איך אנחנו יודעים שהגיע הזמן למשקפי ראייה?

במהלך החיים חלה באופן טבעי ירידה באיכות הראייה ויתכן שיתעורר הצורך להרכיב משקפי ראייה.
היום משקפיים הם כבר פריט אופנתי ומוצעים במגוון דגמים ועיצובים ויש בהחלט מתוך מה לבחור את הדגם המועדף תוך התאמת המשקפיים למבנה הפנים, למספר ולפונקציונאליות.
אופטומטריסט ידע לבצע את הבדיקה הנדרשת ולסייע לכם בתהליך הבחירה וההתאמה.
אבל לפני שאתם מגיעים לחנות כמו אופטיקה עיניים, כדאי שתכירו את התסמינים שעשויים לבשר על כך שאתם זקוקים למשקפי ראייה.

 

טשטוש הראייה או פזילה

ראייה מטושטשת היא בין הסימנים הנפוצים ביותר לכך שיש צורך במשקפי ראייה ומבחינים בה כאשר מנסים לראות אובייקטים מרחוק בין אם מדובר בניסיון לקרוא כתוביות על מסך הטלוויזיה או שלטי חוצות.
פזילה, בעיקר מתוך מאמץ לראות ברור יותר, מהווה אף היא סימן של התעוררות הצורך במשקפיים. יש מי שגם מדווחים על תופעה של עיוורון לילה, קושי לראות בתאורה עמומה או בחושך ויתכן שיצטרכו משקפיים בעיקר לתפקוד בשעות החשיכה.

 

תחושה של חוסר נוחות בעיניים

תחושה של אי נוחות בעיניים אף היא יכולה לבשר על כך שהעיניים מתאמצות יתר על המידה, כי מנסים לפצות על ירידה באיכות הראייה. לעיתים יש בעיה של עיניים דומעות, יבשות, נטייה לשפשף את העיניים בתדירות גבוהה וגם הופעתם של כאבי ראש תכופים במיוחד בעת אימוץ העיניים.
עם זאת, כדאי גם לגשת לבדיקת רופא עיניים על מנת לבדוק שלא מדובר בבעיה בעיניים שלא בהכרח קשור לירידה בראייה.

 

קוצר ראייה או רוחק ראייה

יש מי שכבר מגיל צעיר מתמודדים עם בעיה של קוצר ראייה ובגיל מתקדם הופכת התופעה של פרסביופיה  – הזדקנות הראייה נפוצה יותר ורבים סובלים גם מבעיה של רוחק ראייה – גם  מי שלא סבל בעבר מבעיה של קוצר ראייה.

כלומר, לפתע קשה לקרוא מספר או מהמחשב ויש צורך בעדשות כגון מולטיפוקל שמציעות מגוון מוקדי ראייה שונים שמאפשרים קריאה מרחוק ומקרוב ומעבר חלק בין המוקדים השונים בטווחים רחוקים וקרובים כולל טווחי ביניים.
במידה והראייה לא משתפרת וניתן להבין שמדובר בתופעה מתמשכת, חשוב לגשת לאבחון אצל אופטומטריסט מומלץ.
ניתן לפנות למרכז מקצועי למולטיפוקל ואופטיקה מתקדמת >> אופטיקה עיניים פתח תקווה , לקביעת תור לבדיקת ראיה.

 

כיצד לבחור ולהתאים משקפי ראייה?

הבחירה במשקפי הראייה הנכונים עבורכם היא אינדיווידואלית ותלויה במגוון גורמים, כשלרוב נלקחים בחשבון פרמטרים כמו צורת הפנים והסגנון האישי. למשל, לפנים בעלות מראה אובאלי יכולים להתאים מסגרות מרובעות ומעט מוארכות המאזנות תווי פנים אלה ולבעלי פנים מרובעות יכולות להתאים מסגרות עגולות ש"ישברו" בקווי המתאר שלהן את התווים המרובעים.
לפנים המאופיינות בצורה משולשת יותר, לרוב במצח רחב וסנטר צר יכולים להתאים מסגרות צבעוניות בחלק העליון שלהן ולבעלי פנים הנוטות יותר לצורת לב, יחמיאו מסגרות קטנות יחסית או בצורת משקפי טייסים ואילו לפנים מלבניות בעלות סנטר מרובע מעט יכולות להתאים מסגרות רחבות יחסית.
אפשר להתייחס גם לגוונים של המסגרות כאשר לבעלי פנים בהירים יכולות להחמיא מסגרות כהות יחסית ליצירת קונטרסט בין גוון הפנים לגוון המסגרת בעוד לבעלי פנים כהות יותר יכולות להחמיא מסגרות פסטליות בהירות. כדאי להתייחס גם לדרך בה המשקפיים "יושבים" על הפנים ללא לחץ מיותר על האף וכן למוטות עמידות אך גם גמישות.
קחו בחשבון את סגנון החיים שלכם בבחירת המשקפיים כשיש דגמים ספורטיביים יותר לעוסקים בפעילות ספורטיבית וכן למי שמרבה לשהות בחוץ – דגמים בעלי עמידות גבוהה לשינויי מזג אוויר קיצוניים. למי שבעל עור רגיש ישנם דגמים גם מחומרים היפואלרגניים.
אל תתפשרו על בדיקת ראייה יסודית ומקיפה ועל התאמה מקצועית של המשקפיים שילוו אתכם.

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
בלוג
מכירת רכב ישן לפירוק- איך עושים את זה הכי מהר?

תעשיית הרכב הולכת ומתפתחת ללא הרף. למרות זאת, עדיין ניתן למצוא לא מעט אנשים אשר מחזיקים רכבים ישנים או פגומים ותוהים מה כדאי להם לעשות איתם שהרי למכור אותם, זה כבר די חסר סיכוי. חשוב לדעת כי מכירת רכב לפירוק מהווה אופציה טובה ביותר לכל אדם שיש לו רכב פגום או ישן שאין לו מה לעשות בו. אם אתם שואלים את עצמכם למה כדאי לכם למכור את הרכב הישן שלכם לפירוק או כיצד תעשו את זה בצורה הכי מהירה ויעילה, הנה מדריך שיעשה לכם סדר בעניינים.

ביטוח רכב
בלוג
טיפים לבחירת ביטוח לרכב

כשזה מגיע לשמירה על הרכב שלך ועל עצמך על הכביש, ביטוח הרכב הנכון הוא בעל חשיבות עליונה. עם שפע של אפשרויות ביטוח רכב זמינות, בחירת הפוליסה המתאימה ביותר יכולה להיות משימה מאתגרת. כדי לסייע לך בקבלת החלטה מושכלת ובביצוע השוואת ביטוח רכב חלקה, הנה כמה טיפים חשובים שכדאי לקחת בחשבון.