ייבוש תשתית ריצוף ללא פירוק

 

היווצרות של רטיבות בחלל התת רצפתי היא אינה תופעה כל כך נדירה. תופעה זו כמובן שכיחה באירועים של הצפה, אבל גם במצבים שונים ורבים אחרים. אז איך נוצרת רטיבות מתחת לרצפה ואיך מבצעים ייבוש תשתית ריצוף ללא פירוק של כל אריחי הרצפה בבית? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

רטיבות מתחת לרצפה – איך זה קורה?

היווצרות של רטיבות בחלל התת רצפתי יכולה להתרחש בכמה דרכים מרכזיות. הדרך השכיחה ביותר היא כמובן הצפה. הבית חווה הצפה, כמויות גדולות של מים מצטברות על הרצפה ובהכרח המים ימצאו את דרכם פנימי בין המרצפות אל תוך החלל שמתחת לריצוף. אפשרות שנייה היא שאיטום הריצוף הוא לקוי ובכל שטיפה של הבית, חודרים עוד ועוד מים דרך החריצים שבין אריחי הריצוף, אל תוך החלל התת רצפתי. מאחר והחלל הזה הוא אפל ומוצל, המים נותרים במקומם ואינם מתאדים מה שגורם לאט לאט להצטברות של כמות מים גדולה מתחת לרצפה. בבתים פרטיים ודירות קרקע, יכולה רטיבות זו להיווצר גם מחדירת מים מהמרחב החיצוני, מתחת למבנה ואל החלל התת רצפתי. מקרים אלה אופייניים לבתים בהם איטום המבנה עם הקרקע הוא לקוי ובכל אירוע גשם או השקיה, מחלחלים המים, לפעמים בצורה אגרסיבית, אל תוך החלל התת רצפתי ומשם אף צפים על פני הריצוף עצמו. רטיבות בחלל התת רצפתי יכולה להתרחש גם בתהליכי שיפוץ וגם במקרים אלה אנו עשויים להידרש לביצוע ייבוש תשתית ריצוף ללא פירוק של כל הריצוף בבית, גם במסגרת פרויקט שיפוץ.

 

איך עושים את זה?

ובכן, מייבש לחות ריצוף ללא פירוק הוא תהליך המבוצע על ידי מכשירים ייעודיים הנקראים יבשנים. מכשירים אלה יודעים לעשות שתי פעולות שונות – הם יודעים לינוק כמויות גדולות של מים והם יודעים לייבש את הלחות באוויר. באמצעות מכשירים אלה ניתן לבצע יניקה של כמויות מים ממרחב גדול מאוד, דרך נקודה אחת, כלומר באמצעות הרמת אריח ריצוף אחד בלבד. את צינור היניקה מחברים לחול שמתחת לאותו אריח ובתהליך ארוך של יניקה וחלחול, נמשכים כל המים מהמרחב אל נקודה זו ממנה הם נשאבים על ידי היבשן. כדי להשלים את התהליך ולהשיג ייבוש מלא, סופח היבשן את הלחות באוויר וגורם לאידוי מוגבר של לחות מהחלל התת רצפתי אל האוויר האמביינטי בחדר, משם נספגים מי האידוי על ידי היבשן.

בתהליך זה ניתן למעשה לייבש כל כמות של מים, לחות ורטיבות מכל חלל תת רצפתי והכי חשוב – ניתן לעשות זאת מבלי לגרום להרס רחב היקף של ריצוף הבית. לרוב, גם בתהליך ייבוש תשתית ריצוף ללא פירוק, יהיה צורך להרים מספר קטן של אריחי ריצוף אך לבטח לא תידרשו להרוס את כל ריצוף הבית כדי לייבש את החלל התת רצפתי.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email