דיווח נוכחות בעבודה מהבית

בתקופה זו כשעסקים רבים נאלצו לשנות את צורת העבודה, או להוציא את עובדיהם לעבודה מהבית עקב וירוס הקורונה יש צורך למצוא פתרונות חדשים לניהול יעיל. בשנים האחרונות החלה מגמה של עבודה חלקית מהבית בתחומים שונים, במטרה לשלב בין תרבות הפנאי והעבודה של עובדים בעיקר בתחומי ההייטק. עבודה מהבית יכולה להיות יעילה ואפקטיבית בדיוק כמו עבודה מהמשרד במקום העבודה, וניתן לנהל את שעות העבודה והפרויקטים באופן שוטף גם מרחוק. 

יש לא מעט עבודות שאותן ניתן לבצע היום מהבית באופן מקוון, התקדמות שוק העבודה בעידן הנוכחי והכלים הטכנולוגיים מאפשרים לייעל את ביצוען. לאחרונה הודיעו מספר חברות גדולות במשק העולמי על אימוץ שיטת העבודה מהבית באופן חלקי או מלא גם לאחר סיום משבר הקורונה. חברות אלה מצאו שיש יעילות רבה וגמישות בהעסקת העובדים מהבית, כמו גם חיסכון והפחתת הזיהום בעולם, וכי הדבר אינו פוגע ברווחי החברה ובשביעות רצון העובדים והלקוחות.

ניהול מרחוק

ארגונים ועסקים רבים מאפשרים היום לעובדיהם לעבוד מהבית, והבידוד והסגר בתקופה האחרונה העצימו את השימוש בסגנון זה גם כדי לשמור על בריאותם של העובדים ולמנוע הדבקה, וגם כדי שהעסק יוכל להמשיך להתקיים ולהתנהל היטב. היכולת לנהל עסק מרחוק, כשהעובדים מבצעים את עבודתם מהבית מצריכה כלים לבדיקה ושליטה במערכת, ביניהם שעון נוכחות לעובדים הנמצאים בבית. העבודה מהבית יוצרת לפעמים אתגר עבור העובד, ומצריכה גם גמישות בשעות העבודה. דיווח הנוכחות של עובדים מסייע הן לבעל העסק והן לעובדים להמשיך במערכת תנאי העבודה, בשקיפות ובשגרת העבודה אשר להם היו רגילים בעבר, ויש לכך חשיבות לתקופה זו ובוודאי להמשך מערכת העסקת העובדים בעתיד. 

החתמת נוכחות – גם מהבית

ישנן שיטות שונות למערכת דיווח נוכחות של עובדים מהבית, ולמרות מערכת היחסים והאמון שיש בין המעסיק לעובד, לא כדאי לוותר על דיווח מסודר גם מרחוק. ניתן לבצע דיווח שעות עבודה באופן אינטרנטי, באמצעות אפליקציה ייעודית או בטלפון, וכך העובד והמעסיק יכולים לקבל דיווח מסודר ואמין. שעון נוכחות דיגיטלי מאפשר לעובד גם לדווח על שעות עבודה נוספות וכך לדעת שהשכר שלו אינו נפגע גם כשהוא אינו עובד מהמשרד. יתרון נוסף לעובדים מהבית הנדרשים לדווח על שעות העבודה שלהם הוא הצורך ליצור הפרדה בין שעות העבודה לזמן הפרטי שלהם ולנהל לוח זמנים מוגדר, דבר המסייע למיקוד ולהעלאת התפוקה. 

באופן זה גם ניתן להוסיף את שעות העבודה שנעשו, אם היה צורך, מעבר לשעות העבודה המקובלות והמוגדרות. שיחות טלפון מקצועיות או פגישות אינטרנטיות שנעשות מהבית, לעיתים עם לקוחות בחו"ל, ידווחו בשעון הנוכחות הדיגיטלי הנמצא בבית העובד. כך ניתן להגדיר את שעות העבודה הרצויות ואת התפוקה הנדרשת על ידי המעביד, ולתמחר גם שעות נוספות או נסיעות עבודה באמצע היום אם נדרשות כאלה. 

 

צילום:PEXELS
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email