הזמנת חוקר פרטי

 

ישנם לא מעט מצבים בחיים שבהם חוקר פרטי יכול להיות לעזר. לא פעם חוקר פרטי הוא צורך קריטי. בין אם מדובר בחקירה לגילוי בגידה בחיי נישואין, בין אם מדובר בחקירה כלכלית, בין אם מדובר על חקירה בענייני גירושין, עבור גילוי הונאות בחברות וארגונים שונים, חקירות הרלוונטיות לגילוי כספים או נכסים של אדם שנפטר ועוד. אין ספק כי חוקר פרטי מקצועי יכול לסייע בכלל החקירות המדוברות. לכן, חשוב מאוד לבחור אותו בצורה הטובה ביותר. עליכם לבחור חוקר פרטי בצורה חכמה ולוודא כי מדובר על חוקר שיכול להביא לכם את הראיות הנדרשות לכם באופן חוקי.

.האם יש לחוקר רישיונות עבודה?

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לבדוק טרם בוחרים בכל משרד חוקר פרטי מומלץ הוא האם יש לו רישיון בתוקף מטעם משרד המשפטים. יש לבדוק האם התוקף של הרישיון שלו לא פג או שהרישיון שלו נשלל באופן כלשהו. כמו כן, חשוב מאוד לבדוק כי החוקר חבר בלשכת החוקרים הפרטיים בישראל שהיא בעצם לשכה שהחברות בה מעידה על מקצועיות החוקר, עמידה בתנאי אתיקה קפדניים וכן, היא מוכיחה כי החוקר הוא בעל רישיונות מתאימים ורלוונטיים.

דבר נוסף שיש לבדוק טרם בוחרים בחוקר פרטי הוא האם יש לחוקר משרד משלו. חוקר בעל משרד משלו הוא כנראה חוקר שעובד בתחום בצורה מקצועית לא מעט שנים. סביר להניח שיש לו ניסיון בתחום. חשוב לדעת שרק לאחר 8 שנים לפחות של עבודה בתחום החקירות חוקר פרטי יכול לפתוח משרד חריקות משלו ועל כן, אין ספק שחשוב לוודא שיש לו משרד המעיד על הניסיון שלו בתחום. יש לבדוק האם לחוקר יש עוזרים או אנשי צוות שיסייעו לו בחקירות וכן האם יש לו ציוד מתקדם ואיכותי שמקל על ביצוע החקירה.

תחום ההתמחות של החוקר

דבר חשוב נוסף שיש לבדוק הוא האם החוקר מתמחה בסוגי החקירות שאתם צריכים. כך לדוגמא: אם מדובר על חקירה כלכלית יש לוודא שמדובר על חוקר שיודע כיצד לנהל את החקירות המדוברות בצורה הטובה ביותר ושיש לו ניסיון משמעותי בתחום. אם מדובר על חקירת בגידה, גם במקרה הזה עליכם לוודא שהחוקר ביצע לא מעט חקירות וכי הוא יודע כיצד לנהל אותם בצורה הטובה ביותר. חשוב שתבינו שחוקר שלא ביצע חקירה מהסוג שאתם חפצים בה מעולם, לא ידע כיצד לנהל אותה בצורה הטובה ביותר ולא יעניק לכם את הראיות שאתם זקוקים להם בהכרח.

כיצד החוקר אוסף את הראיות?

בכדי שעבודת החוקר תתבצע בצורה היעילה ביותר, הוא צריך לאסוף את הראיות עבורם באופן חוקי וזאת בכדי שתוכלו להציג אותן בבית המשפט. חשוב לחתום עם החוקר מראש על הסכם שבו הוא מתחייב שכל הראיות שאותן הוא ישיג יהיו חוקיות וזאת בכדי שלא תסתבכו באופן כלשהו עם ראיות לא קבילות.

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email