איך לשמור על תקליטים חדשים לאורך זמן?

זה נכון שהיום אפשר לשמוע מוזיקה בכל מיני דרכים שונות ומגוונות. אך הדרך הכי אותנטית לשמוע מוזיקה תהיה על ידי רכישת תקליטים כמו פעם. גם היום ישנן חנויות שמוכרות תקליטים, כאלה שיחזירו אתכם עשרות שנים לאחור. עם זאת כל מי שקונה תקליט חדש צריך לדעת כיצד הוא יכול לשמור עליו. הרי לא תרצו להגיע למצב בו התקליט שרכשתם ייהרס כעבור תקופת זמן קצרה. אין תחושה יותר מתסכלת מאשר לראות את התקליט נהרס ונשחק מבלי שנהניתם ממנו. אז מה אתם צריכים לעשות בשביל לשמור על התקליט החדש ועל כל התקליטים הישנים?

 

אחסון במקום בטוח

בתוך ביתכם תוכלו לחשוב על מקומות שונים בהם תוכלו לאחסן את התקליטים השונים. על מנת שתוכלו לשמור עליהם יהיה עליכם לאחסן אותם במקום בטוח ככל האפשר. אם האחסון יתבצע במקום לא בטוח, זה עשוי לגרום לכך שהתקליט ייהרס במהרה. ישנם מקומות ייעודיים המיועדים לאחסון של תקליטים נדירים וחדשים כאחד. הביאו את עצמכם למצב בו אתם מאחסנים את התקליטים במקום טוב. עדיף בתוך מגירה או בכל מקום אחר שיהיה רחוק מהישג ידם של ילדים.

 

רכישה מחנות מוכרת

לא כל תקליט חדש יהיה כזה שמגיע באיכות המצופה ממנו. על מנת שתוכלו להנות מתקליטים לאורך זמן יהיה עליכם לרכוש אותם מהמקום הנכון. לכל חנות יש את הסחורה שלה, בדיוק כמו שקורה בכל מיני תחומים נוספים. תחפשו מראש חנות שמתמחה אך ורק בתקליטים, כך תוכלו לסמוך עליה בעיניים עצומות. ככל שהתקליט יהיה יותר איכותי, כך מן הסתם הסיכויים שלו להישחק יהיו נמוכים בהתאם. זה לא אומר שאתם פטורים מהצורך לשמור על התקליט ולתחזק אותו במידת האפשר.

 

ניקיון מפעם לפעם

אף אחד לא מבקש מכם להסתובב כל היום סביב התקליטים ולדאוג להם כמו לתינוקות. מה שכן יהיה עליכם לנקות את התקליטים מפעם לפעם, בטח אם אינכם מאזינים להם בקביעות. האבק נמצא בכל פינה, גם בתוך המגירה בה נמצאים אותם תקליטים נדירים וחדשים ביחד. לפיכך תצטרכו מדי פעם להוציא את התקליטים מהמגירה ולנקות אותם בצורה יסודית. האבק שאולי לא נראה לכם בעייתי לעין עלול להיות זה שיביא איתו צרות רבות. הצטברות מרובה של אבק תגרום לכך שהתקליט ייהרס מוקדם מן הצפוי.

 

אחיזה נכונה בעת השימוש

החלטתם להקשיב לאחד מהתקליטים שיש לכם בבית? בין אם אתם שומעים תקליטים חדשים או נדירים יהיה עליכם לאחוז אותם בצורה הנכונה. האחיזה צריכה להיות מהמסגרת ולא מהתקליט עצמו, אחיזה שגויה מביאה איתה צרות רבות. אל תגרמו לעצמכם להיות אלה שהורסים את התקליטים במו ידכם מבלי שתהיו מודעים לכך. אחיזה נכונה היא הדרך האולטימטיבית לשים את התקליט בתוך המקום בו תשמעו אותו. כמובן שתצטרכו להבין מראש כיצד מתפעלים את אותו מכשיר – לכל מכשיר הוראות הפעלה משלו.

 

הוצאת התקליט בסוף השימוש

סיימתם להאזין לתקליט? אל תשאירו אותו בתוך המכשיר עד הפעם הבאה בה תרצו להאזין לו. יש כאלה שמתעצלים להוציא את התקליט מתוך המכשיר, אך הנזק עשוי להיות משמעותי. הביאו את עצמכם למצב בו אתם מוציאים את התקליט בסוף השימוש באופן קבוע. כך לא תביאו את עצמכם למציאות בה אתם אלה שאחראים על הרס התקליט. כל זמן בו התקליט נמצא בתוך המכשיר עלולות להיווצר בעיות חמורות. אם התקליט לא יחזור למקומו יהיה לכם קשה למצוא אותו כאשר תרצו להאזין לו עוד פעם אחת נוספת.

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email