שער הלירה הטורקית

הלירה הטורקית היא המטבע של טורקיה. קוד המטבע הוא TRY והסמל הוא ₺. הלירה הטורקית הוצגה בשנת 1844, והחליפה את מטבע הזהב העות'מאני כיחידת המטבע העיקרית. המטבעות והשטרות העדכניים ביותר זמינים בערכים של 1, 5, 10, 20, 50 kuruşes ו-1 לירה טורקית. הלירה הטורקית היא המטבע של טורקיה, שהיא מדינה באירואסיה. הלירה הטורקית נמצאת במחזור מאז 1 בינואר 2005. קוד המטבע הבינלאומי ללירה טורקית הוא TRY והסמל שלו הוא TL. לירה טורקית אחת שווה ל-100 קורוס.

הלירה הטורקית נמצאת בצניחה חופשית מול הדולר האמריקאי מתחילת 2018

ונכון ל-3 בדצמבר 2018 היא נסחרת ב-4.9 לדולר. למשבר המטבעות שהחל באוגוסט 2018 הייתה השפעה רצינית על כלכלת טורקיה וכעת הוא משפיע גם על הכלכלה העולמית. לא ברור מה גרם למשבר הזה או איך הוא יסתיים אבל ברור שיש הרבה גורמים שמשפיעים על ערך המטבעות ושערי החליפין שלהם מול מטבעות אחרים הלירה הטורקית היא המטבע של טורקיה והיא מחולקת ל-100 קורוס. שער החליפין משתנה מאוד לאחרונה בגלל חוסר היציבות הפוליטית והכלכלית בטורקיה הלירה הטורקית היא מטבע של טורקיה. שער הלירה הטורקית מחולקת ל-100 קורוש. ב-30 השנים האחרונות הלירה איבדה יותר ממחצית מערכה. ממשלת טורקיה צריכה לנקוט בפעולה כדי לעצור את הפיחות של הלירה ולהפוך אותה ליציבה יותר כדי למנוע משבר פיננסי. הלירה הטורקית נמצאת במצב של נפילה חופשית מתחילת 2018. ערך המטבע ירד בכ-40% מול הדולר האמריקאי והוא עדיין יורד.

הלירה הטורקית היא אחד המטבעות הכי תנודתיים ושער החליפין שלו תמיד משתנה

ניתן לייחס זאת למספר גורמים כולל חוסר יציבות פוליטית, מלחמות סחר גלובליות וביצועים כלכליים. הלירה ירדה ביותר מ-20% ביום שישי ה-13 באוגוסט לאחר שהנשיא ארדואן אמר שהוא לא ייתן לבנק המרכזי במדינה להעלות את הריבית. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הוא אחד המנהיגים החזקים בעולם, אך הטקטיקה שלו מאיימת כעת להפיל את כלכלת ארצו. הלירה הטורקית היא המטבע של טורקיה, והיא משמשת גם שלוש מדינות נוספות: צפון קפריסין, קוסובו ומונטנגרו. המטבע מחולק ל-100 קורוס. שער החליפין השתנה בפראות במהלך השנה עד כה – הלירה איבדה 20% מערכה מול הדולר בינואר 2019 בלבד. ב-24 בדצמבר 2018 הוכרז שהבנק המרכזי הטורקי יוריד את הריבית ל-16% מ-17% כדי לנסות לעצור את ירידת הערך הזו – אבל זה לא עבד כמו שהם קיוו שזה יעשה והלאה 10 בינואר 2019, הנשיא ארדואן הודיע שהוא הולך לקחת את העניינים לידיים שלו על ידי השתלטות לירה טורקית, דולר, אירו לירה טורקית היא המטבע של טורקיה. לירה טורקית אחת שווה ל-100 קורוס. הלירה הטורקית מחולקת ל-100 קורות חדשות או 1000 קורות ישנות. חפשו בגוגל: מחשבון באתר מחשבון בקליק.

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
חלוקי נחל
בלוג
מדריך מלא: איך לבחור חלוקי נחל לעיצוב נוף מושלם

בישראל, שבה האקלים המקומי ומשאבי הטבע הזמינים מכתיבים את סוגי חלוקי הנחל הזמינים, מקובל למצוא מגוון חלוקי נחל המתאימים לעיצובי הנוף המגוונים הפופולריים באזור. החל מחלוקי הנחל החמימים בגווני אדמה המשקפים את גווני מדבר הנגב ועד לשבבי השיש הלבנים והאלגנטיים האידיאליים ליצירת חללים בהירים בהשראה ים תיכו

ממצה לפיצה: מדריך מתכונים ללא גלוטן לכל השנה

אימוץ תזונה נטולת גלוטן אינו רק בחירה באורח חיים עבור רבים; עבור אנשים המתמודדים עם צליאק, או רגישים לגלוטן זה הכרח המציאות. עם המודעות, הידע והיצירתיות הנכונים, בישול ואפייה ללא גלוטן יכולים לפתוח עולם של טעמים ומרקמים שכולם יכולים ליהנות מהם. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף למתכונים ללא גלוטן המושלמים לחגיגות הפסח וכן מנות שניתן ליהנות מהן כל השנה. ממצה ביתית עם טוויסט ועד פסטות ולחמים טעימים, המסע לבישול ללא גלוטן יכול להיות גם מתגמל וגם מהנה. בין אם מסיבות בריאותיות או העדפה אישית, אימוץ תזונה נטולת גלוטן אינו אומר שצריך להקריב טעם או מגוון.

איפור קבוע לעומת איפור זמני: בחירת האפשרות הנכונה עבורך

בחירת סגנון האיפור הנכון – קבוע או זמני – היא יותר מעניין של העדפה; זו החלטה המשפיעה באופן משמעותי על השגרה היומית שלך, המראה שלך והביטחון העצמי שלך. בעולם המהיר של ימינו, הפיתוי להתעורר עם מראה ללא רבב הוא בלתי ניתן להכחשה, מה שהופך איפור קבוע לאופציה אטרקטיבית עבור רבים. עם זאת, הגיוון והאופי החולף של איפור זמני מחזיקים בערעור נצחי. מאמר זה צולל ליתרונות ולחסרונות של איפור פנים קבוע וזמני כאחד, תוך הדגשת החשיבות של יישור הבחירה שלך עם הצרכים האישיים שלך, אורח החיים וההעדפות שלך. מהבנת הניואנסים של כל סוג איפור ועד התחשבות בגורמים כמו סוג עור ותקציב, אנו מנחים אותך לקבלת החלטה מושכלת. בין אם אתה איש מקצוע פעיל המחפש פתרון לחיסכון בזמן או מישהו שמטפח את היכולת לשנות את המראה שלו כרצונו, מציאת גישת האיפור הנכונה יכולה לשפר את חייך בדרכים בלתי צפויות.

שמלת כלה
בלוג
טיפים לבחירת שמלת כלה בוהו שיק שתהפוך את היום הגדול למושלם

דמיינו שמלת כלה המשלבת את האלגנטיות של העבר עם הקסם החופשי של ההווה. שמלה שלוחשת סיפורי רומנטיקה והרפתקאות דרך הבד, העיצוב והפרטים שלה. זו המהות של שמלת כלה בוהו שיקית, בחירה שמדברת לכלות שרוצות שהיום הגדול שלהן יהיה קסום וייחודי כמו סיפור האהבה שלהן. מבדים זורמים שרוקדים עם הרוח ועד תחרה מורכבת ששוזרת סיפורים על יופי על-זמני, אסתטיקת הבוהו שיק מציעה אלטרנטיבה חלומית לבגדי הכלה המסורתיים.