כתיבה מהודרת של ספרי תורה

אחת המצוות החשובות והמוכרות ביותר בעם היהודי זה שמיעת קריאת התורה. התורה מלווה אותנו לאורך כל מעגל השנה, ובעצם החיים. בכל שבת אנו באים לבושים יפה לבית הכנסת לשמיעת כל פרשת השבוע. בראשי חודשים מוציאים את ספר התורה כדי לשמוע את מוסף החודש, ואילו בכל חג ומועד קוראים בפרשייה המדברת מאותו הנושא.

התורה שמלווה את היהודי מרגע היותו לגבר

כאשר נער יהודי נכנס לעול מצוות, אחד הדברים הראשוניים שהוא עושה זה להניח תפילין ולקרוא בתורה – שתיהן מצוות דומות כל כך, הקשורות לפרשיות התורה. הנער מתכונן כל כך הרבה זמן בשקידה רבה על קריאת הפרשה שלו, עם כל טעמיה וסלסוליה עד שהוא מוכן לקרוא לפני כולם ביום המיוחל. מצוות אלו של תפילין וספרי תורה שתיהן נעשות אך ורק באמצעות כתיבה איכותית ומקצועית של סופר סת"ם ירא שמיים.

עיתים לכתיבה של ספרי תורה

מתי כותבים ספרי תורה? כתיבה של ספר תורה הינה מלאכה האורכת זמן והשקעה מרובה. מדובר בכתיבה מדויקת ומוקפדת על פי כללי הכתיבה הנוקשים של ההלכה, ועליה סופר הסת"ם יכול לדרוש עשרות אלפי דולרים ויותר. את ספר התורה כותבים בזמנים מיוחדים – למשל כאשר משפחה רוצה להנציח קרוב משפחה שנפטר, ולהאדיר את זכרו ומורשתו – מכניסים ספר תורה להיכל בבית הכנסת או בית המדרש בו התפלל או רצה להוקיר.

עוד זמנים מתי כותבים ספרי תורה– כאשר חונכים בית כנסת או בית מדרש חדש, דואגים לכתיבה מהודרת של ספר תורה בו יקראו בכל עת. לצורך כך כל אחד מבני קהל המתפללים יידרש להשתתף במגבית של הרכישה.

ראוי לציין כי מחיר של כתיבת ספר תורה יכול לעלות המון כסף, וזה תלוי כמובן ברמתו המקצועית של סופר הסת"ם, המוניטין שלו, רמת ההידור ועוד מרכיבים נוספים כמו בית מתכת חיצוני לספר התורה.

כתיבה של תפילין מתי רוכשים ומה המחיר

כתיבה של תפילין זה דבר שנעשה לעיתים הרבה יותר קרובות – כאשר נער יהודי נכנס למצוות, בין אם דתי או לא, נוהגים לרכוש לו סט תפילין חדש ומהודר. מחיר של תפילין יכול גם כן להיות תלוי בגורמים כמו מוניטין של סופר הסת"ם, הזמן אותו הקדיש לכתיבה וכמובן רמת ההידור – גודל הכתב וכדומה. אפשר להניח, כי מחיר של תפילין יכול לנוע בין כמה אלפי שקלים – 3 או 4 אלף שקלים, ואף יותר מכך בהתאם לרמת ההידור.

דברים שחשוב לקחת בחשבון

כתיבה של תפילין, ספרי תורה ומזוזות זה עניין קריטי – חשוב לבחור אך ורק בסופר סת"ם יירא שמיים ובעל מידות טובות, על מנת שהמצווה תהיה בתכלית השלמות. גם אם זה אומר שהמחיר יהיה טיפה גבוה יותר, זה בהחלט שווה את זה. כאן תוכלו לקבל מידע רב בנוגע לאופן כתיבת סת"ם, מחירים, מתי רוכשים ועוד.

 

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email