התנהלות נכונה עם כלבים בזמן מבצע חרבות ברזל

לאור המצב והשגרה הלא רגילה במדינה כולנו צריכים להתמודד עם כל מיני אירועים יוצאים מן השגרה כמו ההליכות החוזרות לממ"ד, רעש ההזעקה הלא פוסק, רעשי פיצוצים ובדיוק כמונו גם הכלבים שלנו נכנסים לחרדות ופחדים. במאמר זה אני אסביר לכם איך ניתן להקל על בני הבית על ארבע שלנו, על הכלבים.

 

הרגלה לממ"ד

הצעד החשוב ביותר בכל המצב האבסורד הזה הינו הרגלת הכלב למקום החדש הזה שנקרא ממ"ד ובכדי לעשות זאת על הצד הטוב ביותר אתם צריכים הכנה מראש, תביאו את החטיפים והמשחקים האהובים על הכלבים שלכם ושימו אותם בממ"ד.

הצעד הבא שלנו יהיה תרגול ההליכה לממ"ד, קחו את הכלב שלכם בזמנים אקראיים ביום (גם אם אין הזעקה) ולכו יחד איתם לממ"ד, ברגע שאתם נכנסים לממ"ד חזקו את הכלב, תנו לו חטיף, תנו לו צ'יפורים קוליים (כלב טוב!, כן וכו') ולטפו אותו,
בצורה זו אנו מלמדים את הכלב שכל פעם שאנחנו נכנסים לממ"ד הוא מקבל חיזוקים קוליים, אוכל טעים, תשומת לב וליטופים.

השלב הבא שלנו יהיה הרגלת הכלב לשהייה ממושכת בממ"ד, וזאת אנו נעשה בעזרת משחק, נחזור על השלב הקודם, נלך לממ"ד יחד עם הכלב וניתן לו חטיף וצ'יפורים קוליים אבל הפעם אנחנו נישאר יחד עם הכלב בממ"ד, כל פעם שהכלב מציע לנו התנהגות רגועה, כלומר כל פעם שהכלב יושב ולא בוכה ומתלונן נתחיל לשחק איתו!
שימו לב שכל פעם אנחנו נעלה את הזמן שייקח עד שניתן לכלב משחק, כלומר בפעם הראשונה שאנחנו בממ"ד נמתין דקה 1 כשהכלב במצב רגוע ולאחר מכן נתחיל לשחק עם הכלב,
בפעם השנייה נמתין 2 דק' בפעם השלישית נמתין 5 דק' והלאה והלאה.

מה שאנחנו מלמדים את הכלב הפעם זה שכל פעם שהוא נרגע אנחנו מתחילים לשחק איתו, במידה והכלב מעדיף חטיפים ולא משחק ניתן לצ'פר אותו בעזרת חטיפים במקום.

 

חשיפה לרעשים חזקים

לכלבים יש חוש שמיעה הרבה יותר חזק משלנו ועל כן רעשי האזעקות וההפגזות מפחידים אותם יותר מאשר אותנו, ההמלצה שלי היא לחשוף את הכלב לרעשים חזקים כמה שיותר מוקדם בחייו ולעשות זאת בהדרגתיות.

במידה ואתם רואים שהכלב שלכם נכנס לחרדה מהרעשים מומלץ לפנות למאלף כלבים מקצועי בכדי שיבצע לכלב חשיפה נכונה והדרגתית לרעשים ואני אדגיש זאת שוב, הדרגתית.

 

טיפים נוספים להתמודדות נכונה עם המצב

ישנם עוד מספר טיפים שאני אמליץ לכל בעל כלבים לשים לב אליהם,

הטיפ הראשון – וודאו שכלל הדלתות והחלונות בבית סגורים, כמו שציינתי קודם, כלבים שומעים את הרעש כמה וכמה פעמים יותר חזק מאיתנו וזה עלול לגרור תגובה הישרדותית של בריחה אצל הכלב, במידה והחלונות או הדלתות פתוחים הוא עלול לנסות לברוח דרכם.

הטיפ השני – שימו לב שהכלב לא קשור, במידה והכלב מנסה לברוח והוא קשור הוא עלול להיחנק.

הטיפ השלישי – שימו לב שיש על הכלב רצועה בכל זמן נתון, ככה במידה ותהיה הזעקה אתם תוכלו לתפעל את האירוע מהר יותר.

הישארו חזקים ואני מאחל לכולנו שנדע זמנים שקטים יותר.

מאלף כלבים

מאלף כלבים
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email