מה המרכיבים שבונים סרט תדמית מעולה?

בזמנים של היום זה לא סוד לומר שמי שלא נמצא במדיה לא קיים. בסופו של דבר אנחנו מבלים שעות מול הטלפונים, אפילו כשאנחנו צופים בטלוויזיה אנחנו פותחים את הטלפון – רוב תשומת הלב שלנו נמצאת שם. אנחנו צורכים משם תכנים, ידע אבל גם מוצרים ושירותים. לכן אם החלטתם לייצר לחברה או לעסק שלכם סרטון תדמית זו החלטה חכמה.

כל מה שרציתם לדעת על האלמנטים שמרכיבים סרטון תדמית מעולה מחכים לכם בהמשך!

 

הפקת סרטוני תדמית

יצירה של סרטי תדמית היא לא משימה פשוטה. צריך לכך הרבה אנשי צוות שיעבדו ביחד, נדרש פיצוח של רעיון, תכנון מראש, ציוד, תקציב – בקיצור הרבה עבודה. אבל לפני הכל חשוב לבצע תחקיר. נקודת ההתחלה אמורה להיות הצורך של הלקוח או של העסק. חשוב לענות על כמה שאלות עיקריות:
מה מטרת הסרטון? האם הוא נועד לספר על העסק? להציג את השירותים או המוצרים? מי קהל היעד? לקוחות? משקיעים? כוח אדם?

באיזו פלטפורמה הסרט יוצג? במדיות החברתיות? בטלוויזיה? שלטי חוצות? דיוור ישיר?

במידה והחלטתם לפנות לחברת הפקות מקצועית, זו החלטה חכמה אך שימו לב שמתקיימים בה השלבים הבאים:

 

כתיבת התסריט

תחילה יש לפצח את מטרת סרטוני התדמית ביחד עם בעל העסק. לאחר שיש לנו מטרה יש להתחיל בכתיבת תסריט מעניין ומקורי שיצור סקרנות ושיהיה בו את אלמנט ההפתעה לצופה. התסריט הוא הבסיס והתוכנית של כל סרטון,  הוא מתווה את הדרך וממשמש את תוכנית העבודה, הוא מדייק את התהליך ובכך גם אחראי על התוצאה. תסריט טוב משמע סרטון טוב. אסור בתכלית האיסור לצאת לדרך בלי תסריט מאושר ומוסכם על ידי כל הגורמים.

 

לוח זמנים מפורט ליום צילום

סרטון תדמית טוב ניכר בלוח הזמנים של היום בו הוא מצולם. לוח זמנים מסודר ומפורט מעיד גם על הרצינות, ההשקעה והמחשבה שיש מאחוריו. הוא למעשה מממש את תוכנית העבודה. בלוח הזמנים צריכים להיות רשומות כל הסצנות, שעות, מיקום, צוות, ציוד וכו'. לוח זמנים מפורט ומסודר יחסוך לכם הרבה כסף, ימנע בלת"מים לא רצויים, יצור סנכרון, סדר והרמוניה ביום הצילום.

ימי צילום – רגע האמת

ימי הצילום הם הדבר אליו מתכוננים מהרגע שיצאנו לדרך עוד בפיצוח הרעיון. הפקה חובבנית יכולה להתנהל בצורה מתישה, למרוח את ימי הצילום, לייצר עצבים ומתחים אצל כולם: הצוות, הלקוח, הצלמים ולא לעמוד בזמנים וביעדים. חברה מיומנת תתנהל בצורה רגועה, מקצועית, בהרמוניה וביטחון כי היא תכננה הכל לפני ועובדת לפי לו"ז מסודר.
איכות הציוד נותן כאן תפקיד חשוב והוא קובע את נראות הסרטון בסופו של דבר. כמובן שגם צלם מקצועי וטוב, מפיקה ובמאית נותנות את הטון אבל התוצרים המצולמים הם דבר שלשמו התכנסנו.

 

גרפיקה לסרטי תדמית

אם אתם חושבים שההפקה נגמרה בסיום יום הצילום אתם לגמרי טועים. מטרתו העיקרית של הסרט היא עברת מסר שיווקי לכן אתם צריכים גם עבודת גרפיקה מתאימה. קבלו שלוש סיבות מעולות ליצירת גרפיקה איכותית:

  1. סרטוני תדמית לרוב מתפקדים ברשתות החבריות. אנשים רבים משתמשים בטלפונים שלהם על מצב שקט בזמן נסיעה באוטובוס, המתנה לתור או ישיבה בבית קפה לכן חשוב שהמסרים שלכם יעברו גם בצורה גרפית ללא סאונד.
  2. מסרים מילוליים הם בהכרח תדמיתיים. יש חשיבות לכתוביות שנמצאות בסרט: מה הן משדרות, איך הן מתפקדות בסרט.

על כל אלה צריך לתת את הדעת בצורה מעמיקה.

 

אנחנו מאחלים לכם המון בהצלחה!

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email