הכל על היתר בנייה לבניין חדש

 

אם אתם מעוניינים לבנות בישראל בניין חדש אתם וודאי לא צריכים להיות מופתעים. בנייה של בניין חדש בישראל היא עבודה מורכבת, מסובכת, כזו הדורשת אישורים לא מעטים. אבל, בסופו של יום, אם ניקח בחשבון את מצב העניינים בכלכלה המקומית, אין כל ספק כי על אף הטרחה הרבה, ההזדמנות הטמונה בבנייה של בניין חדש בישראל היא הזדמנות שפשוט אסור לוותר עליה.

אז איך עושים זאת? איך עוברים את השלבים המייסרים של הבירוקרטיה הישראלית? יאלו טפסים אנחנו צריכים ומה אנחנו פשוט חייבים לדעת רגע לפני שאנחנו יוצאים למשימה הלא פשוטה, היא קבלת היתר בנייה לבניין חדש.

כמה מילים על התהליך

תהליך של הוצאת ביתר בנייה הוא לא תהליך המתרחש פעם אחת. אין זה אומר כי מכינים את כל הטפסים ופשוט מגישים אותם היכן שצריך. העבודה הכרוחה בהוצאה של היתר בנייה לבניין חדש היא עבודה בה יש כל הזמן רצוא ושוב. בכל פעם מחדש אתם תגישו טפסים ויחזירו לכם לתיקון, כך מכל הגורמים המתאימים עד לקבלת האישור.

מה כולל התהליך

בשלבים הראשונים תצטרכו לבדוק מול העירייה או המועצמה המקומית מה ההגדרות של השטח הנמצא בבעלותכם. במדינת ישראל ישנם שטחים המיועדים לבנייה לעומת כאלו שאסור לבנות בהם. זה כמובן התנאי הראשון בדרך ליצירה של הבניין שלכם.

לאחר שביררתם את כל מה שצריך לדעת מול העירייה, עליכם להזמין מודד שיכין לכם מפה מפורטת של השטח שבבעלותכם. מפה הכוללת את הטופוגרפיה של השטח, תביאו תמונה של המרחב כולו על מנת שיבדקו במערכת האם הבנייה מתאימה לסביבה וכן הלאה.

לאחר מכן, תייצרו תכנית עם אדריכל או מהנדס שיעזרו לכם לקבל החלטה על האופן בו הייתם רוצים שהבניין שלכם ייראה. אל תשכחו כי  ללא תוכניות מתוכננות היטב העומדות בסטנדרטים של מערכת הבירוקרטיה הישראלית, לא תקבלו את האישור.

בסוף התהליך עליכם להגיש את הניירת באופן מסודר כולל מסמכים המעידים על כך שאתם אלו שרשומים בטאבו, אתם בעלי המקום וכן הלאה.

כאמור, מדובר רק בשלב הראשון מבין אינספור חזרות לאותם מקומות רישמיים על מנת להבטיח את הימשכות התהליך.

למה שווה להיעזר באנשי מקצוע

יכול להיות שאתם יזמים נהדרים, אבל יוזמה היא לא בהכרח התכונה הנדרשת עבור מי שרוצה להתמודד בתבונה עם מערכת הבירוקרטיה הישראלית. אנחנו מדברים על מערכת מורכבת, מיושנת, כזו שצריך להכיר לעומק את החוקים שלה ואת התנאים בה על מנת לקבל את ההיתר הנכסף.

אנחנו, כאן ב- 'מרובעים' עוסקים בתחום כבר שנים ארוכות ואנחנו יכולים להבטיח לכם כי יש בידינו את המידע להבטיח כי גם אתם תצליחו בסופו של יום לקבל היתר בנייה לבניין חדש ללא תקלות.

אם אתם מעוניינים בכך אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.

building-2762318_1920
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email