מדוע חשוב להשתמש בשירותיו של בודק שכר מקצועי?

מנהלי עסקים בינוניים וקטנים מגלים שהם נתבעו על ידי אחד מהעובדים בשל אי־עמידה בחוקים הנוקשים הנאכפים על ידי בתי הדין לענייני עבודה. לעיתים, יהיה מדובר בהפרשות לפנסיה, פעמים אחרות באי־ מתן הפסקות או באי־תשלום של דמי הבראה לעובד. את כל התביעות הללו היה ניתן למנוע מראש באמצעות בחינה תקופתית של תלושי המשכורת על ידי אדם מיומן שיודע לחפש את הטעויות הקטנות שיכולות לעלות לעסק הון.

מדוע כה חשוב להעסיק בודקי שכר?

החוק כיום מעודד בחינה חיצונית של תנאי ההעסקה ותלושי המשכורות בעסק. למעשה, ניתן להמנע מתביעה אזרחית ולהפחית עיצומים כספיים כנגד עסק שהוכיח שהוא מבצע בחינה תקופתית של תנאי השכר הכתובים בתלוש. בודק שכר מיומן יכול לאתר כל אחד מהחוקים שהופרו במהירות הבזק, ולאפשר לבעל העסק לתקן את הליקוי בדרך חישוב השכר בארגון. לעומת זאת, עסק שאינו משתמש בשירותי בקרה כאלה עשוי להיתבע גם אם בצע את הטעות בתום לב.

העקרון המנחה את בתי הדין לענייני עבודה

חלק מהסנקציות המופעלות על מעסיקים כדי למנוע קיפוח שכרם של עובדים, במיוחד עובדי קבלן, הם קנסות המושתים על בית העסק. למרבה המזל, ניתן להפחית את הקנסות הללו לא רק באמצעות הוכחה שתלושי השכר נבדקו בעבר, אלא גם באמצעות הצהרה שבית העסק מתכוון לשנות את דרך החישוב העתידית שלו ומתחייב לא לבצע את הטעות בשנית.

העסקה של בודק שכר בכל תקופה קצובה, כמו כל שלושה חודשים או חצי שנה, יכולה להוכיח לבית הדין לענייני עבודה שאכן המעסיק עושה כל שביכולתו כדי שתלושי השכר יתאימו לדרישות החוק.

מוכיחים גם לעובדים שאתם עושים הכל כדי שיקבלו את המגיע להם

שימוש בשירותיה של חברה חיצוני הן לחישוב השכר והן לבדיקה שלו, יכולה להיות דרך נפלאה להוכיח לעובדים שלכם שאתם מוקירים את תרומתם לעסק, ועושים כל שביכולתכם כדי שיקבלו כל שקל שמגיע להם עבור עבודתם המסורה. אם התגלתה טעות, ניתן לתקנה באופן מידי ולהשיב לעובד את הסכום המגיע לו.

נוסף על כך, הבדיקה התקופתית מאפשרת לכם גם לגלות טעויות שפוגעות בעסק. למשל, מה אם שילמתם לעובד סכום גבוה מהמגיע לו? האם עליכם לתת לו הפסקות גם בימים קצרים או לשלם לו ימי מחלה שהוגדרו על פי החוק כמשולמים על ידי הביטוח הלאומי? כל הנושאים הללו נבדקים אף הם על ידי בודקי השכר המנוסים.

לסיכום, הדרך הטובה ביותר להמנע מתביעות של עובדים, תשלומי פיצויים וקנסות בשל הפרה של חוקי ההעסקה בישראל היא באמצעות מנגנוני בקרה כמו בדיקת שכר תקופתית. בדיקה זו תוכל לשמש עבורכם הן כהוכחה עתידית לבתי המשפט, והן כדי להבטיח שאתם משלמים לעובד בדיוק את הסכום המגיע לו, לא פחות ולא יותר.

צילום:PEXELS
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email