הבנת הקשר שבין העור לנפש, המטפלים הסינים יכולים לקבל אבחנה לגבי המצב הרגשי של המטופלים שלהם ולהעניק להם ריפוי בכלים שהרפואה הסינית מעמידה לרשותם כמו דיקור סיני, תרופות צמחיות, שינויים תזונתיים, טיפול בעיסוי ועוד. בטיפול המשלב בין הסימפטומים הפיזיים לבין המצב הגופני המטפל יחזיר את האיזון לגוף ויביא במקרים רבים להחלמה מהירה.

הבשורה הטובה היא שברוב המקרים אנשים אשר סובלים מגירוד אינם סובלים ממחלות חמורות.

 

מתי גירוד בעור מופיע עם פריחה?

עור מגרד עם פריחה הוא סימפטום שכיח העלול להיגרם ממגוון מצבים. הסיבות השכיחות הן תגובות אלרגיות, מחלות עור כמו אקזמה או פסוריאזיס, זיהומים פטרייתיים, גירויים בעור ועקיצות חרקים. חשוב לזהות את הגורם הבסיסי לגירוד ולפריחה כדי לדעת מהו הטיפול היעיל ביותר לסימפטומים השונים.

 

מה ההבדל בטיפול בגרד עם פריחה ברפואה המערבית לבין הרפואה הסינית?

לרפואה המערבית יש דרכים מגוונות איך לטפל בגרד בגוף, החל מתרופות ועד לשינויים באורח החיים. תרופות כגון אנטיהיסטמינים, קורטיקוסטרואידים ומשחות מקומיות יכולות לסייע בהפחתת גירוד ודלקת. בנוסף, שינויים באורח החיים כגון הימנעות מטריגרים מסוימים, הזנה של לחות לעור באופן קבוע ואמבטיות או מקלחות קרות עשויות לעזור להפחית את הגירוד.

ברוב הפעמים הטיפול בגרוד על ידי תרופות מערבית לא יהיה טיפול יעיל, וגם אם תהיה הטבה היא תהיה זמנית בלבד מאחר ושיטות הטיפול המערביות מטפלות בתסמינים ולא בשורש של הבעיה.

לרפואה הסינית יש שיטות אחרות לטיפול בגרד המלווה בפריחה.

הרפואה הסינית מבוססת על האמונה שהאנרגיה של הגוף, אנרגיית הצ'י, זורמת בצורה מאוזנת וכאשר האיזון מופר, זה עלול להביא לבעיות בריאותיות כמו גירוד עם פריחה. בנוסף, הרפואה הסינית עושה שימוש במרכיבים טבעיים להפחתת דלקות בעור ולהבאה להחלמה מהירה.

כדי לטפל בבעיה, הרפואה הסינית משתמשת בצמחי מרפא, בדיקור סיני, בכוסות רוח, בעיסוי, ובמוקסה לצד שימוש בצמחי מרפא סיניים, משחות מקומיות, התאמות תזונה, שינויים באורח החיים וטיפולים הוליסטיים אחרים כדי להחזיר את האיזון ולהפחית את התסמינים של הגרד בעור.

התרופות צמחיות משמשות להפחתת דלקת ולשיפור זרימת הדם בעור והדיקור סיני מסייע  לעזור לחזק את מערכת החיסון בגוף ולוויסות של ההורמונים. העיסוי עוזר להרפיית השרירים ומסייע לזרימת דם תקינה בעוד לתזונה יש תפקיד חשוב בשמירה על עור בריא. לבסוף, שינויים באורח החיים כגון הימנעות מאלרגנים, הפחתת מתח או פעילות גופנית יכולים לסייע לעתים להימנעות מתופעת הגרד בעור או להביא לריפוי מלא.

שילוב של כל הכלים והשיטות עשויים להקל על תופעת הגירוד בעור ואף להביא לריפוי הבעיה.

 

מהם סימני האזהרה המאותתים על פריחה מסוכנת

פריחה היא אזור של עור מגורה או נפוח. זה יכול להיגרם על ידי מגוון רחב של גורמים, כולל אלרגיות, זיהומים ומחלות אחרות. בעוד שחלק מהפריחות קלות וגורמות לאי נוחות מינימלית, אחרות יכולות להיות חמורות יותר ודורשות טיפול רפואי. חשוב לזהות את סימני האזהרה של פריחה מסוכנת כדי שתוכלו לפנות לטיפול רפואי מתאים בהקדם האפשרי.

סימני אזהרה הנפוצים כוללים אדמומיות או נפיחות של העור, גירוד עז או תחושת צריבה, בליטות או שלפוחיות מלאות במוגלה על העור, שינויים במרקם העור כמו קשקשים או קילוף וחום. אם אתה חווים את אחד מהתסמינים הללו מלווים עם פריחה בעור, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי כדי למנוע סיבוכים אפשריים.

 

איך אפשר להקל על גירוד בעור?

עור מגרד יכול להיות חוויה לא נוחה ומעצבנת, אך יש מספר דרכים יעילות המפחיתות את תחושת הגירוד ומעניקים הקלה. חלק מהדרכים כוללים שימוש בתרופות טבעיות כגון אלוורה, אמבטיות עם שיבולת שועל או קומפרסים קרים, חלק כוללים הימנעות מחומרים מגרים כגון ניחוחות, סבונים וחומרי ניקוי, שמירה על היגיינה טובה ושימוש בקרמים או משחות מקומיות נגד גירוד. בעזרת שילוב נכון של טיפולים ניתן להקל על עור מגרד במהירות וביעילות.

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email