מהן הזכויות לנפגעי תאונות עבודה

מינהל הבטיחות והבריאות בעבודה (OSHA) היא סוכנות פדרלית המפקחת על בטיחות ובריאות במקום העבודה. מצופה מהמעסיקים לספק סביבת עבודה בטוחה לכל העובדים.

להסברים מפורטים היכנסו לאתר http://ioh.org.il

 

סוגים של זכויות לנפגעי תאונות עבודה:

  1. פיצויי עובד – מכסים עובדים שנפגעו בעבודה ממעבידם או מעובד אחר. על המעסיק לכסות טיפול רפואי, הפסדי שכר והוצאות אחרות הקשורות לתאונה ברוב המקרים.
  2. דיני נזיקין – זה מכסה נפגעים שנפגעו עקב רשלנות או התנהגות לא הולמת של מעסיקם, כמו אלימות במקום העבודה או הטרדה מינית במקום העבודה. זה חל על מעסיקים ועובדים כאחד וניתן להגיש את זה דרך בתי משפט מדינתיים או פדרליים, תלוי איפה התאונה

 

הזכות לפיצוי הוגן ולטיפול בריאותי היא נושא חשוב במקום העבודה. ישנן זכויות משפטיות רבות שעל נפגעי תאונות עבודה להכיר.

 

הזכויות של נפגעי תאונות עבודה:

– הזכות לפיצוי הוגן ולטיפול רפואי

– הזכות להחזרה

– הזכות לקבל פיצוי בגין הפסדי שכר והטבות

– הזכות לחזור לתפקיד זהה או דומה ללא אובדן ותק או הטבות

תאונת עבודה יכולה להיגרם עקב רשלנות של המעסיק. לא תמיד קל לנפגע להוכיח שהוא נפגע עקב רשלנות של מעסיקו והחוק לא נותן הרבה עזרה במצבים כאלה.

– החוק אינו מחייב מעסיקים לספק לעובדיהם מקום עבודה בטוח.

– לנפגע אין זכות לתבוע פיצויים במקרה שפוטר כתוצאה מדיווח על תאונה או פציעה.

– לנפגעים אין זכות לתבוע פיצויים אם הם אינם מסוגלים לעבוד בגלל פגיעה שנגרמה במהלך שעות העבודה.

הזכויות של עובדים שנפגעו בעבודה משתנות בהתאם למדינה. במדינות מסוימות, לעובדים יש זכות לתבוע את מעסיקיהם על רשלנות. עם זאת, באחרים, עובדים אינם זכאים לפיצויים.

בארצות הברית, מעסיקים נדרשים לספק לעובדים מקום עבודה בטוח ולשלם עבור טיפול רפואי והפסד שכר לאחר תאונה.

תאונת עבודה היא מונח המשמש לתיאור מצב שבו מישהו נפצע במהלך העבודה. מספר תאונות העבודה גדל בשנים האחרונות, ולעיתים נפגעי תאונות אלו נאלצים להתמודד עם פציעות קשות ולעיתים מאבדים את חייהם.

ישנם חוקים שנועדו להגן על אלו שנפגעו בתאונות עבודה. חוק הבטיחות והבריאות בעבודה נוצר בשנת 1970 כדי לספק תקני בטיחות לעובדים ולמעסיקים. תקנים אלה כוללים אספקת מקומות עבודה בטוחים, הגנה על עובדים מפני חשיפה לכימיקלים מסוכנים, והבטחה שהעובדים לא יהיו חשופים לחום או קור יתר.

מינהל הבטיחות והבריאות בעבודה (OSHA) היא סוכנות בתוך משרד העבודה של ארצות הברית המפקחת על נושאי בטיחות במקום העבודה כגון תקנות בטיחות במקום העבודה, סכנות בריאותיות, ניהול חומרים מסוכנים, מערכות הגנה מפני אש,

 

נושא תאונות העבודה הוא נושא מורכב. זה לא פשוט כמו לומר שלאנשים יש זכויות להיות בטוחים ובריאים במקום העבודה. יש הרבה גורמים שעוסקים בזה, ולא תמיד קל לדעת מה הם.

אם נפגעת בעבודה, או אם אתה מכיר מישהו שנפגע בעבודה, הנה כמה דברים שכדאי לדעת על זכויותיהם של נפגעי תאונות עבודה.

הדבר הראשון שיש לזכור הוא שלמעסיק שלך יש חובה חוקית להגן על בריאותך ובטיחותך במקום העבודה. משמעות הדבר היא שעליהם לספק הכשרה מתאימה לעובדיהם, לספק תנאי עבודה בטוחים ולוודא שהסיכונים נשלטים או מסירים אותם מאתר העבודה שלהם.

זה לא אומר שמעסיקים לעולם לא יוכלו לשאת באחריות לפציעות שנגרמו על ידי

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email