איך בוחרים חברה לניהול תיק השקעות?

רוב האנשים שיש להם תיק השקעות אינם מנהלים אותו לבד. ישנה חברה שאחראית על ניהול התיק, בעוד המשקיע יכול להתפנות להתעסק עם דברים אחרים. זוהי הסיבה שבגללה תוכלו למצוא הרבה מאוד חברות שמנהלות תיקי השקעות ללקוחות פרטיים ועסקיים. האחריות שלכם תהיה לבחור את החברה הנכונה ביותר שתנהל לכם את תיק ההשקעות. הרי לא תוכלו לסמוך על חברה שלא תציג לכם קבלות חד משמעיות בהקשר הזה. רק חברה שתרגישו בטוחים איתה תאפשר לכם להשקיע את הכספים שחסכתם לאורך השנים ללא חשש. אלו הם הפרמטרים הכי חשובים כאשר בוחרים חברה שתנהל את התיק שלכם.

 

הבטחות לחוד, ומציאות לחוד

בשלב הראשון בבחירת חברת ניהול תיקי השקעות יהיה עליכם להסתכל על המציאות. במילים פשוטות יהיה עליכם להשאיר את ההבטחות באחור, ולהסתכל על הרזומה של החברה. חברה שמנהלת תיקי השקעות אמורה להגיע עם קבלות שלא ישאירו לכם מקום לספק. הרי אינכם הראשונים שמחפשים חברה לניהול של תיק השקעות, לפניכם היו עוד לא מעט אנשים שונים. לכן על סמך ביצועי החברה תוכלו להיות בטוחים כי היא החברה הנכונה לכם. כמובן שאם החברה לא מציגה לכם קבלות חד משמעיות, תוכלו לבחור בחברה אחרת. חברה שתגיע אליכם עם קבלות שיורידו מכם את תחושת הלחץ המובנת מאליה.

 

היחס האישי מגיע לפני הכל

מה אתם מרגישים כאשר אתם משוחחים עם הצוות שמנהל לכם את התיק? אתם מבחינתכם תרצו לדעת כי היחס האישי עם החברה שמנהלת לכם את התיק יהיה יחס אישי מעולה. כלומר שיהיה לכם נוח לשוחח עם החברה על כל עניין שמטריד אתכם, לא משנה באיזה הקשר הוא בא לידיי ביטוי. אם לא תרגישו בנוח עם החברה שמנהלת את התיק, לא תוכלו לשתף אותה במה שאתם מרגישים. הקשר צריך להיות כזה שיאפשר לכם לשאול שאלות, וגם לקבל תשובות שמרצות אתכם. אם הקשר האישי לוקה בחסר, בשלב כזה או אחר פשוט תוותרו. תמצאו את עצמכם מעדיפים לתקשר עם חברה אחרת שמביאה איתה תחושות טובות יותר.

 

המלצות מצד משקיעים אחרים

למה שלא תקשיבו מה יש למשקיעים אחרים לספר על כל חברה שמנהלת תיקי השקעות? כך יהיה לכם קל להבין פחות או יותר מול מי אתם עומדים, ומה אתם צפויים לקבל. זה נכון כי כל תיק השקעות אמור להיות שונה, אך הניסיון של החברה נשאר בדיוק כפי שהוא. אם החברה תהיה מנוסה, והיא תגיע עם שבחים רבים, גם אתם תוכלו להיות מרוצים. אם החברה תגיע עם ביקורות רבות זה מיד אמור להדליק לכם את הנורה האדומה. הרי לא תוכלו לסמוך על חברה שיש לה יותר ביקורות מאשר המלצות.

 

העלות של ניהול תיק השקעות

העלות לא אמורה לסנוור אתכם, ולא משנה עד כמה היא אטרקטיבית בהשוואה לחברות אחרות. אך עדיין יהיה עליכם להתייחס לעלות בדיוק כפי שאתם מתייחסים לעלויות בהיבטים אחרים. לא תרצו לשלם את כל הרווח שלכם על העלות של ניהול התיק על ידי אותה חברה מנוסה. תרצו לדעת כי דמי הניהול יהיה סבירים, כאלה שלא יגרמו לכם להתחרט בהמשך הדרך. כל חברת ניהול רשאית לקבוע את דמי הניהול שאותם היא רואה לנכון לקחת. אתם מבחינתכם אמורים לקבוע את הרף העליון שיהיה נכון מבחינתכם. מוטב כי לא תכניסו את עצמכם אל תוך מקום בעייתי. השוואת מחירים בין חברות שונות לניהול תיקי השקעות תאפשר לכם להוזיל את דמי הניהול הקבועים.

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email