אישה בהיריון? למידע חשוב בנושא תנאי העסקה שלך

לא מעט נשים בהיריון מוצאות את עצמן בתחושת אי וודאות בכל מה שקשור למקום העבודה. החשש העיקרי הוא שכתוצאה מההיריון, במקום העבודה יחליטו לפטר את אותה אישה. הסיבה העיקרית לחשש מגיעה בגלל חופשת הלידה שאמורה להגיע ממש לאחר הלידה עצמה. בלי קשר לא מעט נשים במהלך ההיריון עצמו יאלצו להיעדר ממקום העבודה בגלל בדיקות שונות. אך כמובן שישנו חוק מסודר שמסביר מה מותר ומה אסור לעשות בתנאי העסקת אישה בהיריון. המטרה היא למנוע מצב שבו נשים יחששו להיכנס להיריון בגלל תגובת המעסיק. את לא יודעת מה נכון בשבילך ומה כדאי לך לעשות? למידע חשוב בנושא העסקת אישה בהיריון תצטרכי לפנות לעורך דין. עורך דין המתמחה בתחום של זכויות נשים בהריון.

 

האם מותר לפטר אישה בהיריון?

 

המעסיק מצידו יכול לטעון לסיבות שונות שבגינן הוא החליט לפטר את האישה. כמובן שהוא לא יכול לטעון כי הסיבה לפיטורים היא הימצאותה של האישה בהיריון. עם זאת כל מעסיק מוצא את המסלול הנכון לפטר את האישה על מנת שלא להיתקע בהמשך. אז מה החוק אומר בהקשר הזה? החוק מאוד ברור בכל מה שקשור לפיטורי אישה שנמצאת בהיריון או בטיפולי פוריות. החוק גורס כי אישה שפוטרה בזמן ההיריון או בזמן טיפולי פוריות תהיה זכאית לפיצויים. כל זה רלוונטי גם במקרה שבו המעביד בכלל לא ידע כי האישה בהיריון. אך האישה חייבת לעבוד באותו מקום עבודה בששת החודשים האחרונים.

 

איך תשיגי את הפיצוי שמגיע לך?

 

במקרה שבו פוטרת בזמן היריון, חשוב שתביני כי מגיע לך לקבל פיצוי. את צריכה לעשות כל מה שאפשר על מנת שתוכלי להשיג את הזכויות המגיעות לך. אל תשכחי כי בכל מקרה יהיה לך מאוד קשה למצוא מקום עבודה חדש שיסכים לקבל אותך. לפיכך מוטב כי תשיגי את הפיצויים המגיעים לך על מנת שתוכלי להוריד את מפלס הלחץ. למידע חשוב אודות פיצויים לאישה בהיריון מוטב כי תפני לעורך דין המתמחה בעניין הזה. ישנם עורכי דין שעוסקים באופן קבוע בנושא של זכויות אישה בהריון במקום העבודה.

 

את לא צריכה להיות לבד במערכה

 

הדעה של נשים רבות כי הן צריכות להתמודד לבד היא לא דעה נכונה. אל תשכחי שגם ככה אין לך את הזמן, ולא תמיד יהיו לך את הכוחות להתעסק עם זה. על מנת שתוכלי להשיג את כל מה שמגיע לך מוטב כי תפני לעורך דין שיספק לך ליווי אישי. גם במקרים שבהם לא תוכלי להתמודד עם התביעה, עורך הדין לוקח את המושכות לידיים שלו. פתאום תוכלי לראות סוף כל סוף את האור בקצה המנהרה. תוכלי לקבל את הפיצויים שיאפשרו לך לגדל את התינוק או התינוקת שלך כמו שצריך.

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email