איך תדעו האם אתם זכאים לקבל תו חניה לנכה

באמצעות רכב נכים יכולים גם פגועי רגליים או משותקים להתנייד בצורה מיטבית. היכולת להגיע לכל מקום מאפשרת גם למתמודדים עם מוגבלות להשתלב בעולם העבודה, ליהנות מחיי חברה, לתפקד היטב וליהנות מהחיים. חברת הידרופיקס המספקת שפע של פתרונות ניידות מעולים ממליצה להכיר את תנאי הזכאות לקבלת תו חניה לנכה. נציג את הקריטריונים שמאפשרים לקבל את התו שמקנה זכות לחנות בחנית נכים, הנחה באגרות רכב ועוד.

תו חניה לנכה למוגבלים בהליכה

הקטגוריה הראשונה של אנשים הזכאים לקבל תוי חניה לנכים כוללת את האנשים המוגבלים בהליכה. אם אתם זקוקים לכיסא גלגלים או שאתם משתמשים באופן קבוע בקביים משום שהרגליים פגועות או סובלים מנכות אחרת, מגיע לכם תו אישי משלכם.

תו להורים לילדים נכים

תו מגיע לא רק למי שמוגדר כנכה בעצמו אלא גם להורים שמגדלים ילד הסובל מנכות ברגליו. אם לילד שלכם קשיי ניידות ואתם מסיעים אותו ברכבכם לבית הספר, לחוגים, לפעילויות שונות או לטיפולים, תוכלו לקבל תו חניה לנכה שיאפשר חניה בחניית נכים מוסדרת.

תו על סמך תעודת עיוור

מוגבלות בניידות מוכרת גם לאנשים שרגליהם מתפקדות היטב וגבם בריא, אך הם סובלים מליקוי ראיה חמור או עיוורון. הכלל: אם קיבלתם תעודת עיוור מוכרת (המקנה עוד הטבות ברשויות שונות), תוכלו לקבל גם תו חניה המיועד לנכים. כך, כשמסיעים אתכם, ניתן יהיה להחנות את הרכב בחניה המסומנת. אגב, כשאין חניית נכים בסביבה, מותר על סמך תו כזה להחנות בכל מקום שלא מפריע לתנועת הולכי רגל או רכבים (למשל אפילו על המדרכה).

על סמך אישור מביטוח לאומי

ביטוח לאומי מעניק הכרה בנכות כללית, עבור אנשים שמקבלים קצבת נכות. כדי לקבל הכרה יש להגיש תביעה ולעבור ועדה רפואית. אם קיבלתם אישור על נכות רפואית של כשישים אחוזים או יותר, יתכן שגם יגיע לכם תו. במידה ורופא קובע ששימוש ברכב ימנע פגיעה בבריאותכם תוכלו לקבל תו חניה לנכה. זוהי הגדרה יחסית כוללנית. בקטגוריה זו יכולים למצוא את עצמם חולים במחלות קשות או הסובלים מליקויים שונים.

 

 

 

 

824770432
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email