רוצים לדעת עוד על טיפול בצלקות אקנה? הגעתם אל הכתבה הנכונה

צלקות אקנה הן נפוצות למדי, כאשר במקרים בהם צלקות אלו אינן טופלו כראוי אלו אשר סבלו מאקנה בשלבים מוקדמים יותר בחייהם עלולים להישאר עם תזכורת לא נעימה שתלווה אותם למשך זמן ממושך. אולם, בהינתן המידע הנכון, בהחלט תוכלו לערוך טיפול בצלקות אקנה בצורה הנכונה שתסייע לכם להיפטר מהן או לסירוגין, לצמצם אותן באופן ניכר. אז מהם הגורמים העיקריים לצלקות אקנה ומהן הדרכים הטובות ביותר בהן תוכלו לערוך טיפול בצלקות אקנה? בכתבה זו, החלטנו לעשות לכם סדר בכל הבלאגן ולהסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת על נושא זה וכל היוצא בכך.

 

צלקות אקנה – מה הגורמים שלהן?

 בדרך כלל, צלקות אקנה מגיעות לאחר אקנה ציסטית קשה, אשר מדובר על אקנה שיוצרת מעין כיסי מוגלה. נוסף על כך, אקנה זו מערבת את רקמות העור העמוקות, כך שבמקרים בהן אינה מטופלת כשורה הדבר עשוי לפגוע במרקם העור באופן שישאיר צלקות לאורך זמן ואפילו יהיה בלתי הפיך במקרים מסוימים. אולם, צלקות אקנה עשויות להיווצר גם לאחר מקרים של אקנה קלה עד בינונית, במידה ואותה אקנה טופלה באופן שאינו נכון שבא לידי ביטוי בהתעסקות יתר ו"חיטוט" בפצעים. גם "פיצוץ" של פצעונים עלול להשפיע, מאחר והדבר יוצר זיהום חיידקי משני אשר מחמיר את תהליכי הדלקת, דבר אשר מביא לפגיעה בשכבות העור העמוקות וכתוצאה מכך נוצרות צלקות.

 

דרכים יעילות של טיפול בצלקות אקנה

  • חומצה רטינואית – חומצה רטינואית זוהי בעצם חומצה אשר מבוססת על חומצת ויטמין A. למעשה, חומצה זו נחשבת כבר במשך שנים לאמצעי יעיל של טיפול בצלקות אקנה, כאשר מספר לא מבוטל של טיפולים הוכיח את יעילותה בהחלקת צלקות אקנה ישנות ואפילו בהעלמה שלהן במקרים מסוימים.

 

  • פפטידים – בעוד כי שימוש ממושך בקרם לחות בהחלט משפיע לחיוב על מראה העור מסייע בהפחתה של תחושות יובש, חשוב מאוד לציין כי אין הדבר אומר שביכולתו של קרם לחות להעלים צלקות. אולם, במהלך השנים האחרונות היינו עדים להתפתחות כבירה בתעשיית הקוסמטיקה, כך שבימינו ניתן למצוא תכשירים קוסמטיים אשר מכילים פפטידים. למעשה, פפטידים אלו מולקולות זעירות למען איתות בין תאים, כאשר תכשירים אלו יכולים להשפיע גם על תהליכים אשר מתרחשים בשכבות עור עמוקות יותר.

 

  • טיפולים עם חומצה גליקולית וחומצה לקטית – שיטה נוספת ומומלצת לא פחות של טיפול בצלקות אקנה היא על ידי טיפולי פילינג אשר משלבים ריכוזים גבוהות של חומצות מסוגי אלפא ובטא הידרוקסי, כמו חומצה גליקולית וסליצילית. טיפולים אלו בדרך כלל נערכים במרפאה או לסירוגין, במכון קוסמטי מקצועי, והם עשויים להיות יעילים במיוחד בכל הנוגע לשיפור מראה העור בצורה מהירה ואיכותית בטווח הקצר.
קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email