הנהלת חשבונות

הנהלת חשבונות היא תהליך של רישום עסקאות וניתוח הדוחות הכספיים כדי לוודא שכל העסקאות מטופלות.

מנהל החשבונות אחראי לוודא שכל הרישומים הכספיים של החברה מדויקים, מעודכנים ומאורגנים. מנהל החשבונות עוקב אחר כל ההכנסות וההוצאות על ידי הכנסתם למערכת הנהלת חשבונות ממוחשבת או על ידי הזנתם ידנית לפנקס חשבונות. ניתן לסכם מידע זה בדוח רווח והפסד או במאזן.

עסק יכול לשכור חברה חיצונית שתעשה את עבודת החשבונאות שלו, אבל יכול להיות שיש לו גם אדם אחד או יותר בצוות המוסמך לטפל במשימות אלו.

 

מה זה הנהלת חשבונות?

הנהלת חשבונות היא תהליך של רישום עסקאות פיננסיות ושמירה על יתרות החשבונות. מנהל חשבונות הוא אדם אשר רושם ומנהל עסקאות פיננסיות.

האחריות העיקרית של מנהל חשבונות היא לארגן, לסווג ולתעד מידע פיננסי. כמו כן, הם מחשבים מיסים וניכויי שכר, מכינים תקציבים, מעבדים חשבוניות, מנהלים חשבונות חייבים ותשלומים, מנהלים פנקסים כלליים לכל חשבונות החברה ועוד.

רואי חשבון עוקבים אחר רישומים פיננסיים ומכינים דוחות למנהלים או לבעלי מניות. הם גם מייעצים כיצד לטפל בענייני כסף.

רואי חשבון מופקדים על שמירת הרישומים החשבונאיים של החברה ועל כך שהכל מטופל בצורה מדויקת. הם צריכים לוודא שכל העסקאות מתועדות, ועליהם לוודא שכל הכסף שנכנס ויוצא מתאזן עם מה שרשום בספרים. תהליך זה נקרא הנהלת חשבונות, הכוללת רישום רישומים לפנקס החשבונות, איזון חשבונות בנק, התאמה בין יתרות בחשבון, חישוב מיסים לתשלום או החזרים בגין החזרי מס, הכנת דוחות כספיים ובאופן כללי מעקב אחר כמה כסף יש לחברה בכל זמן נתון. .

הנהלת חשבונות היא תהליך של רישום עסקאות פיננסיות ומעקב אחר הכסף שעובר בעסק. הוא כולל רישום של קבלות ותשלומים, כמו גם מעקב אחר מה שנקנה ונמכר. הנהלת חשבונות יכולה להתבצע באופן ידני או באמצעות תוכנה, אשר מארגנת אוטומטית נתונים פיננסיים לפי קטגוריות.

מה התפקיד של מנהל חשבונות?

תפקידו  של מנהל החשבונות הוא לרשום את כל הכספים הנכנסים והיוצאים בחשבונות החברה, לרבות מזומן, צ'קים, עסקאות בכרטיסי אשראי, חשבוניות וכדומה. כמו כן, על מנהל החשבונות לעקוב אחר מי שחייב כסף לחברה באמצעות עריכת רשימה של חשבוניות שטרם שולמו.

המילה "מנהל חשבונות" היא אדם המנהל את רישומי העסקאות הפיננסיות של החברה. תפקידו של מנהל החשבונות הוא לרשום את כל הכסף שנכנס ויוצא מהחברה.

המרכז לראיית חשבון דואג גם לעסקים קטנים, וגם לחברות גדולות יותר. לאחר מכן, מנהל החשבונות צריך להשתמש בתוכנת הנהלת חשבונות או לשכור רואה חשבון שיעשה את עבודתו עבורו.

 

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email