איך ניתן למנוע התמכרות להימורים?

התמכרות להימורים מתחילה ברגע שהעיסוק בהם הופך לעיסוק אובססיבי, וכאשר היא הופכת לבעיה רצינית שמשפיעה על העוסקים בה. המכורים להימורים עשויים למצוא את עצמם מתמודדים עם הרס כלכלי, עם מערכות יחסים מתפרקות ואפילו עם דיכאון.

חשוב להבין, שהיום ישנם מרכזי טיפול רבים המציעים לעזור לאנשים המתמודדים בהפרעה זו. אחד הטיפולים היעילים ביותר הוא טיפול נגד הימורים. טיפול נגד הימורים הוא סוג של טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) שנועד לעזור לאנשים עם התמכרות להימורים. המטרה של טיפול מסוג זה היא לעזור לאנשים לזהות ולשנות את המחשבות וההתנהגויות התורמות לבעיית ההימורים שלהם. סוג זה של טיפול משמש לעתים קרובות בשילוב עם טיפולים אחרים כגון תרופות, קבוצות תמיכה ושינויים באורח החיים.

אחת הסיבות לכך שטיפול נגד התמכרות להימורים כל כך יעיל היא שהוא עוזר לאנשים לזהות ולטפל בדפוסי ההתנהגות ההרסניים שלהם. לדוגמה, אדם עשוי להמר כדי להתמודד עם מתח או דיכאון. באמצעות טיפול נגד התמכרות להימורים, הפרט יכול ללמוד דרכים בריאות יותר להתמודד עם בעיות אלו. סיבה נוספת לכך שטיפול נגד הימורים כל כך יעיל היא שהוא עוזר לאנשים לפתח אסטרטגיות להימנע או לעמוד בפני הדחף להמר. זה יכול לכלול הגדרת מגבלות על כמה כסף הם יכולים להוציא על הימורים, הימנעות ממקומות שבהם הימורים זמינים והימנעות מפעילויות שעלולות לעורר את הדחף להמר. בנוסף לעזרה לאנשים לפתח אסטרטגיות להתנגד לדחף להמר, טיפול נגד הימורים גם עוזר לאנשים לזהות ולטפל בכל בעיה בסיסית של בריאות הנפש שעשויה לתרום לבעיית ההימורים שלהם. לדוגמה, אם אדם מהמר כדי להתמודד עם דיכאון או חרדה, טיפול יכול לעזור לו ללמוד דרכים בריאות יותר לנהל את הבעיות הללו. לבסוף, טיפול נגד הימורים יכול לעזור לאנשים לפתח קשרים בריאים יותר עם כסף. זה יכול לכלול למידה כיצד לתקצב ולחסוך כסף, הגדרת יעדים פיננסיים ולמידה כיצד לעמוד בפני הדחף להמר כאשר מרגישים לחוץ או המום.

למרות שאצל חלק מועט מהמהמרים הפרעת ההתמכרות להימורים עוברת בחלוף הזמן, לא כדאי לבנות על כך כיוון שיש לכך השלכות הרסניות. מומלץ לטפל בהפרעת ההתמכרות. היום, הטיפול נגד הימורים הוא טיפול יעיל להתמכרות להימורים. זה עוזר לאנשים לזהות ולטפל בגורמים הבסיסיים לבעיית ההימורים שלהם, לפתח אסטרטגיות להתנגד לדחף להמר ולפתח קשרים בריאים יותר עם כסף. בעזרת מטפל מוסמך, אנשים יכולים ללמוד כיצד לנהל את בעיית ההימורים שלהם ולהחזיר את השליטה על חייהם.

המאמר בחסות https://doctordavidzuhar.com/

 

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
בלוג
מכירת רכב ישן לפירוק- איך עושים את זה הכי מהר?

תעשיית הרכב הולכת ומתפתחת ללא הרף. למרות זאת, עדיין ניתן למצוא לא מעט אנשים אשר מחזיקים רכבים ישנים או פגומים ותוהים מה כדאי להם לעשות איתם שהרי למכור אותם, זה כבר די חסר סיכוי. חשוב לדעת כי מכירת רכב לפירוק מהווה אופציה טובה ביותר לכל אדם שיש לו רכב פגום או ישן שאין לו מה לעשות בו. אם אתם שואלים את עצמכם למה כדאי לכם למכור את הרכב הישן שלכם לפירוק או כיצד תעשו את זה בצורה הכי מהירה ויעילה, הנה מדריך שיעשה לכם סדר בעניינים.

ביטוח רכב
בלוג
טיפים לבחירת ביטוח לרכב

כשזה מגיע לשמירה על הרכב שלך ועל עצמך על הכביש, ביטוח הרכב הנכון הוא בעל חשיבות עליונה. עם שפע של אפשרויות ביטוח רכב זמינות, בחירת הפוליסה המתאימה ביותר יכולה להיות משימה מאתגרת. כדי לסייע לך בקבלת החלטה מושכלת ובביצוע השוואת ביטוח רכב חלקה, הנה כמה טיפים חשובים שכדאי לקחת בחשבון.