איך להתמודד עם נוער עברייני בערים גדולות לקראת החופש הגדול

החופש הגדול הופך מדי שנה לתקופה מאתגרת יותר ויותר, הן עבור הילדים והן עבור ההורים, בשל היעדר מסגרות שאליהן הילדים הולכים מדי יום ביומו. כאשר מדובר בילדים בוגרים, משמע בני נוער, החודשים של יולי ואוגוסט עלולים להיות בעייתיים במיוחד במידה ולילדים אין תעסוקה. תופעות של פשיעה וקטטות נעשות שכיחות הרבה יותר בחודשיים הללו, לכן חשוב שההורים יפקחו את עיניהם היטב, כמו גם שבעלי תפקידים ציבוריים יתנו את הדעת באשר לפעולות שניתן לנקוט מטעם העירייה, בכדי למנוע פשיעה אצל נערים ולעבור את החופש הגדול בשלום.

מהם הסיכונים העיקריים והאירועים הבעייתיים שעלולים להתרחש במהלך החופשה?

למרבה הצער עבריינות נוער נפוצה הרבה יותר ממה שחושבים וכמובן שלא רק בקיץ. עם זאת היא שכיחה מאוד בחופשות מבית הספר במהלך השנה ובמיוחד בחופש הגדול, המהווה תקופה ארוכה ביותר שבה לאותם נערים פשוט אין מספיק מה לעשות. חוסר המודעות לעניין נובע, כנראה, משום שהרבה מאוד מקרים נחשבים בעיני רבים ל"פשיעה קלה", אשר אין סיבה ללכת ולהגיש בגללה תלונה למשטרה. אך לעיתים גם קטטות שמתחילות "בצחוק" עלולות להסתיים בפציעה קשה של המעורבים, גניבה של מסטיק מהמכולת יכולה להיגמר בנזק עצום לחנות וכיוצא בזה מקרים של אלימות כזו או אחרת, אשר חלק נכבד מהם מסתיימים בבית המשפט ובנזק עצום לנערים, המלווה אותם להמשך חייהם.

מקרי עבריינות בקרב הנוער, בעיקר בערים הגדולות, מתחילים לרוב מניסיונות של אותם צעירים למתוח את הגבולות, להציק לחלשים שמסביבם כמו ילדים קטנים או לחילופין זקנים – ולנסות להפריע לסדר הציבורי, כל זאת מבלי להיתפס ומבלי לעשות נזק של ממש, לפחות בעיני עצמם. אבל האופי הטבעי של נערים ממוצעים כמו גם הגיל הנפיץ הזה, הינם מתכון בטוח להיסחפות, למעשים שהולכים והופכים לפשעים של ממש ולמצב שרק מחמיר בכל הקשור לשימוש באלימות.

כיצד בעלי תפקידים ציבוריים יכולים להיטיב עם מצב הפשיעה בתקופת הקיץ?

המשותף לכל אותן ההסתבכויות ומעשי הפשיעה בקרב צעירים בני עשרה, בדרך כלל, הוא שמדובר בבני נוער משועממים שאינם "מוצאים את עצמם" כשהם נאלצים לעבור חודשיים ללא כל מסגרת. בית הספר כבר נגמר, קייטנות זה לא רלוונטי כל כך בגילאים בוגרים, מה גם שעבודה – זה עניין של בני עשרה בעלי אחריות וכמובן שלא כולם מעוניינים לעבוד במהלך החופש הגדול, אלא בעיקר לכייף.

העירייה יכולה לנסות ולהיערך לחופשה הגדולה זמן רב מראש, על מנת לייצר פעילויות שיהוו אטרקציה מתאימה לגילאים של ילדים בוגרים ולא רק לפעוטות וקטנטנים. כאשר לבני נוער יש למה לחכות, גם אם לא מדובר במסגרת יומיומית אלא באירועים שונים ובמיוחד אם הם מוצעים בחינם או בתשלום סמלי, הם עשויים לוותר על מעשים מיותרים הגובלים בעבריינות ולהעדיף להשקיע את זמנם בפעילות כיפית המותאמת לגילם, ביחד עם החברים שלהם.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email