אחות פרטית – מלאך בבית שלכם

 

 

אנחנו מכירים את המלאכיות בלבן מבתי החולים. האחיות המסורות העושות הכל על מנת לשמור על החולה, לדאוג לכל מחסורו ולטפל בו בדאגה רבה. אנחנו יודעים, שאנו נותנים בידיהם את היקרים לנו מכל. לא רבים יודעים אבל למעשה ניתן לקבל את הטיפול של המלאכיות האלו גם בבית. הדבר נעשה באמצעות שכירת אחות פרטית מחברת היחידה לסיעוד, שתהיה המלאך רק של היקר לכם ותתמקד רק בו.

אחות פרטית כהכרח

כאשר בן משפחה שלנו עובר התערבות רפואית או כאשר הקשיש שלנו זקוק לעזרה עקב ירידה בתפקודו, עזרה זו צריכה להינתן כמעט בכל שעות היממה. גם אם נתגייס כולנו, או כל המשפחה, לעולם לא נוכל לתת את הטיפול המיטבי. גם בגלל שאין לנו את הידע המקצועי והיכולות ובעיקר, משום שאיננו יכולים להפסיק לחיות את חיינו אנו. לכולנו יש את הילדים שלנו, העבודה שלנו, החיים שלנו. איננו יכולים להפסיקם ולהתרכז רק בטיפול בבן המשפחה. הינו רוצים אך איננו יכולים.

מצד שני, לא תמיד נרצה להפקיד את יקירנו בבית החולים או במוסד כזה או אחר. מקומות אלו, באופן טבעי, אינם יכולים להעניק טיפול אישי מיטבי לכל מטופל. גם נרצה, שהמטופל שחווה כעת קשיים רבים, לא יחווה נוספים כאלו, רק מעצם העובדה כי הוא נאלץ לנטוש את מקום מגוריו הקבוע ולשהות תקופה ארוכה מאוד במקום זר. זה אינו דבר המוסיף לבריאותו.

הפתרון: אחות פרטית.

אחות פרטית היא הפתרון האולטימטיבי במקרים מעין אלו. לאחות פרטית, השוהה בבית של המאושפז, יש את כל הכלים המקצועיים והידע כדי לטפל בו והיא עושה זאת במסירות. היא ממוקדת אך ורק ביקר לכם. תשומת ליבה אינה מתחלקת בין כמה חולים. היא גם יכולה להיות אשת הקשר ביניכם לבין הגורמים הרפואיים ואף לטפל בחולה, בכמה מקרים רפואיים, מעבר לטיפול הסיעודי הרגיל.

ימים ספורים או תקופה ארוכה

אחות פרטית יכולה לשהות לצד החולה או הקשיש מספר ימים בודדים מוגדרים עד להתארגנות או עד להתאוששותו של החולה מהתהליך הרפואי שעבר. היא יכולה גם לשהות לידו גם תקופה ארוכה הרבה יותר. אחות פרטית יכולה לשמש כאחות במשך 24 שעות ולא למוש ממיטתו של החולה והיא יכולה להיות גם רק למשך כמה שעות בכל יום, עד שבני המשפחה מתפנים ומחליפים אותה.

ככלל, חשוב להבין שהאחות שוהה בביתו של המטופל והוא מצידו מרגיש שם בסביבה מוכרת ובטוחה. אבל במידת הצורך, למשל באשפוז, האחות יכולה להצטרף אל המטופל גם אל בית החולים שם יעבור את הטיפול. שם היא תסעד אותו באופן פרטי והוא יקבל, גם במקום הומה אדם, כמו בית החולים, את היחס האישי המגיע לו.

אחות או מטפלת

רבים נוטים לבלבל בין מטפלת או מטפלת סיעודית לבין אחות פרטית. אומנם שניהם מטפלות בחולה או בקשיש אך לאחות פרטית יכולות ורשות לבצע פעולות מורכבות ומשמעותיות יותר.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email