האם כדאי להניק?

הדבר הכי טבעי והכי ברור מאליו בטבע הוא שתינוק שנולד ניזון מהנקה. ההנקה היא לא רק הדבר הכי טבעי. מדובר בדבר הכי טוב עבור הילד והמזון הכי בריא עבורו לכל שלב בגדילה שלו.

היו תקופות בהיסטוריה אשר בה הייתה נטייה לזלזל בערכה של ההנקה והיו כאלה שאף שכנעו את האימהות כי הנקה זה סתם דבר מיותר, משעבד את האם, אורכת הרבה מאוד זמן ולא ממש שווה להשקיע בהנקה את כל המשאבים.

אז נכון שהנקה זה לא תמיד דבר קל. במיוחד בתחילת הדרך כאשר ההנקה היא עדיין בשלביה הראשונים והאם וגם התינוק לא בדיוק מבינים איך לעשות את זה. אך כמעט כל האימהות מעידות כי ההנקה נעשית יותר ויותר אפשרית ואפילו נעימה ונוחה עד שאימהות רבות מצליחות למשוך את תקופת ההנקה למשך חודשים ארוכים ואפילו עד שנה ויותר.

ציוד להנקה

אך לפני שניכנס לנושא של הציוד הנדרש להנקה, חשוב לציין כי כל הזנה אחרת של תמ"ל לתינוק היא כזו שדורשת הרבה ציוד. זה דורש רכישת בקבוקים, השקעה של כסף ברכישת תמ"ל וכמובן שיש לזכור תמיד בכל יציאה מהבית, להצטייד במים חמים בתרמוס ובתמ"ל על מנת שאפשר יהיה להכין בקבוקים לתינוק גם בתנאי שדה.

ההנקה לעומת זאת כמעט ולא מחייבת דבר. כל מה שצריך זה רק אמא נינוחה שיש לה את היכולת להניק את התינוק שלה.

אך האמת היא שיש כמה וכמה מוצרים שעשויים לתרום להנקה.  

ראשית משאבה טובה ואיכותית היא מוצר בסיסי לאם המניקה שלא יכולה להיות צמודה אל התינוק משך 24 שעות ביממה. במיוחד אם היא יוצאת לעבודה מידי יום. המשאבה מאפשרת לה לשאוב חלב ולהכין לתינוק את הארוחות אותם הוא יוכל לאכול בשעות בהם היא לא לידו. ברור כי בתחילה, או לפחות ביום הראשון של העבודה, היא תצטרך להכין חלב כמעט יש מאין. כי התינוק הרי נמצא איתה ויונק כל הזמן. אך לאחר הכנת המנות ליום הראשון, היא כבר תוכל לשאוב בזמן העבודה כל יום, את המנה או המנות ליום הבא.

מה זה כוס טפטופים

מלבד המשאבה, יש גם את כוס הטפטופים שעשויה לסייע ולתרום לאם המניקה. כוס הטפטופים נועדה על מנת לאסוף את הטיפות של החלב היקר המטפטף לעיתים בזמן ההנקה, כאשר התינוק מחובר לצד אחד. היניקה של התינוק מעודדת את ייצור החלב ולעיתים נוצר טפטוף מהצד השני. שימוש בכוס טפטופים עשויה לפתור את הבעיה כאשר יהיה נעים ונוח יותר להניק בלי הרטיבות וחוסר הנוחות הנוצרים מהטפטוף. הכוס נצמדת בעדינות אל השד וכל טיפת חלב נאגרת ונשמרת.

הכוס יעילה מאוד גם בזמן של שאיבה. כי כך לא יהיה בכלל חלב שילך לאיבוד.

אין ספק כי הנקה היא הכי טובה לתינוק והיא תורמת גם לבריאותה של האם.

צילום:freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email